Redesign ή Rebranding: Τι χρειάζεται το brand σας;
της Ειρήνης Χαρτζή
Κάθε επιχείρηση είναι ένας ζωντανός οργανισμός που ζει και εξελίσσεται μέσα σε έναν επίσης ζωντανό και μεταβαλλόμενο κόσμο. Η ίδια η επιχείρηση δεν μένει στάσιμη: επαναπροσδιορίζει τους στόχους, τις τακτικές, το χαρακτήρα της. Ταυτόχρονα χρειάζεται να προσαρμόζεται και στις αλλαγές του κόσμου της: στην κατάσταση της αγοράς, τις τάσεις του μάρκετινγκ, τις καταναλωτικές συνήθειες. Redesign, λοιπόν, ή rebranding είναι η κατάλληλη στρατηγική προσαρμογής και ανανέωσης για την επιχείρησή σου;
Redesign
Το redesign αποδίδεται στα ελληνικά ως «επανασχεδιασμός». Πρόκειται δηλαδή για την ανανέωση, για ένα «makeover» του λογότυπου (logo), με άλλα λόγια του «προσώπου» της επιχείρησης. Περιλαμβάνει συνήθως έναν απλό εκσυγχρονισμό ή και περιορισμένες γραφιστικές αλλαγές, είναι όμως τακτική αναγκαία προκειμένου να μπορεί να διατηρηθεί η θέση και η αξιοπιστία μιας εταιρίας.
Πότε χρειάζεται;
Ίσως η εταιρία σου λανσάρει και ένα νέο είδος προϊόντος. Μπορεί να θέλει να προσεγγίσει και ένα διαφορετικό κοινό ή να αποφάσισε κάποια μεταβολή στη φιλοσοφία της. Ακόμη μπορεί να εμφανίστηκε νέος ανταγωνισμός και έτσι μία στρατηγική κίνηση είναι απαραίτητη για να δείξει στο κοινό πως εξακολουθεί να παραμένει ενεργή και αξιόπιστη. Άλλωστε ένα logo συνήθως θα φαίνεται εκ των πραγμάτων απαρχαιωμένο μετά από 5-10 χρόνια. Αυτοί είναι οι βασικοί λόγοι για να σκεφτείς σοβαρά το redesign.
Rebranding
Σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να χρειάζεται μία πολύ πιο ριζική αλλαγή. Σε αντίθεση με το redesign, το οποίο διατηρεί ακέραιο το χαρακτήρα και τις βασικές αξίες που πρεσβεύει η επιχείρηση, το rebranding στοχεύει με λίγα λόγια στην «επανατοποθέτηση» της στην αγορά και στην αλλαγή της εικόνας της στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού. Εκτός από την αλλαγή της «εμφάνισης» (λογότυπου) περιλαμβάνει και αλλαγές στη στρατηγική, στους στόχους, στις προσδοκίες και στις υποσχέσεις που δίνει η επιχείρηση.
Πότε χρειάζεται;
Είναι σαφές πως μία τέτοια εκ βάθρου αλλαγή είναι κατάλληλη όταν κρίνεται πως χρειάζεται μία συνολική αλλαγή πλεύσης της επιχείρησης, είτε για να εστιάσει στους νέους στρατηγικούς της στόχους είτε για να ξεφύγει από ένα τέλμα.
Τόσο το redesign όσο και το rebranding αποτελούν σημαντικό βήμα με δυνητικά άμεση επίδραση στις πωλήσεις. Είναι στο χέρι σου να κρίνεις ανάλογα με τα δεδομένα της δικιάς σου επιχείρησης τι είδους αλλαγή χρειάζεσαι!
Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!