e-shop

E-shop: Συμβουλές επιτυχίας

του Ανδρέα Φράγκου

Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές έχουν γίνει η αιχμή της παγκόσμιας οικονομίας. Οποιαδήποτε επιχείρηση χωρίς e-shop κινδυνεύει να κλείσει. Ποιες είναι όμως οι προδιαγραφές για την επιτυχία ενός e-shop;

Δομή & σχεδιασμός ενός e-shop

Μια βασική πηγή θετικών αποτελεσμάτων είναι η δομή και η σχεδίαση της ιστοσελίδας. Πρέπει να είναι όμορφη, ευχάριστη, ελκυστική αλλά και σοβαρή. Χρειάζεται να εμπνέει αξιοπιστία και εμπιστοσύνη και να είναι φιλική προς τους χρήστες. Πρακτικά όλα αυτά σκιαγραφούν ένα αίτημα για μια καλαίσθητη ιστοσελίδα ή εφαρμογή (app) με εικόνες, καθώς και χρήσιμες πληροφορίες που να τεκμηριώνουν την ποιότητα των προϊόντων ή υπηρεσιών της επιχείρησης και τα κρίσιμα πλεονεκτήματά της.

Κανάλια επικοινωνίας & διαφήμιση

Ένα e-shop από μόνο του δεν αρκεί για να φέρει πωλήσεις. Στην εποχή της πανδημίας (και όχι μόνο) παίζουν τεράστιο ρόλο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι αναγκαία η παρουσία σε όλα τα μεγάλα και δημοφιλή social media (facebook, instagram, youtube, tik tok, linkedin) άρα η ύπαρξη ενός ατόμου ή μιας ομάδας που να τα αναλάβει. Σημείο-κλειδί είναι η διαφήμιση της επιχείρησης σε όλα αυτά τα μέσα, καθώς παρέχουν  εξαιρετικά αποτελεσματικά και ιδιαίτερα οικονομικά εργαλεία (facebook ads, instagram ads, google ads, SEO).

Έρευνα ανταγωνισμού

Ασφαλώς σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό η επιχειρηματική δραστηριότητα εκτυλίσσεται σε μία συγκεκριμένη αγορά πελατών και κεφαλαίου που δεν παύει να εξελίσσεται και να αλλάζει διαρκώς. Η έρευνα του ανταγωνισμού μέσα από την ανταπόκριση και τα χαρακτηριστικά των σχετικών e-shop είναι κεφαλαιώδους σημασίας. Ομοίως, και για την παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρειάζεται μελέτη των ανταγωνιστών, των προσφορών, των διαφημίσεων και των αναρτήσεων που αποσκοπούν στην προσέλκυση καταναλωτικού κοινού. Στόχο είναι η προσαρμογή στα δεδομένα αυτά της αγοράς.

Στρατηγική ανάπτυξης

Το διαδίκτυο παρέχει στατιστικά στοιχεία τόσο για το e-shop όσο και για τα social media μίας επιχείρησης. Τα αποτελέσματα αυτά είναι ο οδηγός της επιχείρησης και επιβεβαιώνουν ή όχι την καλή της πορεία. Η πολιτική marketing χτίζεται με τα αριθμητικά στοιχεία για τις πωλήσεις και την επιτυχία προσέλκυσης χρηστών. Είναι πολύ βοηθητικό να υπάρχει όραμα, σαφή ιδέα για το προϊόν και σε τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, καθώς και ένα πλαίσιο αξιών που να αναδεικνύει την επαγγελματική ηθική της εταιρίας.

Βελτιστοποίηση

Η συνεχής αύξηση πωλήσεων προϋποθέτει μια διαρκή βελτιστοποίηση όλων των χαρακτηριστικών της επιχείρησης (προϊόντα-υπηρεσίες, τιμές, ανθρώπινο δυναμικό, εικόνα μάρκας, portfolio εργασιών, διασφάλιση ποιότητας, ταχύτητα παράδοσης, after-sales service). Πρακτικές που συμβάλλουν σε αυτό είναι η συζήτηση με πελάτες, η χρήση του email marketing για τη διεύρυνση του πεδίου συνεργασιών και τα ερωτηματολόγια ικανοποίησης.

E-shop: Ομαδικό project

Μια τελευταία συμβουλή: πρέπει από την αρχή να γίνει κατανοητό ότι η επιτυχία ενός e-shop προϋποθέτει εντατική και ομαδική εργασία. Κανένας διευθυντής και κανένα στέλεχος δεν εξασφαλίζει μόνος του την επιτυχία. Είναι πλέον από οικονομικής και τεχνολογικής πλευράς όλα αλληλεξαρτώμενα και πολύπλοκα. Έτσι, μόνο μια ικανή και καλά αμειβόμενη ομάδα μπορεί να εξασφαλίσει σταθερή επιτυχία και υψηλά νούμερα πωλήσεων. Ακόμη περισσότερο στη διάρκεια κρίσεων όπως της σημερινής υγειονομικής.

Για την επιτυχία ενός e-shop πρέπει πρώτη η επιχείρηση να θέσει ψηλά τον πήχη. Η πρόοδος απαιτεί κίνητρα στο ανθρώπινο δυναμικό, συστηματικές επαναξιολογήσεις στα τα δυνατά και αδύνατα σημεία, τις επιτυχίες και τις αποτυχίες και στο ίδιο το δίκτυο συνεργατών, προμηθευτών και αγοραστών.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!