Predictive Analytics

Predictive analytics: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις!

της Ελευθερίας Χασάπη

Στο χώρο του marketing οι επιχειρήσεις εξελίσσονται μέσω των ποιοτικών αποφάσεων που λαμβάνουν. Πολλοί παράγοντες οδηγούν στη λήψη αυτών των αποφάσεων. Ένας από αυτούς δικαιωματικά είναι η λεγόμενη προγνωστική ανάλυση (predictive analytics). Πρόκειται για τη διαδικασία ανάλυσης των τρεχόντων και των ιστορικών δεδομένων σε συνδυασμό με τεχνικές στατιστικής και μηχανικής μάθησης. Οι επιχειρήσεις, ειδικότερα, προβλέπουν μελλοντικούς κινδύνους, τμηματοποιούν το πελατολόγιό τους και φυσικά αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εξ αυτών των λόγων, η ανοδική κατεύθυνση της τιμής των predictive analyrics συνεχίζεται από το 2016 έως και σήμερα.

Τρόποι αξιοποίησης των predictive analytics

Διατήρηση πελατείας και εξατομίκευση εμπειριών: 

Κάθε επιχείρηση οφείλει να δίνει βαρύτητα στα δεδομένα που αφορούν τους πελάτες της. Μέσω αυτών μπορούν να γίνουν προβλέψεις για τις επόμενες αγορές του καταναλωτικού κοινού (συνδυαστικά με προηγούμενες αγορές τους). Αυτός ο τρόπος αξιοποίησης επιτυγχάνεται π.χ. μέσω του μοντέλου Propensity Models (μοντέλα τάσης), το οποίο αξιολογεί και σκιαγραφεί έναν χρήστη.

Αξιολόγηση δυνητικών πελατών

Ο στόχος στον χώρο του marketing είναι η μεγιστοποίηση των πωλήσεων μέσω της προσέλκυσης ευρύτερου αγοραστικού κοινού. Τα predictive analytics επιτρέπουν ακριβώς την αξιολόγηση των δυνητικών πελατών (leads). Συγκεκριμένα, βοηθούν στον εντοπισμό των υποψήφιων πελατών, καθώς μειώνουν καθ’ αυτόν τον τρόπο τους χαμένους πόρους σε leads που δύσκολα θα μετατρέπονταν σε μελλοντικούς πελάτες.

Κατηγοριοποίηση κοινού και κατανόηση συμπεριφοράς τους

Γνωστή μέθοδος προσέλκυσης του κοινού αποτελεί η ευρέως διαδεδομένη διαφημιστική καμπάνια, η οποία και στοχεύει σε συγκεκριμένο κάθε φορά κοινό. Με βάση τη συμπεριφορά, τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα κ.λπ., τα analytics εντοπίζουν μοτίβα και προσφέρουν πληροφορίες για το κοινό της εκάστοτε επιχείρησης. Στη συνέχεια ο marketer προσαρμόζει αναλόγως τη στρατηγική του και συγκεκριμένα επιλέγει την καταλληλότερη ανά δεδομένη χρονική στιγμή. 

Βελτιστοποίηση πόρων

Γενικά η διαφήμιση που πετυχαίνει το στόχο της και παράγει τα μέγιστα αποτελέσματα είναι η στοχευμένη. Τα predictive analytics προσδιορίζουν ακριβώς τα κανάλια, το χρόνο και τις εκάστοτε αυξημένες δαπάνες. Με τη σειρά τους αυτά οδηγούν και σε καλύτερα ROAS (return on ad spend).

Marketers: Εφαρμογή στρατηγικής

Οι marketers προχωρούν σε προβλέψεις και εκτιμήσεις που βοηθούν στον σχηματισμό των καλύτερων δυνατών αποφάσεων για τις επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, αντλούν μοτίβα για το πώς κινούνται οι χρήστες μέσα σε ένα sales funnel, πώς επαναλαμβάνουν τις αγορές τους κ.α.. Χρήσιμη και η τεχνητή νοημοσύνη (AI), καθώς και η μηχανική μάθηση (machine learning) που οδηγεί σε αυτοματοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο.

Έναρξη αξιοποίησης των predictive analytics

Predictive analytics στο marketingΜε δεδομένο πως οι περισσότεροι marketers δεν έχουν εξειδικευμένες γνώσεις δεδομένων (data), οι επιχειρήσεις καλό θα ήταν να δημιουργήσουν μία ειδική ομάδα. Με άλλα λόγια, πρέπει να επενδύσουν στα  κατάλληλα λογισμικά (softwares) ή να ενώσουν τις δυνάμεις τους τα διάφορα τμήματα. Επειδή η προγνωστική ανάλυση είναι – και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως – επένδυση, η δημιουργηθείσα ομάδα οφείλει να συνδράμει, ώστε να επιλεγεί το κατάλληλο λογισμικό, για τον σκοπό της ανάλυσης. Τα predictive analytics θα είναι must στο μέλλον για τη λήψη αποφάσεων, οπότε πρέπει να αξιοποιηθούν αναλόγως.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!