Direct Marketing: Τέσσερα βασικά λάθη
Το marketing είναι ένα από τα βασικά στοιχεία της δραστηριότητας μίας επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνεί με το κοινό της και ενημερώνει για τα νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη marketing. Μία διαδεδομένη μορφή marketing, η οποία έχει σημαντικά πλεονεκτήματα, είναι το direct marketing.
Τι είναι το direct marketing;
Αναλύοντας τη φράση, αντιλαμβάνεται κανείς ότι πρόκειται για έναν πιο άμεσο τρόπο να διαφημίσει κανείς την επιχείρησή του. Αντί να το αναθέσει σε κάποιον τρίτο, αναλαμβάνει ο ίδιος να δημιουργήσει τη διαφήμιση και να τη μεταδώσει στο κοινό. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του direct marketing είναι ο διαχωρισμός του κοινού ανάλογα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, για την καλύτερη στόχευση, αλλά και το call-to-action. Με αυτό τον τρόπο, ο πιθανός πελάτης καλείται να δραστηριοποιηθεί (π.χ αποδοχή προσφοράς, εγγραφή σε κάποιο κανάλι στο YouTube, κ.α.).
Δυστυχώς, μια επιχείρηση μπορεί να κάνει κάποια λάθη, χάνοντας πιθανούς πελάτες και κατά συνέπεια, έσοδα.
Δεν δημιουργείται εξατομικευμένο διαφημιστικό υλικό
Ένα από τα πιο συχνά λάθη είναι πως οι επιχειρήσεις δεν δημιουργούν μία λίστα από περσόνες ή τύπους πελατών που θα ήθελαν να προσεγγίσουν. Εφόσον δεν έχουν αυτή την πληροφορία, δεν δημιουργούν εξατομικευμένο υλικό, το οποίο συνεπώς δεν έχει την ίδια απήχηση σε όλους τους ανθρώπους. Επιπλέον, οι γενικότητες και τα εντυπωσιακά σλογκαν, μπορεί να αποκρύψουν δεδομένα από πιθανούς πελάτες, δεν είναι αξιόπιστη στρατηγική και με τον καιρό υποβαθμίζει την φήμη της επιχείρησης.
Δεν υπάρχει call-to-action
Για μία στρατηγική direct marketing, το call-to-action είναι απαραίτητο και γίνεται με διάφορους τρόπους, όπως μία προσφορά για περιορισμένο χρονικό διάστημα, δίνοντας ένα φυλλάδιο με τα προϊόντα και υπηρεσίες της επιχείρησης, κ.α. Χωρίς αυτό, το κοινό λαμβάνει πληροφορία, χωρίς κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ακριβώς όπως σε κάθε άλλη συμβατική διαφήμιση.
Να μην συνδυάζεται το direct marketing με το digital marketing
Καθώς το διαδίκτυο είναι ένας από τους πιο διαδεδομένους τρόπους ενημέρωσης και αγοράς προϊόντων, είναι λάθος να μην προσπαθήσει κανείς να συνδυάσει τις κλασικές μεθόδους του direct marketing με το digital marketing. Συνεπώς, θα πρέπει να υπάρχει η κατάλληλη διαδικτυακή υποδομή (π.χ πλατφόρμα, e-shop) προκειμένου το κοινό να έχει πρόσβαση στις επιλογές που περιγράφονται στην διαφήμιση.
Υποτίμηση των sms
Ένα σημαντικό πλήγμα στην αποτελεσματικότητα της καμπάνιας marketing από το να ενοχλούνται οι πιθανοί πελάτες με τηλεφωνήματα για την προώθηση ενός προϊόντος. Πρόκειται για σημαντικό λάθος, γιατί αντί να κινητοποιεί, κουράζει και δημιουργεί κακή εντύπωση για την επιχείρηση. Αντίθετα, τα sms είναι πιο διακριτικά και άμεσα και μπορεί κανείς να κοινοποιήσει από μηνύματα, ειδοποιήσεις, ως βίντεο!
Με το direct marketing μπορεί κανείς να ενημερώσει με άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο το κοινό για όλα όσα έχει να προσφέρει η επιχείρησή του. Αποφεύγοντας κάποια βασικά λάθη, χτίζεται ένα δυνατό προφίλ, το οποίο σίγουρα θα εντυπωσιάσει τους πιθανούς πελάτες.