Τι είναι το Geofencing Marketing;

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Το marketing είναι σήμερα μία απαραίτητη στρατηγική για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη marketing: Digital (SEO) marketing, email marketing, content marketing κ.α. Όλα τα παραπάνω έχουν πλεονεκτήματα, των οποίων ο συνδυασμός προσφέρει μία δυνατή στρατηγική: Tο Geofencing Marketing.

Τι είναι το Geofencing Marketing;

Το Geofencing Marketing αξιοποιεί την γνώση της θέσης. Όταν ένας πιθανός πελάτης βρεθεί εντός μίας προκαθορισμένης γεωγραφικής περιοχής, όπως μία γειτονιά, ένα εμπορικό κέντρο ή ένα κατάστημα, τότε λαμβάνει αυτόματα στην κινητή του συσκευή (smartphone, tablet) περιεχόμενο σχετικό με το brand. Συνήθως πρόκειται για ένα αυτοματοποιημένο μήνυμα ή μία διαφήμιση, είτε απευθείας στη συσκευή, είτε ως ειδοποίηση σε λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, Snapchat, κ.α.).

Πως λειτουργεί

Η τεχνολογία έχει προχωρήσει αρκετά, χάρη στην επέκταση της χρήσης GPS και Bluetooth στις κινητές συσκευές. Ανάλογα με τις ρυθμίσεις του χρήστη, αυτή η τεχνολογία μπορεί να γνωστοποιεί τη γεωγραφική θέση του ατόμου.  Επομένως, μία επιχείρηση μπορεί να ορίσει ένα geofence, δηλαδή να οριοθετήσει εικονικά μία περιοχή ενδιαφέροντος και να συλλέγει πληροφορίες και δεδομένα σχετικά με τις κινήσεις και τα χαρακτηριστικά αυτών που εισέρχονται στο geofence.

Πλεονεκτήματα

Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του Geofencing Marketing είναι ότι στοχεύει σε πελάτες εντός μίας συγκεκριμένης περιοχής. Ειδικά για μία επιχείρηση μικρής εμβέλειας με τοπική  δραστηριότητα, είναι σημαντικό να επενδύει τα διαθέσιμα κεφάλαια στην προσέλκυση ντόπιων πελατών και όχι να χρηματοδοτεί καμπάνιες με μεγαλύτερη γεωγραφική κάλυψη και αμφίβολη επιτυχία.

geofencing marketingH συλλογή δεδομένων είναι απαραίτητη, καθώς βοηθά στην οργάνωση καλύτερης καμπάνιας και πιο επιτυχημένων διαφημίσεων. Αξίζει να σημειωθεί πως με την location-based technology που αξιοποιεί η συγκεκριμένη στρατηγική marketing, μπορεί κανείς να αξιολογήσει την επιτυχία της στρατηγικής, όπως την επισκεψιμότητα στο κατάστημα.

Το Geofencing Marketing μπορεί να δώσει πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Η μέθοδος του geo-conquesting περιλαμβάνει αρχικά την ανάλυση των ανταγωνιστών εντός της ακτίνας ενδιαφέροντος, π.χ. την οριοθέτηση της περιοχής κοντά στους ανταγωνιστές. Το επόμενο βήμα είναι ο εντοπισμός των δυνατών σημείων του brand, και η προβολή τους μέσω των προαναφερθέντων τρόπων. Αυτά καταδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο την υπεροχή του brand, ειδικά αν είναι το μοναδικό στην περιοχή που εφαρμόζει αυτή τη στρατηγική.

Προκλήσεις

Ένα ζήτημα που είναι πιθανό να προκύψει είναι η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων. Προκειμένου να προστατευτεί η τήρηση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων (GDPR), θα πρέπει να πληρούνται τα εξής κριτήρια:

  • Ενημέρωση του χρήστη για τη συλλογή δεδομένων του
  • Περιορισμός της χρήσης των δεδομένων στην αναφερόμενη χρήση
  • Ύπαρξη πρόσβασης του ατόμου στα δεδομένα του
  • Δυνατότητα να εξαιρεθεί ανά πάσα στιγμή.

Κάποιες εταιρείες αναφέρουν, ωστόσο, πως το στίγμα ενός ατόμου συχνά παρουσιάζει ανακρίβειες. Επομένως ενδέχεται να εμφανιστεί λανθασμένα εντός του geofence.

Αν και το Geofencing Marketing υπάρχει εδώ και μερικά χρόνια, η πραγματική του αξία μόλις τώρα αρχίζει να ξεδιπλώνεται. Σίγουρα αξίζει να την αξιοποιήσει κανείς το συντομότερο προς όφελος της επιχείρησής του.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!