Testimonial marketing: Η σημασία της μαρτυρίας

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές τεχνικές μάρκετινγκ για τη διαφήμιση μίας επιχείρησης. Όταν υπάρχουν πολλοί ανταγωνιστές που προσφέρουν παρόμοια και συχνά ταυτόσημα προϊόντα, είναι πολύ σημαντικό κανείς να ξεχωρίζει. Το κοινό είναι αρκετά υποψιασμένο και απαιτεί από τις επιχειρήσεις το καλύτερο. Πώς μπορεί κανείς να κάνει μία πρωτότυπη καμπάνια, η οποία θα είναι αρκετά αντικειμενική, ώστε να πείσει το κοινό; Μία από τις πιο αποδοτικές είναι το testimonial marketing.

Τι είναι το testimonial marketing

Πρόκειται για μία τακτική, όπου χρησιμοποιούνται μαρτυρίες από ευχαριστημένους πελάτες, οι οποίοι διηγούνται την θετική εμπειρία που είχαν από ένα προϊόν ή μία υπηρεσία. Αν και φαινομενικά μια μαρτυρία είναι παρόμοια με την κριτική που αφήνουν οι πελάτες, υπάρχουν κάποιες διαφορές.

Κριτική vs μαρτυρία

testimonial marketing Η κυριότερη διαφορά είναι πως η μαρτυρία θα έχει υποχρεωτικά θετικό πρόσημο, ενώ μία κριτική μπορεί να έχει αρνητικά σχόλια για την επιχείρηση, το οποίο είναι απαγορευτικό σε μία διαφημιστική καμπάνια. Ένα ακόμη πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι η μαρτυρία έχει τη δομή μίας διήγησης. Ο ευχαριστημένος πελάτης διηγείται μία ιστορία για το πώς γνώρισε το προϊόν, τι τον ενθουσίασε και για ποιους λόγους το συστήνει. Η διήγηση μία ιστορίας είναι από τα πιο ισχυρά μέσα μετάδοσης ενός μηνύματος, συνεπώς και ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους διαφήμισης.

Tο testimonial marketing στην πράξη

Σε μία διαφημιστική καμπάνια, το testimonial marketing μπορεί να χρησιμοποιηθεί με κάποιους απλούς, αλλά έξυπνους και αποτελεσματικούς τρόπους.

Στην ιστοσελίδα

Δεν υπάρχει πιο απλός τρόπος ένταξης των μαρτυρίων σε μία καμπάνια από τον να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. Στις μέρες μας, η ιστοσελίδα είναι σχεδόν ισοδύναμη με το φυσικό κατάστημα. Επομένως, είναι σημαντικό να έχει ο πελάτης πρόσβαση στις μαρτυρίες, με το πάτημα ενός κουμπιού.

Σε newsletter

Μία επιπλέον στρατηγική είναι να συμπεριληφθούν οι μαρτυρίες σε ένα ενημερωτικό newsletter. Τα newsletter είναι πολύ χρήσιμα σε μία επιχείρηση, καθώς ενημερώνουν τους πελάτες για τα νέα της επιχείρησης, αλλά και τα να προϊόντα που προσφέρουν. Είναι προφανές πως οι θετικές εμπειρίες των πελατών από την χρήση ενός νέου προϊόντος θα είχαν εξαιρετική συνεισφορά στην ενημέρωση του κοινού.

Στα social media

testimonial marketingΤα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα ιδανικό μέρος για το testimonial marketing για δύο λόγους. Πρώτον, μέσα από τα διάφορα εργαλεία που υπάρχουν, είναι εύκολο για μία επιχείρηση να παρακινήσει το κοινό της, ώστε να δημιουργήσει μαρτυρίες και περιεχόμενο. Δεύτερον, είναι εξίσου απλό οι μαρτυρίες να αναδειχθούν. Για παράδειγμα, μία επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει γραπτά μηνύματα και σχόλια. Έτσι, αφού γίνει μία γραφιστική επεξεργασία και μετατροπή σε εικόνα, μπορούν να “ανέβουν” στην κατάλληλη πλατφόρμα. Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας ενός βίντεο, με τις καλύτερες μαρτυρίες του κοινού.

Οι μαρτυρίες των πελατών της κάθε επιχείρησης, επομένως, δεν αποτελούν απλώς μια εξιστόρηση, αλλά πολύ περισσότερο ένα πολύτιμο εργαλείο και ένα τεκμήριο της ποιότητας που προσφέρεται.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!