Χρώμα και Φως: Οι νικητές του Διαγωνισμού (Μέρος Β’)

της Κατερίνας Γκικοπούλου

Γούσιου Μαρία

Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη από το μουσείο του Καστελόριζου με θέα το λιμάνι. Είναι από τις διακοπές μου φέτος τον Μάιο. Συγκεκριμένα η φωτογραφική είναι τοποθετημένη μέσα σε μία πολεμίστρα και ακριβώς στο βάθος έχει θέα το γραφικό λιμάνι του Καστελόριζου με τα πολύχρωμα σπίτια και τα γαλαζοπράσινα νερά!

Θεωρώ πως μια καλή φωτογραφία μπορεί να βοηθηθεί περισσότερο από το Marketing συνεπώς για μένα είναι ένας συνδυασμός των δύο. Από την άλλη το Marketing μπορεί να προβάλει «κρυμμένα διαμάντια». Πάντως είτε το ένα είτε το άλλο χρειάζεται δουλειά και μεράκι για να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Μια εικόνα όντως καλύπτει πολλές φορές τις λέξεις. Ωστόσο, σημαντικό ρόλο παίζει η οπτική γωνία, διότι η ερμηνεία της μπορεί να διαφέρει. Συνεπώς, αυτές οι “χίλιες λέξεις” μπορούν να είναι “χίλιες” διαφορετικές λέξεις. Ωστόσο, έχουμε δει πολλές φορές ότι το σωστό κλικ στη σωστή στιγμή έχει κάνει θαύματα.

Κεραμίδας Δημήτρης

Η φωτογραφία μου απεικονίζει κάποιες πολύχρωμες φούσκες νερού με το ηλιοβασίλεμα στο φόντο της.

 

 

Πιστεύω ότι η νίκη σε ένα διαγωνισμό φωτογραφίας με ψηφοφορία είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό θέμα marketing, καθώς οι πιο πολλές ψήφοι-likes προέρχονται από γνωστούς και φίλους. Μια φωτογραφία πιθανώς περιέχει αρκετές πληροφορίες οι οποίες δεν μπορούν να εκφραστούν συνοπτικά ή ακόμα και καθόλου. Επίσης, θα μπορούσε μια φωτογραφία να έχει μια ιστορία κρυμμένη από πίσω.

Ζήση Ελεάνα

Η φωτογραφία αυτή τραβήχτηκε στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας και απεικονίζονται τα κυβικά σπίτια (cubic houses) με ένα από τα μοντέρνα κτήρια της πόλης. Στη φωτογραφία παρατηρείται η σύγχρονη αρχιτεκτονική του Ρότερνταμ καθώς και η συμμετρία των σπιτιών και των κτηρίων.

Μια νίκη σε ένα διαγωνισμό φωτογραφίας  δεν είναι πάντα απόρροια μόνο του μάρκετινγκ ή της ποιότητας της φωτογραφίας. Προσωπικά, η νίκη σε ένα διαγωνισμό έχει να κάνει με τον τρόπο που εκλέγεται ο νικητής, δηλαδή, αν διαλέγεται μόνο από το κοινό ή αν στην επιλογή συμβάλλει και κάποιος ειδικός.

 

Κάθε φωτογραφία είναι διαφορετική. Αποτυπώνει τα διαφορετικά συναισθήματα και την ξεχωριστή προοπτική του κάθε φωτογράφου. Ο φωτογράφος δείχνει με μια εικόνα ότι αισθάνεται και σκέφτεται εκείνη την στιγμή.

Κουτσαγγέλη Κωνσταντίνα

Όταν ο ήλιος έδυε σιγά σιγά χρώματα ζεστά πήραν τη θέση του καταγάλανου ορίζοντα, πορτοκαλί, ροζ, κόκκινο, μωβ στολίζοντας το μικρό λιμάνι του Φλοίσβου ένα καλοκαιρινό απόγευμα. Η θάλασσα ήρεμη κατόπτριζε αυτή τη γιορτή χρωμάτων που την κυριαρχούσε.

Είναι πιο λογικό σε έναν διαγωνισμό φωτογραφίας να αναζητάται περισσότερο η ποιότητα πάρα το marketing. Η ψηφοφορία σε ευρύ κοινό όμως δίνει την δυνατότητα να προκρίνεται αυτό που είναι πιο εμπορικό και η ποιότητα να μη θεωρείται πρώτιστο κριτήριο. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω στις πλείστες περιπτώσεις κυριαρχεί η ποιότητα.

Κάθε φωτογραφία αποτυπώνει την προσωπική μας ματιά της ζωής, και έτσι, είναι εμφανές τί μας αρέσει περισσότερο, πού εστιάζει το βλέμμα μας, το συναίσθημα της στιγμής, επιλογές της καθημερινότητας, πώς βιώνουμε κάτι. Αποτυπώνοντας, έτσι, σε μια όψη αισθήσεις και σκέψεις αφήνοντας, παράλληλα, ένα κομμάτι του εαυτού μας.

Τσεμπελή Κατερίνα

Με τη συγκεκριμένη φωτογραφία προσπάθησα να απαθανατίσω την μαγευτική εικόνα του ηλιοβασιλέματος στην πανέμορφη πόλη του Ρεθύμνου. Στο βάθος φαίνεται η παραλιακή της γραφικής πόλης και κυρίως το παλιό λιμάνι, στο οποίο δεσπόζει ο επιβλητικός φάρος. Από τη φωτογραφία, φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει το πειρατικό πλοίο που μας ταξιδεύει σε μια άλλη μαγευτική εποχή.

