Συνέντευξη με το Σταύρο Λουνή, διακριθέντα στο διαγωνισμό Morpheus Cup

Morpheus Cup

Ο Σταύρος Λουνής κατάφερε να πάρει το βραβείο «Best European Students Project» στην κατηγορία «Environment Challenge», κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού Morpheus Cup, που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο το Μάιο του 2015. Το citycampus.gr επικοινώνησε μαζί του, σε μια προσπάθεια να δώσει ώθηση και κίνητρο και σε άλλους φοιτητές ακούγοντας την εμπειρία ενός νικητή.

Καλησπέρα, ευχαριστώ για την ανταπόκριση στην πρόσκληση για τη συνέντευξη.

Εγώ σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και τη συνέντευξη.

Ποιος είναι, λοιπόν, ο Έλληνας βραβευμένος του διαγωνισμού Morpheus Cup;

Oνομάζομαι Λουνής Σταύρος και είμαι Υποψήφιος Διδάκτωρ στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών με πεδίο έρευνας το Gamification και τις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες. Η καταγωγή μου είναι από τη Θεσσαλονίκη.

Morpheus Cup

Τι είναι ακριβώς ο διαγωνισμός στον οποίο λάβατε συμμετοχή;

Το Morpheus Cup αποτελεί έναν πανευρωπαϊκό διαγωνισμό και απευθύνεται σε πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ευρώπης, καθώς και σε φοιτητές όλων των βαθμίδων.

Πώς προκύπτουν οι νικητές;

Ο διαγωνισμός Morpheus Cup απευθύνει μια ανοιχτή πρόσκληση για την κατάθεση προτάσεων σε Πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα. Εμείς καταθέσαμε την πρότασή μας στη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών όπου και επιλεχθήκαμε να εκπροσωπήσουμε το ίδρυμα. Ακολούθως, ενημερωθήκαμε από τη διοργάνωση ότι ήμασταν μέσα στους 100 που προσκλήθηκαν να μεταβούν στο Λουξεμβούργο.  Τέλος, κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού εκεί λάβαμε τη διάκριση “Best European Students Project” στη θεματική κατηγορία “Environment Challenge” που είναι μια από τις 10 θεματικές του διαγωνισμού.

Ποια είναι η πρόταση που παρουσιάσατε στο διαγωνισμό και καταφέρατε να κερδίσετε;

Η πρόταση η οποία κατατέθηκε ονομάζεται  Gamifico SEP (Sustainability Engagement Platform)  και πρόκειται για μια εφαρμογή έξυπνου κινητού τηλεφώνου και την αντίστοιχη πλατφόρμα η οποία έχει διττό στόχο. Αφενός, επιτρέπει μέσω της εφαρμογής έξυπνου κινητού τηλεφώνου την υποστήριξη μέσω παιγνιοποίησης (Gamification) της περιβαλλοντικής ενημέρωσης -αφύπνισης των πολιτών/καταναλωτών σε σημαντικά περιβαλλοντικά θέματα και αφετέρου δίνει ταυτόχρονα την ευκαιρία σε ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις να «ρωτήσουν» τους καταναλωτές την άποψή τους για το βαθμό που αναγνωρίζουν τα εκάστοτε προϊόντα ως φιλικά προς το περιβάλλον. Η πλατφόρμα με τη σειρά της διαχειρίζεται το σύνολο των δεδομένων και εξάγει γνώση, η οποία ανατροφοδοτείται στη διαδικασία βελτιστοποίησης της εμπειρίας της παιγνιοποίησης (Gamification) για τον κάθε χρήστη. 

Morpheus Cup

Πόσο εύκολο είναι να χρησιμοποιηθεί η εφαρμογή που δημιουργήσατε από έναν απλό πολίτη με βασικές γνώσεις τεχνολογίας;

Η εφαρμογή έχει σχεδιαστεί με στόχο να κάνει τους χρήστες να διασκεδάζουν ενώ την χρησιμοποιούν. Ως εκ τούτου, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο να μπορεί να χρησιμοποιείται από χρήστες με διαφορετικά επίπεδα εξοικείωσης με τις νέες τεχνολογίες έτσι ώστε να μην αποτελεί αυτό πιθανό τροχοπέδη στη διασκέδαση.

