Τι είναι η μικρό - επιχειρηματικότητα;

Πώς να ανοίξεις μόνος σου επιχείρηση μετά το πανεπιστήμιο;

Της Δώρας Παπαϊωάννου

Έχοντας πετύχει να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στη σχολή επιλογής τους, αυτό που βασανίζει τους φοιτητές είναι η επαγγελματική τους αποκατάσταση. Ανάλογα με τον κλάδο της επιστήμης που διάλεξαν να ακολουθήσουν ψάχνουν να βρουν εργασία, έχοντας πάντα στο μυαλό τους τις οικονομικές, και όχι μόνο, συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας, καθώς και τις προοπτικές της επαγγελματικής τους αποκατάστασης. Δεν είναι, λοιπόν, λίγοι οι νέοι οι οποίοι έχουν ως όραμα τους να ανοίξουν τη δική τους επιχείρηση, κάτι που φαντάζει ως η καλύτερη λύση μιας και οι περισσότεροι απόφοιτοι στις μέρες μας αντιμετωπίζουν προβλήματα ανεργίας. Παρ’ όλα αυτά, ένα τέτοιο εγχείρημα αποτελεί δύσκολη υπόθεση και οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να έχουν στο μυαλό τους ορισμένες παραμέτρους, ώστε να μπορέσουν να τα καταφέρουν.

Αρχικά, το πιο σημαντικό για μια πετυχημένη επιχείρηση είναι ο ενδιαφερόμενος να αγαπά το αντικείμενο με το οποίο πρόκειται να ασχοληθεί και να απολαμβάνει αυτό που κάνει. Με τον τρόπο αυτό θα δώσει στον εαυτό του κάτι που θα τον βγάλει νικητή.

Σημαντική είναι, επίσης, και η συμβολή των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ, κ.ά.) από τα οποία έχουν αποφοιτήσει οι ενδιαφερόμενοι. Πολλοί είναι οι καθηγητές καθώς και τα προγράμματα, επιδοτούμενα από το κράτος, που βοηθούν τους ενδιαφερόμενους στα πρώτα τους βήματα. Καλό θα ήταν να ψάξουν και να ενημερωθούν σχετικά από το εκάστοτε εκπαιδευτικό ίδρυμα.

Στα αρχικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος, ο οποίος θέλει να ανοίξει τη δική του επιχείρηση, συμπεριλαμβάνεται και η δημιουργία ενός πλάνου εργασίας. Ο ενδιαφερόμενος πρέπει να έχει αποφασίσει για το αντικείμενο της επιχείρησης του, να έχει σκεφτεί βασικά θέματα, όπως, για παράδειγμα, το χρηματικό ποσό αλλά και το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί για τη δημιουργία των προϊόντων του ή το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί ώστε η επιχείρηση του να αποδειχθεί επικερδής.

Εν συνεχεία πρέπει να γνωρίζει καλά τον εαυτό του, να έχει κάνει αυτοκριτική και γνωρίζοντας τα χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου επιχειρηματία, να νιώσει έτοιμος και να προχωρήσει στη δημιουργία της δικής του επιχείρησης, πετυχαίνοντας έτσι τους στόχους του. Ένας επιχειρηματίας πρέπει να είναι δυναμικός, πεισματάρης, δημιουργικός, εφευρετικός, ριψοκίνδυνος και φυσικά όχι αγχώδης.

Εξίσου σημαντικό βήμα για τη δημιουργία μιας επιχείρησης αποτελεί και η έρευνα. Ο ενδιαφερόμενος θα μπορούσε να έρθει σε επαφή με ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, με άτομα πετυχημένα, τα οποία έχουν βρεθεί στη θέση του. Με τον τρόπο αυτό, θα ανταλλάξει απόψεις, θα πάρει γνώμες και θα έρθει σε επαφή με την εργασιακή πραγματικότητα και ίσως έτσι αποκτήσει και κάποιον μέντορα που θα είναι σίγουρα ιδιαίτερα χρήσιμος για την αρχή της καριέρας του. Επιπλέον, εξαιρετικά χρήσιμη θα μπορούσε να είναι και η σύνδεση της νέας επιχείρησης με μια νέα- πετυχημένη επιχείρηση, για τη μετέπειτα πορεία της.

Τέλος, όσον αφορά την εξέλιξη της επιχείρησης, το μάρκετινγκ αποτελεί το σημαντικότερο μέσο. Πέραν από τους κλασικούς τρόπους διαφήμισης (εφημερίδες, περιοδικά, κτλ), κάποιος  ενδιαφερόμενος θα μπορούσε να δοκιμάσει λίγο πιο σύνθετους τρόπους μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, η διοργάνωση ενός διαγωνισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, κ.α.), όπου το έπαθλο θα είναι κάποιο προϊόν ή υπηρεσία της εκάστοτε εταιρίας. Ενδεχομένως, να χρειαστεί αρκετός χρόνος για να πετύχει αυτό το είδος μάρκετινγκ. Παρ’όλα αυτά, όσο πιο καινοτόμες οι ιδέες τόσο πιο γρήγορα θα εξαπλωθεί η φήμη της επιχείρησης.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!

Θέλεις να ενημερώνεσαι έγκυρα και γρήγορα με το πάτημα ενός κουμπιού; Κατέβασε την εφαρμογή μας από το Playstore (citycampus.gr) και διάβασε όλα τα νέα άρθρα εύκολα και γρήγορα!