Πώς να χτίσεις ένα ισχυρό brand: Τα σωστά βήματα
Της Μαριλένας Σιδηροπούλου
Τη σημερινή εποχή ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι αποφασίζουν να ξεκινήσουν κάτι δικό τους, εγκαταλείποντας τα παραδοσιακά ωράρια εργασίας και τις κλισέ σχέσεις εργοδότη-εργαζομένου. Αποφασίζουν να τολμήσουν και να δώσουν μορφή σε κάτι που μπορεί να ονειρεύονταν χρόνια ή ίσως και να εμπνεύστηκαν ξαφνικά σε μία τυπική τους μέρα έχοντας κολλήσει στην κίνηση.
Τέλεια! Το μεγάλο βήμα έγινε, η ιδέα εμφανίστηκε. Όμως, πώς θα καταφέρουμε αυτήν τη δική μας δημιουργία να την απογειώσουμε και να καταφέρουμε όντως να αλλάξουμε την μέχρι πρόσφατα βαρετή μας καθημερινότητα, χτίζοντας ένα ισχυρό brand που θα διαρκέσει στον χρόνο και θα αποτελέσει μία έξυπνη επένδυση χρόνου, χρημάτων και κόπου; Είναι όλα ζήτημα μεγάλων ποσών χρημάτων ή μία έξυπνη στρατηγική μπορεί να μας λύσει τα χέρια;
Έξυπνα στάδια ενδυνάμωσης ενός brand
Διάλεξε τον χαρακτήρα του brand σου
Είναι σημαντικό να καταλήξεις πρώτα μέσα σου ή σε συνεννόηση με τους συνεργάτες σου ποια είναι η ταυτότητά σας. Τι είναι αυτό που εκπροσωπείτε και ποια τα μηνύματα που θέλετε να περάσετε στο κοινό σας; Για παράδειγμα, προτιμάτε να προωθείτε τον ξεχωριστό και εκκεντρικό χαρακτήρα των προϊόντων σας ή θα θέλατε να επικεντρωθείτε στην φιλικότητά τους προς το περιβάλλον; Η επιλογή που θα κάνετε πρέπει να επικοινωνηθεί στο κοινό σας με σαφήνεια, αξιοποιώντας όλα τα δυνατά μέσα (logo, επιλογή target group κλπ).
Επίλεξε με προσοχή το κοινό σου
Ίσως ένα από τα σημαντικότερα στάδια είναι η επιλογή συγκεκριμένου target group. Σε ποιον απευθύνονται τα προϊόντα μου; Ποια ηλικιακή ομάδα, ποιο φύλο ή ποιους επαγγελματίες εξυπηρετούν περισσότερο; Είναι προσιτό οικονομικά σε αυτά τα άτομα; Φτάνουν εύκολα τα μηνύματα που θέλω να περάσω στη συγκεκριμένη ομάδα ή πρέπει σκεφτώ καλύτερα τον τρόπο διαφήμισής μου; Αυτά είναι μόνο λίγα από τα ερωτήματα που θα κληθείς να απαντήσεις προκειμένου να κάνεις αποτελεσματικότερες διαφημίσεις και μεγαλύτερες πωλήσεις.
Δώσε συγκεκριμένο οπτικό χαρακτήρα στο brand σου
Σίγουρα, η επιλογή χαρακτήρα είναι πολύ σημαντική, εξίσου όμως σημαντική είναι και η εμφάνιση του brand σου. Όπως ένα βιβλίο, όσες παροιμίες και αν ειπωθούν, σχεδόν πάντα κρίνεται από το εξώφυλλο, έτσι είναι απαραίτητο να διαλέξεις ένα logo το οποίο να τραβά την προσοχή και να αποτυπώνεται στο μυαλό των θεατών. Ένα έντονο χρώμα, ένα αρμονικό σχήμα, μία έξυπνη σύνδεση μεταξύ ενός σκίτσου και της ονομασίας του brand είναι κάποιες από τις συμβουλές που μπορεί κάποιος να ακολουθήσει.
Φτιάξε περιεχόμενο που να αξίζει
Τι σημαίνει όμως αυτό; Ο καθένας προσδιορίζει την αξία υποκειμενικά. Ωστόσο, σε ορισμένους τομείς, όπως είναι η προώθηση προϊόντων, η αξία μπορεί να οριστεί και αντικειμενικά. Πώς; Μα φυσικά με βάση τις πωλήσεις! Επομένως, είναι σημαντικό η ομάδα σου να ακολουθήσει μία ποιοτική προωθητική καμπάνια, είτε μέσω social media, είτε μέσω προωθητικών events κλπ. Λόγου χάρη, ένα διαφημιστικό spot ανά εβδομάδα με έξυπνο σενάριο, οργάνωση και χωρίς λάθη (από τη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι ηθοποιοί μέχρι το σκηνικό) θα έλξει περισσότερο κοινό απ΄ότι πέντε spots ανά μέρα αλλά με πρόχειρο χαρακτήρα.
Χτίσε μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σου
Σίγουρα, το προϊόν που θα φτάσει στα χέρια του αγοραστή θα αποτελέσει τον βασικότερο παράγοντα αξιολόγησης του brand σου. Παρ΄όλα αυτά, η αλληλεπίδραση με το κοινό, η προθυμία να ακούσεις τα σχόλιά τους, η συνεχής ανταπόκριση στα αιτήματά τους και η δημιουργία του αισθήματος πως είσαι εκεί γι΄ αυτούς, μπορούν να γλιτώσουν έναν πελάτη από την δυσαρέστηση και την επιχείρησή σου από μία κακή κριτική. Για τον λόγο αυτόν, αφιέρωσε χρόνο εσύ και οι συνεργάτες σου για να χτίσετε μία ειδική σχέση με τους καταναλωτές που σας εμπιστεύονται, για να εξελίσσεστε κι εσείς μαζί τους.
Η συνέπεια είναι συνώνυμο της επιτυχίας
Ακολούθησες όλες τις παραπάνω συμβουλές και αναρωτιέσαι πως πρέπει να συνεχίσεις για να δεις τα πρώτα αποτελέσματα; Με το να είσαι συνεπής σε όσα ξεκίνησες. Η διατήρηση του χαρακτήρα και του συγκεκριμένου κοινού, η αξιοποίηση ενός διαχρονικού logo, η επιμονή στην αξία και η διαρκής παραμονή στη διάθεση των πελατών για την επίλυση αποριών και προβλημάτων είναι βασικά συστατικά στοιχεία των περισσότερων brand που η έρευνα της Statista ανέδειξε ως πιο πετυχημένα (διαβάστε εδώ περισσότερα: https://www.statista.com/statistics/264875/brand-value-of-the-25-most-valuable-brands/).
Από το χαρακτηριστικό logo της Amazon, μέχρι την συνεχή αναπροσαρμογή της πλατφόρμας του Facebook στις ανάγκες των χρηστών, φαίνεται καθαρά ότι ακόμη και τα πιο ισχυρά brands ακολουθούν στρατηγικές τις οποίες μπορείς κι εσύ να ακολουθήσεις με τη δική σου επιχείρηση. Επομένως, με μικρά, στοχευμένα και αποφασιστικά βήματα μπορείς κι εσύ να απογειώσεις το brand σου!