Πώς να γράψετε ένα τέλειο βιογραφικό σημείωμα…
Δείξτε στους εργοδότες γιατί πρέπει να επιλέξουν εσάς…
Αντιμετωπίστε το βιογραφικό σας σημείωμα ως ένα εργαλείο marketing: το προϊόν είστε εσείς!
Το σημαντικότερο κεφάλαιο μιας εταιρείας είναι το προσωπικό της. Ακόμα και το κατώτερο προσωπικό συμβάλλει και αυτό από το πόστο του στην ανάπτυξη της εταιρείας. Έτσι η πρόσληψη ενός υπαλλήλου αποτελεί μια σημαντική εμπορική και οικονομική επένδυση για τους διευθυντές της εταιρείας. Οι εταιρείες θέλουν να κερδίσουν από εσάς. Εσείς πρέπει να τους πείσετε ότι μπορείτε να συμβάλλετε σε αυτό το στόχο. Και μάλιστα αποφασιστικά.
Η μελλοντική σας συνεισφορά προς την εταιρεία (μέσω των ικανοτήτων σας, των γνώσεών σας και των προσωπικών σας ποιοτήτων) πρέπει να είναι φανερές σε κάθε σας «χαρτί»: στη συνοδευτική σας επιστολή, στο βιογραφικό σας σημείωμα, στη φόρμα αίτησης και στη συνέντευξη.
Οι διευθυντές των οργανισμών θεωρούν βασικά κριτήρια για την πρόσληψη την προσωπικότητα του υποψήφιου, την εμπειρία και τις γνώσεις που απαιτούνται ως κατάλληλες για τη θέση. Εσείς πρέπει να τονίσετε αυτά τα βασικά σας χαρακτηριστικά.
Βιογραφικό σημείωμα: Επικεντρωθείτε σε αυτά που μπορείτε να κάνετε, αρκεί να είναι σχετικά με τις απαιτήσεις του εργοδότη:
Κάντε έρευνα για τις δραστηριότητες της κάθε εταιρείας με επιμέλεια: ξεκοκαλίστε την αγγελία της θέσης, την περιγραφή της εργασίας, το site της εταιρείας κλπ. Έτσι, θα αποκτήσετε επίγνωση του τι ψάχνει η εταιρεία. Θα κατανοήσετε ποια προσόντα σας θα μετρήσουν περισσότερο, ώστε να τα τονίσετε.
Βιογραφικό σημείωμα: Ψάξτε τις αξίες της εταιρείας:
Οι ικανότητές σας αντανακλώνται από κάποιες δράσεις σας. Προσπαθήστε να τα συσχετίστε. Πχ αν αναφέρετε ότι διαθέτετε ομαδικό πνεύμα, μην προβάλλετε την έφεσή σας για μοναχική πασιέντζα, αλλά τη συμμετοχή σας σε μια αθλητική ή εθελοντική ομάδα.
Οι απαιτήσεις των εργοδοτών ποικίλλουν. Έτσι και τα βιογραφικά σας. Κάθε αίτηση (βιογραφικό σημείωμα, συνοδευτική επιστολή και φόρμα αίτησης) πρέπει να στοχεύουν σε κάθε θέση.
Δείξτε τις ικανότητές σας στο βιογραφικό σας σημείωμα:
Δώστε στοιχεία που αποδεικνύουν τις ικανότητες που επικαλείστε ότι έχετε. Δώστε δηλαδή παραδείγματα.
Αναφέρετε κάθε σχετική σας εμπειρία.
Επιλέξτε να αναφέρετε δράσεις σας που προσφέρουν ξεκάθαρη εικόνα του εαυτού σας.
Δώστε έμφαση στις επιτυχίες σας.
Για να αυξήσετε τις πιθανότητες επιτυχίας, προσανατολίστε τα βιογραφικά σας ξεχωριστά για κάθε δουλειά που θέλετε.
Ίσως και να ζητήσετε τη γνώμη κάποιων ειδικών.
Προσπαθήστε να δείξετε μέσα από τις πληροφορίες που δίνετε πόσο καλά ανταποκρίνονται οι δεξιότητές σας στις απαιτήσεις της εργασίας. Δηλαδή προσανατολίστε κατάλληλα το βιογραφικό σας. Κάντε έτσι τον εργοδότη να σας φανταστεί ως τον υπάλληλο που περίμενε.
Προετοιμάστε το βιογραφικό σας σημείωμα:
Οι εργοδότες ψάχνουν διαφορετικά πράγματα ο ένας από τον άλλο.
Ο καλός υποψήφιος είναι και καλός ντετέκτιβ που εξιχνιάζει κάθε φορά τα στοιχεία προς όφελός του.
Μερικές πρακτικές οδηγίες για το βιογραφικό σας:
- Κρατήστε το βιογραφικό σας ευσύνοπτο: δύο, το πολύ τρεις σελίδες είναι το άριστο μέγεθος.
- Οι ενότητες να είναι ξεκάθαρα οριοθετημένες. Συνήθως περιλαμβάνουν (α) ατομικά στοιχεία, (β) σπουδές, (γ) προϋπηρεσία, (δ) ξένες γλώσσες, (ε) γνώσεις Η/Υ, (στ) ενδιαφέροντα και δραστηριότητες και (ζ) λοιπές πληροφορίες.
- Η χρονολογική σειρά οργάνωσης των πληροφοριών είναι από την πιο πρόσφατη προς την πιο παλιά. Η διάρκεια κάθε δεδομένου (πχ των σπουδών σας ή της τελευταίας εργασίας σας) πρέπει να είναι εμφανής.