Θεωρώ ότι σε ένα διαγωνισμό φωτογραφίας σημαντικό ρόλο παίζει τόσο το marketing, όσο και η ποιότητα της φωτογραφίας. Είναι πολύ σημαντικό φυσικά η φωτογραφία να αποτυπώνει κάτι όμορφο, είτε σαν «εικόνα», για παράδειγμα ένα όμορφο τοπίο που σου κόβει την ανάσα, είτε σαν «σύμβολο» περνώντας σημαντικά μηνύματα.

Το ρητό “μια εικόνα, χίλιες λέξεις”  αποτυπώνει με ακρίβεια τη δυναμική των εικόνων. Μια εικόνα έχει τη δυνατότητα να συγκινήσει, να εμψυχώσει, να ευαισθητοποιήσει, ακόμα και να κινητοποιήσει. Μια εικόνα είναι δυνατόν να αποτυπώσει τόσες αποχρώσεις και κυριολεκτικά και μεταφορικά που κανένα συνονθύλευμα λέξεων δεν θα μπορούσε να αποτυπώσει!

Παναγιωτοπούλου Θένια

Η φωτογραφία με την οποία πήρα μέρος στον διαγωνισμό απεικονίζει έναν ιστό αράχνης. Το θέμα αποτελεί μια πολύ συχνή εικόνα στην φύση. Ωστόσο, ο τρόπος που το φως πέφτει πάνω στον ιστό, τον κάνει να φαίνεται σαν στολίδι.

Πιστεύω ότι η ψηφοφορία σε έναν διαγωνισμό φωτογραφίας δίνει την δυνατότητα στο κοινό να εκφράσει την γνώμη του. Πράγμα πολύ σημαντικό, καθώς υπάρχει αλληλεπίδραση. Βοηθάει την εκάστοτε σελίδα να αποκτήσει απήχηση, αλλά ευνοεί και τους διαγωνιζόμενους.

Πράγματι, η φωτογραφία ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Η εικόνα παρά την όποια «ομορφιά» της, μπορεί να περάσει διάφορα μηνύματα αλλά και να αποτελέσει τον μεγαλύτερο θησαυρό από αναμνήσεις. Μου αρέσει η ενασχόληση με την φωτογραφία γιατί μέσα από τις εικόνες κρατάω ζωντανές τις στιγμές.

Λάσκου Μαρία

Η φωτογραφία απεικονίζει ένα ηλιοβασίλεμα στην Θεσσαλονίκη. Απαθανατίζω συχνά αυτές τις απογευματινές ώρες της ημέρας. Στο κέντρο της εικόνας βρίσκεται ένα καράβι, που μοναχικό ταξιδεύει στην ήρεμη θάλασσα του Θερμαϊκού. Τα χρώματα της Δύσης σε συνδυασμό με την αύρα της θάλασσας και την μοναξιά του καραβιού μου δημιουργούν ψυχική ηρεμία.

Θεωρώ ότι η νίκη μιας φωτογραφίας μέσω μιας ψηφοφορίας είναι θέμα Marketing. Η δύναμη της τεχνολογίας έχει θέσει τον πήχη πολύ ψηλά. Ο ψηφοφόρος επηρεασμένος από τα χρώματα, τη φωτεινότητα και άλλους παράγοντες θα επιλέξει να ψηφίσει μια φωτογραφία που ουσιαστικά ο φωτογράφος του «πουλάει» και όχι απαραίτητα κάτι ποιοτικό και δημιουργικό.

Συμφωνώ ακράδαντα με την φράση «Μια εικόνα, χίλιες λέξεις». Ακόμα και η πιο απλή φωτογραφία καταφέρνει σε κάνει να νιώθεις συναισθήματα. Παιδικές αναμνήσεις, αγάπη, λησμονιά, επιθυμία, ρομαντισμό, εντυπωσιασμό. Χίλιες λέξεις που δεν χρειάζεται να ειπωθούν, απλά τις αισθάνεσαι. Και όλες αυτές οι λέξεις από μια «απλή φωτογραφία».

Τσούκα Εβίνα

Στη φωτογραφία με την οποία έλαβα συμμετοχή στον διαγωνισμό απεικονίζεται ένα καλοκαιρινό μπαλκόνι μέσα στη φύση. Το καπέλο και η φωτογραφική μηχανή αποτελούν τα απαραίτητα στοιχεία κάποιου που σκοπεύει να ανακαλύψει νέα μέρη, τοπία, εικόνες και χρώματα για να τα απαθανατίσει.

Σε κάθε περίπτωση το marketing μπορεί να δώσει ώθηση στον οποιοδήποτε διαγωνισμό. Αυτό όμως που έχει τη μεγαλύτερη βαρύτητα είναι η διαφορετική αίσθηση που μπορεί να αφήσει μια φωτογραφία στον θεατή που την παρατηρεί καθώς και οι σκέψεις που προκαλεί.

 

Μια φωτογραφία όχι μόνο ισοδυναμεί με 1000 λέξεις αλλά και με χιλιάδες συναισθήματα. Η δύναμη της εικόνας ανέκαθεν υπερτερούσε. Με την εξέλιξη της τεχνολογίας όμως μας δώθηκε μια επιπλέον δυνατότητα να απεικονίζουμε τον κόσμο σχεδόν όπως πραγματικά είναι, την κάθε στιγμή.

Τα λέμε στους επόμενους διαγωνισμούς!