Οδηγίες επιβίωσης για τη μαθηματική εξεταστική

Από τη Νίκολα Παγκράτη

Μαθηματική εξεταστική on the way και το άγχος έχει φτάσει στο κόκκινο (χωρίς να παραλείπονται και εκείνοι που φτάνουν στο κόκκινο στην αδιαφορία για την εξεταστική) καθώς οι μέρες πλησιάζουν. Τελευταίες σημειώσεις, θεωρήματα και πορίσματα, πολλές αποδείξεις δεξιά και αριστερά και το εύρος των ασκήσεων φαντάζει πελαγωτικό και ατελείωτο. Διαβάζοντας, ξαναδιαβάζοντας και λύνοντας ατελείωτα ασκήσεις, όσο οι μέρες μειώνονται νιώθεις ότι ό,τι και να έχεις λύσει πάντα κάποια λεπτομέρια σου ξεφεύγει.

Εκεί, λοιπόν, σκέφτεσαι τι μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις τη μαθηματική εξεταστική σου. Εδώ υπάρχουν μερικά πράγματα που θα μπορούσαν κοινώς να σου “λύσουν τα χέρια”:

Μαθηματική εξεταστική

Φάε σοκολάτα σε φυσιολογικές ποσότητες. Επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι όταν τρως σοκολάτα σε μικρές ισορροπημένες ποσότητες, ο εγκέφαλός σου λειτουργεί αποτελεσματικότερα στην επίλυση μαθηματικών εξισώσεων. Σύμφωνα με ερευνητές του πανεπιστημίου North Ambria και τον καθηγητή Ντέηβιντ Κένεντ, πάνω στην συγκεκριμένη έρευνα για τη σοκολάτα, αναφέρθηκε ειδικότερα ότι η στερεή σοκολάτα (περισσότερο η μαύρη) και το ρόφημα σοκολάτας ευνοούν το λύσιμο αριθμητικών προβλημάτων (Tο ήξερες; Δε νομίζω…).

Ξέχνα τα σερί και τα ξενύχτια. «Ο ύπνος είναι το τίμημα που πρέπει να πληρώσει ο εγκέφαλος για τη μάθηση και τη μνήμη» αναφέρει σε δελτίο Τύπου ο καθηγητής Τονόνι. Και μάλιστα, κατά τη διάρκεια της εγρήγορσης η μάθηση ενισχύει τις συνδέσεις των συνάψεων σε όλο τον εγκέφαλο, αυξάνοντας τις ανάγκες σε ενέργεια και προκαλώντας κορεσμό στον εγκέφαλο με νέες πληροφορίες. Ο ύπνος επιτρέπει στον εγκέφαλο να κάνει επανεκκίνηση, βοηθώντας τον να ενσωματώσει το νέο υλικό που μόλις έμαθε με παγιωμένες αναμνήσεις, ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει εκ νέου την επόμενη μέρα.

Ξεκούραζε το κεφάλι σου ανά 1,5 ώρα, γιατί με τόσα μαθηματικά, αριθμούς και υπολογισμούς είναι σίγουρο ότι θα ζαλιστείς. Απόφυγε, όμως, να δεις ταινία ή σειρά γιατί είναι σίγουρο ότι θα κολλήσεις μαζί τους και θα απορροφηθείς με αυτά. Επιδίωξε να κάνεις μικρά διαλείμματα και να μην ξεφεύγεις σε χρονικό διάστημα από αυτά.

Φάε φρούτα, σαλάτες, ελαφριά φαγητά και πιες πολύ πράσινο τσάι. Το ξέρω ότι πολύ πιθανόν να μην είναι καλή λύση, αλλά το πράσινο τσάι είναι ιδιαίτερα αντιοξειδωτικό. Απόφυγε τους υδατάνθρακες, καθώς θα σου προκαλέσουν έντονη υπνηλία (συμβουλή εκ πείρας) και μετά θα σου είναι πολύ δύσκολο να διαβάσεις. Προτίμησε να φας ψάρια που βοηθούν στην εγκεφαλική λειτουργία και οτιδήποτε άλλο περιλαμβάνει ω3 λιπαρά που βοηθούν τον εγκέφαλο.

Αυτά είναι 4 μικρά αλλά σημαντικά tips για να μπορείς να αντεπεξέλθεις και να είσαι λίγο παραπάνω αποτελεσματικός σε μία εξεταστική γεμάτη μαθηματικά. Εννοείται ότι πολλά μπορούν να χρησιμεύσουν και για τα υπόλοιπα μαθήματα της εξεταστικής σου. Πάντως, μην ξεχνάς ότι το πιο δυνατό συστατικό για μια επιτυχημένη εξεταστική, πέρα από το διάβασμα και το πρόγραμμα, είναι να είσαι ψύχραιμος και όλα θα πάνε καλά!

Good luck!!!

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!

Θέλεις να ενημερώνεσαι έγκυρα και κυρίως έγκαιρα με το πάτημα ενός κουμπιού; Κατέβασε την εφαρμογή μας από το Playstore (citycampus.gr) και διάβασε όλα τα νέα άρθρα εύκολα και γρήγορα!