ραδιοφωνική καμπάνια

Ραδιοφωνική καμπάνια: Tips για σίγουρη επιτυχία

της Ελευθερίας Χασάπη

Το ραδιόφωνο, ως παραδοσιακό μέσο επικοινωνίας, ήταν και παραμένει ένας από τους καλύτερους τρόπους ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Γι’ αυτό άλλωστε και η ραδιοφωνική διαφήμιση συνεχίζει να είναι δημοφιλής. Πρόκειται για μια all-time classic marketing ενέργεια που αποτελεί σημαντικό κομμάτι μιας omnichannel καμπάνιας. Παρακάτω παρατίθενται οι τρόποι που η διαφήμιση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας θα γίνει σύγχρονη και αποδοτική.

Ραδιοφωνική καμπάνια tip #1: Ραδιοφωνικό Spot

Αρχικά, η διαφημιστική εταιρεία πρέπει να φροντίσει τη γραφή και το σενάριο του ραδιοφωνικού spot. Πρωταρχικά, πρέπει να είναι συνεκτικό και ομοιογενές με όλη την καμπάνια. Επίσης, πρέπει να μεριμνήσει για την αποδοτικότητα όλων των μέσων που θα προβάλλουν την διαφήμιση. Έτσι, επιτυγχάνεται η μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της καμπάνιας, καθώς ο καταναλωτής βλέπει και ακούει το ίδιο μήνυμα μέσα από διαφορετικά κανάλια.

Tip #2: Προσοχή στην έλλειψη εικόνας

Το ραδιόφωνο είναι ένα “δύσκολο” μέσο, καθώς στερείται εικόνας. Αυτό σημαίνει πως ο καταναλωτής πρέπει να φανταστεί το προϊόν ή την υπηρεσία μέσα από τις κατάλληλες λέξεις, έννοιες και φράσεις. Οι εταιρίες χρειάζεται να τονίσουν τα οφέλη του προϊόντος, επιλέγοντας ένα διαφοροποιητικό tone of voice, δίνοντας ένα κίνητρο αγοράς ή τηλέφωνο επικοινωνίας ή παραπέμποντας σε ένα website ή σε εξουσιοδοτημένο δίκτυο καταστημάτων ακόμα και σε προσωπικό κατάστημα, αν πρόκειται για έμπορο λιανικής.

Tip #3: Κατάλληλος εκφωνητής

ραδιοφωνική καμπάνιαΒασική προϋπόθεση για μια αποδοτική ραδιοφωνική καμπάνια είναι η επιλογή εκπομπών με θεματολογία και ραδιοφωνικούς παραγωγούς που να έχουν υψηλή ακροαματικότητα στο target group που σε ενδιαφέρει. Παράλληλα, οι παραγωγοί – εκφωνητές πρέπει να έχουν και την κατάλληλη, ανάλογα με το προϊόν, φωνή. Για παράδειγμα, ένα χιουμοριστικό ραδιοφωνικό μήνυμα, χρειάζεται μια φωνή που να μπορεί να γίνεται πιο αστεία και πιο σοβαρή, ανάλογα με το σενάριο.

Επιπλέον, σημαντικός παράγοντας είναι οι διαφημίσεις να προβάλλονται στο πλαίσιο των driving hours. Αυτό αναφέρεται σε 07:00-10:00 το πρωί και 16:00-18:00 το απόγευμα, δηλαδή τις ώρες που πηγαινοέρχεται ο κόσμος στην εργασία του.

Tip #4: Ραδιοφωνικές Αναφορές

Όλοι μας, είτε λίγο είτε πολύ, έχουμε έναν αγαπημένο ραδιοφωνικό παραγωγό. Οπότε, καλό θα ήταν να γίνονται αναφορές επί προϊόντων από τους παραγωγούς, καθώς και να δίνονται χορηγίες σε ραδιοφωνικές εκπομπές που θα προβάλλουν τα διάφορα brands. Με αυτόν τον τρόπο θα αυξηθεί το likeness του προϊόντος σου και οι αναφορές θα γίνονται εντός “καθαρού” ραδιοφωνικού περιβάλλοντος.

Tip #5: Επένδυση στα podcasts

ραδιοφωνική καμπάνιαΣτις μέρες μας ολοένα και περισσότερο έχει αυξηθεί η δύναμη των podcasts, ηχογραφήσεων, οι οποίες ανεβαίνουν σε κάποια πλατφόρμα ή σε κάποια ιστοσελίδα ώστε να είναι διαθέσιμη στον ακροατή. Πρακτικά είναι σαν μία ραδιοφωνική εκπομπή ή αλλιώς φωνητικά άρθρα. Με αυτά προσεγγίζονται οι καταναλωτές μέσω της αφήγησης της ιστορίας του προϊόντος, καθώς και των εμπειριών του κάθε δημιουργού, μέχρι να φτάσει στο τελικό αποτέλεσμα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, πιο εύκολα θα φτάσει κανείς στη δοκιμή του προϊόντος!

Αν και πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα μέσα μαζικής επικοινωνίας, το ραδιόφωνο δεν χρειάζεται να θεωρείται κάτι ξεπερασμένο. Αντιθέτως, μια σωστή ραδιοφωνική καμπάνια μπορεί να δώσει μια πολύ πιο ισχυρή δυναμική σε μια διαφήμιση απ’ ότι θα περίμενε κανείς.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!