Διαχείριση Κρίσεων στις Επιχειρήσεις: Ποια τα επόμενα βήματα;
της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου
Πολλές εταιρείες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με την διαχείριση κρίσεων. Είτε εξαιτίας λάθος εσωτερικών χειρισμών από τη διοίκηση, είτε λόγω εμπλοκής σε κάποιο σκάνδαλο, οι συνέπειες είναι αναπόφευκτες. Δεν είναι λίγες όμως οι εταιρείες που κατάφεραν να ανακάμψουν και να επαναπροσδιορίσουν τη θέση τους στον επιχειρηματικό κόσμο. Όμως, η διαχείριση κρίσεων δεν είναι εύκολη. Χρειάζεται χρόνο, επιμονή και θυσίες.
Η αποκατάσταση είναι εφικτή. Η επιχείρηση θα πρέπει να εκτιμήσει τις ζημιές και να αναγνωρίσει ποιοι από τους άμεσα ενδιαφερόμενους (stakeholders) πλήττονται. Έτσι, πρέπει να προχωρήσει στο επόμενο και πιο βασικό βήμα. Ένα ξεκάθαρο, ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης, με σαφείς οδηγίες σε όσους θα αναλάβουν κρίσιμο ρόλο, αλλά και μέτρα, ώστε να προστατευτούν αυτοί που βάλλονται περισσότερο.
Αναλύοντας λάθη που έκαναν άλλες εταιρείες στη διαχείριση κρίσεων, οι επιχειρήσεις μπορούν να εξελίξουν το σχέδιό τους, ώστε να τα αποφύγουν. Είναι σημαντικό οι υπεύθυνοι να περιορίσουν το πλήγμα στην αξιοπιστία της εταιρείας, επιλέγοντας να αναφερθούν με ειλικρίνεια απέναντι στο πρόβλημα εξαρχής.
Αυτό δεν αφορά μόνο στην κοινή γνώμη. Οι εργαζόμενοι επιβάλλεται να είναι ενήμεροι για την κατάσταση. Έτσι, καλλιεργείται κλίμα εμπιστοσύνης και ομοψυχίας, οπότε, εξασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία της εταιρείας. Σε αντίθετη περίπτωση, δημιουργείται κλίμα δυσπιστίας και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να διαρρεύσουν φήμες από τους εργαζομένους, που πλήττουν ακόμα περισσότερο την εικόνα της εταιρείας.
Με την ίδια λογική θα πρέπει να ενημερώνονται οι πελάτες και οι προμηθευτές. Είναι πολύ καλύτερα να γνωστοποιούν την κρίση τα αρμόδια τμήματα σε αυτούς, παρά τα ΜΜΕ. Μία τέτοια αστοχία πλήττει την εμπιστοσύνη τους στην επιχείρηση, καθώς και την αξιοπιστία της.
Εφόσον έχουν εκτιμηθεί οι ζημιές και η επιχείρηση έχει οργανώσει το σχέδιο διαχείρισης της κρίσης, μένει η άμεση εφαρμογή του. Για αυτό τον σκοπό η εταιρεία επιλέγει έναν ικανό και έμπειρο εκπρόσωπο, ο οποίος αναλαμβάνει να μεταφέρει τα γεγονότα στα ΜΜΕ με σαφήνεια και διαφάνεια. Φυσικά, δεν παραλείπεται η παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με μια έμπειρη ομάδα που θα αναλάβει να συντονίσει το έργο. Η ενημέρωση θα πρέπει να είναι συχνή και να μην αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις.
Και μετά; Η επιτυχία δεν είναι εξασφαλισμένη. Ούτε το μέλλον της επιχείρησης. Η διαχείριση της κρίσης μπορεί να περιλαμβάνει την παραίτηση σημαντικών προσώπων. Την πώληση περιουσιακών στοιχείων, για να καλυφθούν οικονομικές ζημιές. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε να υπάρξει οργάνωση, εμπιστοσύνη, διαφάνεια και εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Κατ΄αυτό τον τρόπο, η επιχείρηση δύναται να αντιμετωπίσει την κρίση και να μεριμνήσει, ώστε να αποφευχθεί μία νέα στο μέλλον.
Θέλεις να σπουδάσεις στο εξωτερικό και δεν έχεις σε ποιον να απευθυνθείς; Μπες στο studybuddy.gr, κάνε εγγραφή και λύσε όλες σου τις απορίες σήμερα!
Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!
Θέλεις να ενημερώνεσαι έγκυρα και κυρίως έγκαιρα με το πάτημα ενός κουμπιού; Κατέβασε την εφαρμογή μας από το Playstore (citycampus.gr) και διάβασε όλα τα νέα άρθρα εύκολα και γρήγορα!