Copywriting και αύξηση του Conversion Rate
της Μαρίας Βαγδούτη
Είναι κοινή αλήθεια πως η κάθε επιχείρηση/ εταιρεία όχι απλά επιβάλλεται, αλλά επιδιώκει να έχει ενεργή παρουσία στα Social Media. Πώς μπορείς να κάνεις το δικό σου προϊόν ή τη δική σου υπηρεσία να ξεχωρίζει ανάμεσα σε εκατοντάδες διαφημίσεις και προωθητικά μηνύματα, στα οποία εκτίθεται το κοινό καθημερινά; Εδώ έγκειται ο ρόλος του copywriting. Μια εικόνα θα προσελκύσει τον χρήστη, αλλά αυτό που θα τον πείσει να εμπιστευτεί ό,τι του προσφέρεις εσύ, είναι το κείμενο που το συνοδεύει. Πού διαφέρει, όμως, το conversion copywriting από το συνηθισμένο copywriting;
Τι είναι το ConversionCopywriting
Προφανώς, και τα δύο απευθύνονται σε κοινό, με στόχο την αύξηση πωλήσεων, και αφορούν αμφότερα τη συγγραφή ελκυστικού, προς τους αναγνώστες, κειμένου. Αυτό που το κάνει διαφορετικό, κυρίως ως προς την πρακτική του, είναι ότι περιορίζει τον στόχο του. Συγκεκριμένα, αποσκοπεί στο να πυροδοτήσει μία αντίδραση/κίνηση από τον αναγνώστη. Έχει να κάνει με το πώς μπορείς να δημιουργήσεις ένα κείμενο τόσο ελκυστικό προς τον αναγνώστη, ώστε να μην έχει άλλη επιλογή από το να λάβει «δράση» τη στιγμή ακριβώς που το διαβάζει.
Η «δράση» αυτή μπορεί να αφορά:
- Κλικ σε ένα κουμπί
- Share στα Social Media
- Προσθήκη προϊόντος στο καλάθι
- Κατέβασμα περιεχομένου
- Εγγραφή σε κάποια λίστα
- Απλή παρατεταμένη παραμονή σε κάποια σελίδα
Πώς μπορείς να επιτύχεις μεγαλύτερο ConversionRate
Πάμε τώρα στον λόγο που διαβάζετε αυτό το άρθρο. Ίσως να ξέρετε ήδη τι είναι το ConversionCopywriting. Πώς μπορείτε, όμως, να μεγιστοποιήσετε την αποτελεσματικότητα του; Κρατήστε στο νου σας μία απλή αρχή: είναι ένα «παιχνίδι» πειθούς. Πρέπει να πείσετε τον αναγνώστη, αρχικά, να επιλέξει ή να παρατηρήσει το περιεχόμενο σας, στη συνέχεια, να διαβάσει το κείμενο που το συνοδεύει και τέλος, να δράσει σύμφωνα με την επιθυμία σας.
Ενημέρωσε, διασκέδασε και στη συνέχεια πούλησε
Αν καταφέρετε να ενημερώσετε τον αναγνώστη και να τον «διασκεδάσετε», δηλαδή, να βρει ενδιαφέρον, ενημερωτικό και ευχάριστο το περιεχόμενο του κειμένου σου, τότε, ο αναγνώστης θα είναι πολύ περισσότερο θετικά προσκείμενος ως προς τη «δράση» που επιθυμείτε να πραγματοποιήσει.
Ξεκάθαρο μήνυμα
Ο στόχος είναι να βρεθεί η μέση λύση ανάμεσα στην παραπλάνηση (clickbait) και στο αδιάφορο μήνυμα. Το μήνυμα πρέπει να είναι καθαρό και ακριβές ως προς αυτό που ζητάει από τον αναγνώστη, ενώ ταυτόχρονα, να μην είναι τόσο άμεσο καταλήγοντας αδιάφορο (δηλαδή, ταυτόχρονα να ενημερώνει και να διασκεδάζει). Αποφύγετε οπωσδήποτε την πρόκληση σύγχυσης.
