Big Data ft SEO: Μια ιδιαίτερη σχέση

του Μάριου Αναστασίου

O τίτλος του παρόντος άρθρου θα μπορούσε να παραπέμπει σε κάποιο μουσικό βίντεο του YouTube. «Τι σχέση έχει το YouTube με το citycampus.gr;» θα αναρωτηθείς εύλογα. Η απάντηση είναι  ότι και τα δύο  sites στοχεύουν στη προσέλκυση κοινού σε καθημερινή βάση. Πως μπορεί να γίνει αυτό σε ένα κόσμο όπου η παραγωγή διαδικτυακών δεδομένων είναι ήδη τεράστια; Ή αλλιώς: « Πώς επηρεάζεται το SEO μιας επιχείρησης από τα Big Data;»

Ας ορίσουμε τους  SEO στόχους πρώτα…

Αφότου αντιληφθούμε προηγουμένως τι ακριβώς είναι το SEO. Σύμφωνα με τη Wikipedia, το SEO είναι μια διαδικασία που  στοχεύει στην ποσοτική και την ποιοτική βελτίωση του website traffic. Το website traffic αναφέρεται στη ποσότητα των δεδομένων που δέχονται ή στέλνουν οι χρήστες μιας ιστοσελίδας. Πώς βελτιώνεται, επομένως, το website traffic; Όταν  οι χρήστες μπορούν να δουν  μια ιστοσελίδα στα αποτελέσματα κάποιας μηχανής αναζήτησης.

Η εν λόγω δυνατότητα καθορίζεται από τα keywords. Αυτά είναι οι λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούνται σε ένα κείμενο και μπορούν να προκαλέσουν αύξηση των κλικς. Το κείμενο από μόνο του, αποτελεί ένα στοιχείο του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας. Το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας μπορεί να αυξήσει και αυτό τα κλικς. Άρα, ένα στέλεχος μάρκετινγκ, που ασχολείται με το SEO, πρέπει να απαντήσει σε δύο ερωτήματα. Ποια keywords θα χρησιμοποιηθούν και τι περιεχόμενο πρέπει να δημιουργηθεί. Πρέπει να απαντήσει και σε άλλα ερωτήματα, όμως. Για παράδειγμα, πώς θα γίνει μια ιστοσελίδα ελκυστική στον επισκέπτη της; Πώς μπορεί να αυξηθεί η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας, με δεδομένη τη χρήση των social media; Τι ενέργειες SEO κάνουν οι ανταγωνιστές; Οι απαντήσεις των προαναφερθέντων ερωτημάτων, καθορίζονται από τη σωστή αξιοποίηση των Big Data.

Τα μαθηματικά  στην υπηρεσία του SEO

Όπως έχει γίνει ήδη αντιληπτό,  η σωστή  αξιοποίηση των Big Data προϋποθέτει τη συλλογή κάποιων αριθμητικών δεδομένων. Τα αριθμητικά δεδομένα αυτά όμως συνδέονται με τις τιμές κάποιων υπό εξέταση μεταβλητών. Οι  μεταβλητές αυτές ονομάζονται Key Performance Indicators (KPIs). Εδώ βρίσκεται και η ουσία της απάντησης στο ερώτημα που διατυπώσαμε στο πρόλογο. Τα Big Data επιτρέπουν ακριβέστερες και περισσότερο αξιόπιστες μετρήσεις των KPIs. Μας διευκολύνουν επιπλέον στην υλοποίηση συνδυαστικών αναλύσεων. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι μας διευκολύνουν και στο προσδιορισμό των σχέσεων μεταξύ των KPIs. Οι αναλύσεις και οι μετρήσεις γίνονται με τη χρήση μαθηματικών μοντέλων. Ο σχεδιασμός ενός «καλού» μαθηματικού μοντέλου αποτελεί ένα μεγάλο θέμα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η αποτελεσματική αξιοποίηση των Big Data λειτουργεί ως πρόκληση για τους Data Analysts. Η πρόκληση αφορά τη δημιουργία νέων μαθηματικών μοντέλων ή τον ανασχεδιασμό των ήδη υφιστάμενων. Επιπροσθέτως, αφορά και το σχεδιασμό νέων optimizations tools. Αυτά είναι τα προγράμματα λογισμικού που συμβάλλουν στον έλεγχο και την αύξηση της αποτελεσματικότητας των SEO στρατηγικών.

Η αποτελεσματικότητα των SEO στρατηγικών είναι αδιαπραγμάτευτος στόχος για κάθε στέλεχος μάρκετινγκ. Καλύτερο SEO σημαίνει και καλύτερη διαδικτυακή παρουσία της επιχείρησης, άρα και αύξηση των πωλήσεων και των πελατών. Η αποτελεσματικότητα κάθε SEO στρατηγικής, όμως, καθορίζεται από την σωστή αξιοποίηση των Big Data. Εν ολίγοις, το μάρκετινγκ προσπαθεί πλέον να ερμηνεύσει τι λένε «τα κομπιούτερς και οι αριθμοί»!

Θέλεις να σπουδάσεις στο εξωτερικό και δεν έχεις σε ποιον να απευθυνθείς; Μπες στο studybuddy.gr, κάνε εγγραφή και λύσε όλες σου τις απορίες σήμερα!

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!

Θέλεις να ενημερώνεσαι έγκυρα και κυρίως έγκαιρα με το πάτημα ενός κουμπιού; Κατέβασε την εφαρμογή μας από το Playstore (citycampus.gr) και διάβασε όλα τα νέα άρθρα εύκολα και γρήγορα!