Digital Marketing: Οι νέες τάσεις

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Τι είναι το digital marketing;

Πρόκειται για μία αρκετά ευρεία έννοια. Περιλαμβάνει όλα τα κανάλια μάρκετινγκ και τις μεθόδους, με τις οποίες οι εταιρίες μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, μέσω Ίντερνετ και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές, όπως η τηλεόραση, το κινητό τηλέφωνο και τα ηλεκτρονικές διαφημιστικές επιγραφές. Είναι η παρουσία του προϊόντος ή της υπηρεσίας στον ψηφιακό κόσμο.

Πλεονεκτήματα

Αναμφισβήτητα, η προβολή του brand είναι πολύ πιο ευρεία και άμεση, ιδιαίτερα για τις καμπάνιες που βασίζονται κυρίως στο Ίντερνετ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΛ.ΣΤΑΤ το 2019, το 78,5% των νοικοκυριών έχουν πρόσβαση στο Ίντερνετ. Οι λόγοι χρήσης διαμορφώνονται ως εξής:

  • Στο 88,3 % η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες
  • Στο 87,9% η ειδησεογραφική ενημέρωση από ιστοσελίδες, εφημερίδες και περιοδικά
  • Στο 77,9% η αποστολή και λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων
  • Στο 74,9% η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, instagram, snapchat κ.α.)

Πώς όμως διαμορφώνονται οι στρατηγικές στο digital marketing; Οι ειδικοί στο μάρκετινγκ παρακολουθούν τις στρατηγικές που εφαρμόζονται. Μέσω της πληροφορίας αυτής, εκτιμούν ποιες στρατηγικές θα είναι πιο αποτελεσματικές στο μέλλον. Με αυτόν τον τρόπο προκύπτουν οι τάσεις.

Ποιες είναι οι τάσεις για το 2021;

Εξατομικευμένη διαφήμιση

Μια από της γενικότερες τάσεις των τελευταίων ετών είναι η συλλογή πληροφοριών για τον καταναλωτή. Μέσω των cookies στις ιστοσελίδες που επισκέπτεται, της γεωγραφικής του θέσης από το smart phone που χρησιμοποιεί, τις πληροφορίες που μπορεί να αντλήσει κανείς από το ιστορικό των ηλεκτρονικών αγορών, δημιουργείται ένα προφίλ. Οι ειδικοί στο μάρκετινγκ μπορούν να αξιοποιήσουν όλα αυτά τα στοιχεία και να οργανώσουν πιο στοχευμένες καμπάνιες, ανάλογα με τις συνήθειες και τις ανάγκες του καταναλωτή.

Voice Search Marketing

Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι εξοικειώνονται με την φωνητική αναζήτηση. Την χρησιμοποιούν καθημερινά μέσω των εργαλείων της Google, τις διάφορες εφαρμογές, ή και συσκευές, όπως η Alexa. Επομένως, θα ήταν μια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να διαμορφώνουν μια πιο εξατομικευμένη καμπάνια, με βάση την πληροφορία που συλλέγουν από τις φωνητικές αναζητήσεις.

Inclusive Marketing

Οι καταναλωτές έχουν γίνει πιο συνειδητοποιημένοι σχετικά με τα προϊόντα που αγοράζουν, αλλά και τις αρχές που πρεσβεύουν οι εταιρίες. Μια επιχείρηση που ενδιαφέρεται για τα κοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα έχει μεγαλύτερη απήχηση, καθώς δείχνει έμπρακτα πως δεν ενδιαφέρεται μόνο για το κέρδος.

Social Media Marketingdigital marketing

Ένα από τους πιο πετυχημένα μέσα του digital marketing είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι ήδη δημοφιλείς πλατφόρμες καθιστούν την μετάδοση του μηνύματος πιο εύκολη και αποτελεσματική. Ειδικότερα μέσα από τους influencers, η προβολή των προϊόντων είναι πολύ πιο άμεση και προσιτή για τον καταναλωτή.

Virtual (VR) and Augmented Reality (AR)

Δεν είναι πιο εύκολο να πείσεις κάποιον για την αναγκαιότητα ενός προϊόντος, αν του δώσεις την δυνατότητα να το δοκιμάσει; Αυτό ακριβώς προσφέρει το VR και ΑR. Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η IKEA, όπου μέσω μίας εφαρμογής για smart phones και tablets, προσομοιώνει τον χώρο, αν υπήρχαν τα έπιπλα που σκέφτεται να αγοράσει ο πελάτης. Επιπλέον, το VR και ΑR μεταδίδουν την πληροφορία της διαφήμισης με πολύ πιο άμεσο και ουσιαστικό τρόπο, χωρίς να γίνεται κοινότυπη ή βαρετή.

Θέλεις να σπουδάσεις στο εξωτερικό και δεν έχεις σε ποιον να απευθυνθείς; Μπες στο studybuddy.gr, κάνε εγγραφή και λύσε όλες σου τις απορίες σήμερα!

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!

Θέλεις να ενημερώνεσαι έγκυρα και κυρίως έγκαιρα με το πάτημα ενός κουμπιού; Κατέβασε την εφαρμογή μας από το Playstore (citycampus.gr) και διάβασε όλα τα νέα άρθρα εύκολα και γρήγορα!