Tips για την ανεύρεση του target audience
Ένα συχνό λάθος που κάνουν οι επιχειρήσεις είναι να οργανώνουν στρατηγικές και σχέδια marketing, ξοδεύοντας χρόνο και χρήμα, χωρίς όμως να έχουν καθορίσει το target audience τους. Το κοινό μίας επιχείρησης είναι οι πελάτες που έχει ήδη, αλλά και οι εν δυνάμει. Προκειμένου να χαράξει μία σωστή πορεία, επιβάλλεται να ορίσει το κοινό της.
Brainstorming με βάση το προϊόν/ υπηρεσία
Ένα βασικό σημείο που θα πρέπει να ξεκαθαρίσει είναι το target group στο οποίο απευθύνεται το προϊόν/ υπηρεσία. Αν πρόκειται για μία επιχείρηση που ήδη λειτουργεί, μπορεί εύκολα να διαπιστώσει το κοινό που έχει κερδίσει, μοιράζοντας ερωτηματολόγια στους πελάτες της. Σε αντίθετη περίπτωση, η έρευνα στις παρούσες και μελλοντικές τάσεις της αγοράς και συνήθειες των καταναλωτών θα αποφέρει χρήσιμες πληροφορίες.
Κατηγοριοποίηση
Το target audience μιας επιχείρησης μπορεί να κατηγοριοποιηθεί με διάφορους τρόπους. Ένας από τους πιο αξιόπιστους είναι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Οι άνθρωποι που έχουν κοινά, όπως το φύλο, την ηλικία, τη μόρφωση, το επάγγελμα, κ.α. συχνά έχουν παρόμοιες συνήθειες. Συνεπώς, είναι πιθανό να παρουσιάζουν κοινά στην καταναλωτική συμπεριφορά. Μέσα από τη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου αντίστοιχων ερωτήσεων από τους πελάτες, η επιχείρηση μπορεί να καθορίσει το κοινό της.
Target Audience: Ο ιδανικός πελάτης
Μία συνηθισμένη και ασφαλής στρατηγική είναι η αξιοποίηση των δεδομένων από μία δημογραφική έρευνα των πελατών, προκειμένου να δημιουργηθεί μία φανταστική “προσωπικότητα”, η οποία αντικατοπτρίζει τον ιδανικό πελάτη. Αυτή η «προσωπικότητα» συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά του ιδανικού πελάτη και αποτελεί μία ένδειξη σχετικά με τα είδος των πελατών που θα στοχεύσει μελλοντικά.
Έρευνα αγοράς για το target audience
Βέβαια, δεν είναι απαραίτητο να δοθεί σημασία μόνο στα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Μπορούν να ληφθούν υπόψιν οι συνήθειες, τα ειδικά ενδιαφέροντα, κ.α. Με ποιο τρόπο μπορεί κανείς να εκμαιεύσει τις προαναφερθείσες πληροφορίες από τους πελάτες; Η απάντηση βρίσκεται στην έρευνα αγοράς. Μέσα από ερωτηματολόγια, έρευνες στα social media, αλλά και τα Google Analytics, η επιχείρηση μπορεί να εντοπίσει το ενδιαφέρον και τις προτιμήσεις των πελατών, κατά συνέπεια το κοινό της.
Ανταγωνισμός
Οι ανταγωνιστικές επιχειρήσεις είναι ένας καλός δείκτης για το κατάλληλο κοινό. Μία έξυπνη ιδέα είναι να παρατηρήσει κανείς τις κινήσεις του ανταγωνισμού και τους στόχους που θέτει στο marketing. Τέλος, ανάλυση του ανταγωνισμού μπορεί να δώσει πληροφορίες σχετικά με κενά που υπάρχουν στην αγορά ή να εντοπίσει που υπερτερεί σε συγκριτικά με την συγκεκριμένη επιχείρηση.