Tips για σωστό rebranding
της Χριστίνας Γούρα
Τα δεδομένα αλλάζουν πολύ γρήγορα. Γι’ αυτό οι επιχειρήσεις επιβάλλεται να κάνουν ορισμένες αλλαγές προκειμένου να αναπτυχθούν ή να επιβιώσουν. Είναι προφανές ότι όταν ο κόσμος προχωρά με τόσο γρήγορους ρυθμούς, μία καλή επιχείρηση δεν μπορεί να μένει στάσιμη. Καλείται λοιπόν να αλλάξει τα προϊόντα, το motto, τους στόχους που είχε θέσει και πολλά άλλα.
Εδώ έρχεται να βοηθήσει το rebranding. Τι είναι όμως αυτό; Το rebranding είναι μία διαδικασία η οποία βοηθάει στην αλλαγή της εικόνας που έχει το κοινό μιας επιχείρησης για την ίδια την επιχείρηση. ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν αλλάζει μόνο την οπτική της, αλλάζει την συνολική ταυτότητα ενός brand. Η αλλαγή είναι ριζική και συμβαδίζει με τα πρότυπα του σήμερα, με τις προτάσεις του σήμερα, με την τεχνολογία του σήμερα..
Τα πλεονεκτήματα
Το rebranding, όταν εφαρμόζεται σωστά έχει πολλά πλεονεκτήματα. Πρώτο και βασικό αναζωογονεί μία επιχείρηση και τη κάνει να αισθάνεται πιο δυνατή και αισιόδοξη. Κρατάει το κοινό της σε έκπληξη και δημιουργεί ενδιαφέρον για το τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια. Δημιουργεί δηλαδή μια επιθυμία για το νέο/διαφορετικό.
Είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργηθεί μια επικοινωνία μεταξύ επιχείρησης και καταναλωτών. Ιδίως για τις παλαιότερες επιχειρήσεις είναι ωφέλιμο διότι αποδεικνύουν ότι μπορούν να συμβαδίσουν με το τώρα και με το μέλλον. Τις κάνει ακόμα πιο κερδοφόρες. Επιπλέον το rebranding, δίνει την ευκαιρία στο brand να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό του. Και τέλος, η επιχείρηση με αυτήν την ριζική αλλαγή δείχνει ότι σέβεται και εκτιμάει το κοινό της, για αυτό και επενδύει πολλά προκειμένου να δημιουργήσει δυνατές σχέσεις.
Όχι rebranding!
Υπάρχουν όμως και στιγμές που δεν πρέπει να γίνεται κάποια αλλαγή ή δεν χρειάζεται. Για παράδειγμα αν σε μια επιχείρηση δεν αρέσει το λογότυπο της τότε απλά μπορεί να το διαμoρφώσει, και όχι να κάνει ριζική αλλαγή. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει καταστροφή! Καλό θα ήταν να γίνεται μια μικρή έρευνα πριν παρθεί η οποιαδήποτε απόφαση για αλλαγή. Σε κάποιες περιπτώσεις το rebranding είναι απαραίτητο. Ωστόσο, υπάρχει και το κακό rebranding. Όλα εξαρτώνται από τον τρόπο που θα χειριστεί μια επιχείρηση τον συγκεκριμένο όρο!
Απλά βήματα…
Για να προχωρήσει σε μία τέτοια αλλαγή μία επιχείρηση πρέπει να είναι σίγουρη ότι έχει πάρει μία σωστή απόφαση. Το σημαντικό είναι να ξέρει το γιατί πρέπει να ανανεώσει το brand της. Σκέψη – πυξίδα. Τι χάνω όσο δεν το κάνω – τι κερδίζω όσο δεν το κάνω.
- Πρώτο βήμα: Επιλογή ενός ατόμου για την διαδικασία της αλλαγής. Οι γνώμες των πολλών μπορεί να δημιουργήσουν τα αντίθετα αποτελέσματα.
- Δεύτερο βήμα: Δημιουργία ενός πλάνου με αρχή – μέση – τέλος. Ορισμός των στόχων με απόλυτη σαφήνεια!
- Τρίτο βήμα: Καθορισμός ενός συγκεκριμένου budget, ανάλογα με την πολυπλοκότητα του brand και τους στόχους της επιχείρησης.
- Τέταρτο βήμα: Έρευνα! Συγκέντρωση των σωστών εργαλείων που χρειάζονται για την εφαρμογή του rebranding, και επιλογή της κατάλληλης εταιρείας που θα αναλάβει το project. Είναι απαραίτητο να υπάρχει μια εμπειρία, να κατανοεί τις ανάγκες της επιχείρησης και να μπορεί να υλοποιήσει το project με απόλυτη ακρίβεια.
Κάτι για το τέλος..
Δεν πρέπει καμία επιχείρηση να φοβάται την αλλαγή. Ο κόσμος τρέχει με απίστευτους ρυθμούς! Οι επιχειρήσεις που σέβονται τόσο τους εργαζόμενους όσο και το κοινό τους, είναι αναγκαίο να συμβαδίζουν με το σήμερα.