Τι είναι η μικρό - επιχειρηματικότητα;

Tips για ένα e-shop που ξεχωρίζει 

της Ευθαλίας Μπουγίδου

Σε μια περίοδο που το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν και διαμορφώνουν πλέον κάθε τομέα και κάθε δραστηριότητα της ζωής μας, προκειμένου κάποιος να επιτύχει και πόσο μάλιστα σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική πραγματικότητα πρέπει συνεχώς να ενημερώνεται και να εναρμονίζεται με τις νέες τάσεις και μεθόδους.

Στα πλαίσια του εμπορίου, συγκεκριμένα, και δη του ηλεκτρονικού θεωρείται πλέον αναγκαιότητα η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) που να ανταποκρίνεται όσο το δυνατόν περισσότερο στις ανάγκες του μέσου καταναλωτή. Δεδομένων δε των χιλιάδων e-shops που έχουν δημιουργηθεί και δημιουργούνται μέρα με τη μέρα, ο προμηθευτής ή το φυσικό κατάστημα που επιδιώκει την είσοδό του στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οφείλει να λάβει υπόψη του, τα παρακάτω tips για το δικό του e-shop:

Ως προς τον σχεδιασμό (design):

Τοποθέτηση λογοτύπου

Με δεδομένο ότι πλέον κάθε επιχείρηση έχει επενδύσει στη δημιουργία ενός λογοτύπου προκειμένου μέσω αυτού να διακρίνει και να εξατομικεύσει αυτήν από τις υπόλοιπες, είναι φρόνιμο να το αξιοποιήσει και να το τοποθετήσει σε ευκρινές σημείο της ιστοσελίδας του e-shop της, με σκοπό πρωταρχικώς την εντύπωση αυτού στο νου του καταναλωτή. Δευτερευόντως μπορεί να προβλέψει και την εξής προοπτική· πατώντας κάποιος πάνω στο λογότυπο με ένα “κλικ” να μπορεί να οδηγηθεί απευθείας στην αρχική σελίδα του e-shop.

Διαμόρφωση της σελίδας κάθε προϊόντος

e-shop ανταγωνισμόςΣτόχος κάθε καταστήματος, επομένως, και ηλεκτρονικού καταστήματος είναι η όλο και μεγαλύτερη προσέλκυση πελατών, αλλά φυσικά και η ολοκλήρωση των αγορών τους βγαίνοντας από την ιστοσελίδα. Προκειμένου να γίνει αυτό, απαιτείται η αρχική σελίδα του καταστήματος να φέρει ενδεχομένως μια οριζόντια “μπάρα” που κατανέμει τα προϊόντα σε είδη, διευκολύνοντας έτσι τον καταναλωτή στην αναζήτησή του. Μετέπειτα να είναι σε θέση ο ίδιος, πατώντας σε κάποιο είδος και σε ορισμένο προϊόν να ενημερωθεί πλήρως για τα χαρακτηριστικά αυτού μέσω ιδανικά εικόνων ή/και ενημερωτικών βίντεο.

Tips για να ξεχωρίσει ένα e-shop

Δυνατότητα των καταναλωτών να εισέρχονται σε αυτό από οποιαδήποτε κινητή συσκευή

Με δεδομένο ότι οι κινητές συσκευές αποτελούν για τους περισσότερους η λεγόμενη “προέκταση του χεριού τους” είναι σημαντικό να μεριμνήσει κανείς να δημιουργήσει ένα e-shop προσβάσιμο μέσω Η/Υ, κινητής συσκευής αλλά και tablet. Η πλοήγηση μέσω ειδικά κινητής συσκευής είναι αφενός γρηγορότερη, αφετέρου γίνεται από οπουδήποτε και οποτεδήποτε.

Εύκολη ολοκλήρωση αγορών

Βασικός κανόνας προκειμένου ένα e-shop να διακριθεί και να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα που ενδεχομένως διαφημίζουν και πωλούν ομοειδή προϊόντα, άλλως είναι ανταγωνιστικά, οφείλει να διευκολύνει όσο το δυνατόν γίνεται τον καταναλωτή να ολοκληρώσει μια αγορά του. Για να το πετύχει αυτό πρέπει να έχει προβλέψει τα ελάχιστα και απαραίτητα “βήματα” για την ολοκλήρωση μιας αγοράς, χωρίς δηλαδή τη συμπλήρωση από τον καταναλωτή περιττών προσωπικών στοιχείων. Παράλληλα θα πρέπει να έχει φροντίσει να εξασφαλίζει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να πληρώσει με κάθε προβλεπόμενο τρόπο, ήτοι με αντικαταβολή, μέσω τραπεζικού λογαριασμού και φυσικά μέσω ηλεκτρονικού πορτοφολιού.

Πρόσβαση του καταναλωτή στη διαμόρφωση του e-shop

Προκειμένου να στοιχειοθετηθεί σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ προμηθευτή και καταναλωτή, ο τελευταίος πρέπει να αισθάνεται ότι ο λόγος και η άποψή του είναι υπολογίσιμοι παράγοντες. Στην περίπτωση συγκεκριμένα του e-shop, θα πρέπει να έχει προβλεφθεί η δημιουργία ειδικής πλατφόρμας όπου ο καταναλωτής θα μπορεί να αφήνει την κριτική του αφενός για το e-shop, αφετέρου και για το προϊόν που λ.χ. προμηθεύτηκε από αυτό.

Βελτίωση κατάταξης της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης

e-shop ανταγωνισμόςΓια την επιβίωση μιας ιστοσελίδας, άκρως σημαντική είναι η ακολουθητέα διαδικασία προσέλκυσης επισκεψιμότητας. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει το το λεγόμενο SEO (Search Engine Optimization), μέσω των λεγόμενων “οργανικών” (organic) ή “δωρεάν” (free) αποτελεσμάτων αναζήτησης σε μηχανές αναζήτησης όπως λ.χ. η Google και η Bing. Προκειμένου ένα e-shop να γίνει, επομένως, ιδιαιτέρως ελκυστικό θα πρέπει να περιέχει εικόνες, περιγραφικά links και λέξεις – κλειδιά. Έτσι, όταν ένας χρήστης κάνει κάποια αντίστοιχη αναζήτηση, να ταξινομείται υψηλότερα και να εμφανίζεται ως ένα από τα πρώτα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!