Γιατί επιλέξατε το περιβάλλον ως θεματική της πρότασής σας;

Από την αρχή της έρευνας που υποστηρίζει τη συγκεκριμένη πρόταση είχαμε επιλέξει το πεδίο του περιβάλλοντος ως βάση της πρότασής μας, καθώς αποτελεί ένα πολύ ενδιαφέρον και σημαντικό πεδίο έρευνας καταναλωτών. Επιπροσθέτως, το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει την ερευνητική του βάση σε ένα Ευρωπαϊκό Έργο το όποιο είχε άμεση σχέση με την περιβαλλοντική ενημέρωση των καταναλωτών για τα προϊόντα ταχείας κίνησης και τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο. Καθώς ο διαγωνισμός Morpheus Cup είχε ειδική θεματική «Περιβάλλον», θεωρήσαμε ότι ήταν μια περίπτωση που μας ενδιέφερε, οπότε και καταθέσαμε την πρότασή μας. 

Είναι αλήθεια πως εδώ και πολλά χρόνια το περιβάλλον βιώνει μία αθεράπευτη κρίση, η οποία οδηγεί σε ολοένα και περισσότερα καταστροφικά κλιματικά φαινόμενα. Ποια θα ήταν, λοιπόν, μια πραγματοποιήσιμη λύση η οποία θα βοηθούσε να βελτιωθεί η κατάσταση του περιβαλλοντικού προβλήματος, με βάση τα δεδομένα της εφαρμογής σας;

Είναι σημαντικό να μπορέσουμε σε βάθος χρόνου να βρεθούμε σε μια κατάσταση στην οποία θα μπορούμε να πετύχουμε μια ισορροπία με το περιβάλλον μας σε διαφορετικά επίπεδα. Για να αποτελεί κάτι τέτοιο ένα στόχο που θα μπορεί να επιτευχθεί, θα πρέπει αρχικά να μπορούμε να αποκτήσουμε πρόσβαση στη γνώση. Ο δικός μας στόχος ήταν να συνεισφέρουμε σε αυτή τη διάχυση της γνώσης και της πληροφορίας στα αρχικά στάδια. Πρακτικά κάνουμε την ενημέρωση για περιβαλλοντικά θέματα να μοιάζει με παιχνίδι. Ένα παιχνίδι το οποίο έχει στόχο αφενός να ενημερώσει τον παίκτη για θέματα σχετικά με το περιβάλλον και αφετέρου να ενημερώσει τις επιχειρήσεις για την άποψη των καταναλωτών (πάντα επί του περιβάλλοντος) στην περίπτωση που οι τελευταίοι ενδιαφέρονται να παρέχουν την άποψή τους φυσικά.  Αυτό που έχουμε δει ότι μπορεί να υποστηριχθεί και να οδηγηθούμε, έτσι, σε μια πιθανή βελτίωση είναι η ενημέρωση επί των πιθανών προβλημάτων που μπορεί να αντιμετωπίζει το περιβάλλον μας. Αποκτώντας πρόσβαση στην πληροφορία μπορούμε να κάνουμε το πρώτο βήμα προς την ενημέρωση και εν συνεχεία προς τη γνώση και τη δράση.

Ποιες είναι οι φιλοδοξίες και τα όνειρά σας για το μέλλον;

Από τους άμεσους στόχους μας είναι η εφαρμογή της λύσης μας σε σειρά από διαφορετικά πλαίσια (πέρα της περιβαλλοντικής ενημέρωσης) και ο έλεγχος των αλγόριθμων που υποστηρίζουν την εφαρμογή του Gamification. Ο κύριος στόχος μας είναι η βελτιστοποίηση στον κάθε τύπο παίκτη/συμμετέχοντα ώστε να επιτύχουμε τη βέλτιστη εμπειρία συμμετοχής.

Ευχαριστούμε το Σταύρο Λουνή για τη συνέντευξη που παραχώρησε στη σελίδα μας και ευχόμαστε η εφαρμογή που δημιούργησε να αποτελέσει ένα σκαλοπάτι προς τη λύση του περιβαλλοντικού προβλήματος.

Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στη βοηθό αρχισυντάκτρια του Citycampus.gr, Ευγενία Πάταρα, με τη μέθοδο των γραπτών ερωτήσεων και απαντήσεων.

Η συνέντευξη αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του citycampus.gr. Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση ολόκληρης ή τμήματος χωρίς τη συναίνεση του citycampus.gr.