- Χρησιμοποιήστε μια ευανάγνωστη γραμματοσειρά, όπως Arial, μεγέθους 10 ή 12.
- Αποφύγετε τη χρήση λέξεων με κεφαλαία. Επίσης τα πολλά χρώματα και οι πολύπλοκες μορφοποιήσεις (bold, υπογραμμίσεις κλπ) κάνουν την ανάγνωση κουραστική υπόθεση. Μην ξεχνάτε ότι η απλότητα δείχνει επαγγελματισμό, ενώ η πολυπλοκότητα είναι καταφύγιο για όσους υστερούν σε περιεχόμενο.
- Τυπώστε σε απλό λευκό χαρτί.
- Μην αλλάζετε το σχήμα και τη μορφή από ενότητα σε ενότητα. Κρατήστε κοινή μορφή.
- Σιγουρευτείτε πως τα στοιχεία επικοινωνίας μαζί σας είναι σωστά! (…)
- Βεβαιωθείτε επίσης πως είναι εμφανή και ευανάγνωστα.
- Γραμματική και σύνταξη: η σωστή χρήση της γλώσσας είναι απαραίτητο προσόν!
- Μην χρησιμοποιείτε συντομογραφίες και ιδιωματισμούς ή αργκό…
- Τοποθετήστε την πιο σημαντική πληροφορία στο πάνω μισό της πρώτης σελίδας. Έτσι ο εργοδότης θα εντυπωσιασθεί και θα συνεχίσει να το διαβάζει.
- Συμπεριλάβετε στοιχεία που σας κάνουν να ξεχωρίζετε από τους άλλους (πχ βραβεύσεις, υποτροφίες, θέσεις ευθύνης.)
- Όσο και να λυπάστε που τα παρακολουθήσατε όλα αυτά τα σεμινάρια και συνέδρια κλπ κλπ, παραλείψτε τα εάν δεν είναι σχετικά με την επιδιωκόμενη θέση.
- Φωτογραφία βάλτε μόνο, εάν η συγκεκριμένη αγγελία το ζητάει.
- Αν αποστέλλετε το βιογραφικό σας μέσω mail, επιλέξτε τη μορφή αρχείο .pdf καλύτερα. Αν δεν μπορείτε, χρησιμοποιείστε τη μορφή .doc.
- Δείξτε την τελική μορφή του βιογραφικού σας σε έναν φίλο που εμπιστεύεστε ή σε κάποιο γνωστό που έχει κάποια σχετική εμπειρία. Ακούστε με προσοχή τη γνώμη του καλόπιστα και κάντε κάποιες παρεμβάσεις πριν το στείλετε.
- Μην υπογράφετε το βιογραφικό σας.
- Ποτέ μην βάζετε διακοσμητικά στοιχεία: η ιδιαίτερη έμφαση στη μορφή υποδηλώνει προσπάθεια κάλυψης κενού στο περιεχόμενο. Άλλωστε η αισθητική σας μπορεί να μην ταιριάζει με του εργοδότη σας.
- Εάν στέλνετε το βιογραφικό σας μέσω e-mail, τότε δώστε του ως τίτλο και το όνομά σας και όχι μόνο τη φράση “cv” ή “βιογραφικό”. Φανταστείτε το φάκελο αποθήκευσης των βιογραφικών του εργοδότη γεμάτο με βιογραφικά και χωρίς το όνομά σας…
- Αν υπάρχει κωδικός θέσης στην αγγελία, συμπεριλάβετέ τον στο βιογραφικό σας, αν είναι δυνατόν και στον τίτλο. Για να έβαλαν κωδικό, σημαίνει ότι χρειάζονται την αναφορά του.
- Μην στέλνετε απλά ένα βιογραφικό χωρίς συνοδευτική επιστολή.
- Βάλτε το όνομά σας στην κεφαλίδα ή το υποσέλιδο κάθε σελίδας. Μπορεί για κάποιο λόγο να φύγουν κάποιες σελίδες από το σώμα ή ο εργοδότης να σταμπάρει μια σελίδα και να μείνει σε αυτή.
- Χρησιμοποιήστε το λεξιλόγιο της αγγελίας: αν ζητάνε οικονομικό αναλυτή, μην αναφέρεστε στη θέση του «λογιστή» ή «οικονομολόγου».
Δείτε και το άρθρο μας: Συμβουλές για ένα καλό βιογραφικό!
Εάν το άρθρο σου φάνηκε ενδιαφέρον ή συνέβαλε στην ποιοτική πληροφόρησή σου, τότε μπορείς να κάνεις like στη σελίδα μας στο facebook:
https://www.facebook.com/pages/citycampusgr/461609287249537
Ή μπορείς να γίνεις μέλος στην ομάδα μας:
https://www.facebook.com/groups/citycampus.gr/
Ή να μας δώσεις το email για να ενημερώνεσαι μέσω του newsletter μας
http://citycampus.gr/wp-login.php?action=register
Αν πάλι είσαι πρωτοετής, έλα να ανταλλάξεις απόψεις και εμπειρίες στην ομάδα μας:
https://www.facebook.com/groups/protoeteis2014/
Αν θέλεις να συμμετέχεις στη συγγραφική ομάδα του CityCampus, στείλε μας παρουσίαση του εαυτού σου, ενδιαφέροντα, Τμήμα και Πανεπιστήμιο και το προφίλ σου στο facebook στο: info@citycampus.gr