Περισπασμός
Μείνετε επικεντρωμένοι στον στόχο σας. Η προσοχή του αναγνώστη εύκολα αποσπάται και δύσκολα επανέρχεται. Αποφύγετε τους περισπασμούς και τον πλατειασμό. Αν π.χ. στόχος είναι η συμπλήρωση μίας φόρμας σε ένα landing page, κρατήστε ένα καθαρό περιβάλλον και εστιάστε στη φόρμα.
Κοινό
Καμία επιχείρηση δεν απευθύνεται σε κάθε πιθανό κοινό. Επομένως και το copywriting δεν μπορεί να απευθύνεται σε όλους. Βρείτε το κοινό σας, και προσπαθήστε να το προσελκύσετε τόσο μέσω περιεχομένου και προσφοράς αλλά και μέσω γλώσσας.
Επόμενο βήμα
Μην περιμένετε από το κοινό σας να προβεί σε πολλές δραστηριότητες, μετά την ανάγνωση του μηνύματός σας. Σε πολλές περιπτώσεις επεμβαίνει ο περισπασμός, και επομένως, η «δράση» που επιθυμείτε θα χαθεί. Προσπαθήστε να προσφέρετε άμεση πρόσβαση στην επιδιωκόμενη δραστηριότητα ή μία σειρά από εύκολα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει το κοινό σας.
Το μυαλό του κοινού
Προφανώς, δεν μπορείτε να μαντέψετε τι είναι αυτό που επιδιώκει το κοινό. Ωστόσο, προσπαθήστε να σκεφτείτε σαν καταναλωτής. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να λάβετε υπόψη: Τι πρόβλημα αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο κοινό, τι έλλειψη υπάρχει, πώς μπορεί να καλυφθεί αυτή η έλλειψη και ποιες μπορεί να είναι οι πιθανές λύσεις στο πρόβλημα. Για τα παραπάνω μπορείτε, ίσως, να βρείτε απαντήσεις μέσω ερευνών, οι οποίες δεν προσφέρουν ξεκάθαρη και ακριβή εικόνα του κοινού, παρόλα αυτά, όμως, σας βοηθούν να γνωρίσετε καλύτερα το κοινό σας, τις ανάγκες και τα προβλήματα του.
Ενημέρωση και εξέλιξη
Τα social media, το κοινό σας και οι ανταγωνιστές σας αναπτύσσονται και αλλάζουν μέρα με τη μέρα. Τα trends κατακτούν το ενδιαφέρον του κοινού, και αν μπορεί κανείς να τα ακολουθεί διαρκώς έχει μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας. Εξοικειωθείτε, επομένως, με τα social media και με τον τρόπο που επηρεάζουν και εξελίσσουν το marketing.
Συμπερασματικά
Στο 2020 είναι μεγάλο λάθος να πιστεύει κανείς ότι τα Social Media και γενικότερα το ηλεκτρονικό περιεχόμενο μίας εταιρίας/επιχείρησης έρχονται σε δεύτερη μοίρα, μετά τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που παρέχει. Το Copywriting αποτελεί καίριο και χρήσιμο εργαλείο για την επιτυχία της εκάστοτε επιχείρησης. Το Conversion Copywriting θα πρέπει να δημιουργείται με σκοπό να πείσει τον αναγνώστη να αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενο σας. Η ορθή χρήση του όχι μόνο θα οδηγήσει σε καλύτερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά θα οδηγήσει τελικά τους χρήστες εκεί που εσείς επιθυμείτε.
Θέλεις να σπουδάσεις στο εξωτερικό και δεν έχεις σε ποιον να απευθυνθείς; Μπες στο studybuddy.gr, κάνε εγγραφή και λύσε όλες σου τις απορίες σήμερα!
Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!
Θέλεις να ενημερώνεσαι έγκυρα και κυρίως έγκαιρα με το πάτημα ενός κουμπιού; Κατέβασε την εφαρμογή μας από το Playstore (citycampus.gr) και διάβασε όλα τα νέα άρθρα εύκολα και γρήγορα!