Content Marketing: Το digital marketing, αλλά καλύτερο

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις προχωρούν προς την ψηφιακή εποχή, ιδιαίτερα στην προώθηση των προϊόντων/ υπηρεσιών τους.  Αν και το digital marketing έχει σημαντικά οφέλη, για να είναι ολοκληρωμένο, θα πρέπει να συνδυαστεί με το content marketing.

Τι είναι το content marketing;

Πρόκειται για την διαδικασία παραγωγής περιεχομένου, όπως άρθρα, βίντεο, posts, ώστε η επιχείρηση να αποκτήσει μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό. Με αυτό τον τρόπο, το προϊόν/ υπηρεσία αποκτά έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα η διαφήμιση είναι πιο στοχευμένη και ουσιαστική. Επομένως, εξοικονομείται χρόνος και χρήμα.

Τα βήματα

Με ποιον τρόπο μπορεί κανείς να εφαρμόσει το content marketing;

1. Ο σχεδιασμός

Προκειμένου να καταρτιστεί ένα ολοκληρωμένο content marketing plan, θα πρέπει να τεθούν οι στόχοι της επιχείρησης. Ανάλογα με τους στόχους που έχει η κάθε επιχείρηση, θα γίνουν διαφορετικές κινήσεις, προκειμένου να τους πετύχει.

2. Το κοινό

Αρχικά θα πρέπει να γνωρίζει η επιχείρηση ποιο είναι το κοινό της.  Αυτό μπορεί να γίνει, απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις:content marketing

  • Ποια ανάγκη εξυπηρετεί το προϊόν/ υπηρεσία;
  • Ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης;
  • Σε ποιους τύπους ανθρώπων απευθύνεται το προϊόν/ υπηρεσία;

Γνωρίζοντας τα παραπάνω, συντίθενται τα προφίλ των πιθανών πελατών. Το περιεχόμενο που θα δημιουργηθεί θα ανταποκρίνεται σε αυτά, πράγμα που αυξάνει την αποτελεσματικότητα του marketing.

3. Η δημιουργία περιεχομένου

Με ποιον τρόπο θα πρέπει να κινηθεί ο υπεύθυνος του marketing; Υπάρχουν τρία στάδια:

  • Awareness stage

Αφού η επιχείρηση προσδιορίσει τους στόχους και το κοινό στο οποίο απευθύνεται, πρέπει να μάθει τι είναι αυτό που συγκεκριμένα αναζητούν οι συχνοί της χρήστες. Σε αυτό μπορούν να βοηθήσουν ηλεκτρονικά εργαλεία, όπως αυτά που εντοπίζουν τα keywords που συχνότερα αναζητούν οι χρήστες.

  • Creation stage

Φτάνοντας επιτέλους σε αυτό το στάδιο, το marketing content θα πρέπει και πάλι να δημιουργηθεί με το βλέμμα στραμμένο στα χαρακτηριστικά και τις επιθυμίες των πελατών. Ένα conent calendar θα ήταν επίσης εδώ χρήσιμο εργαλείο. Εκεί καταγράφονται όλες οι ενέργειες σχετικές με το content marketing προκειμένου να διευκολυνθεί η συνεννόηση όσων εργάζονται στο ίδιο αντικείμενο.

  • Sharing stage

Όσο σημαντική είναι η δημιουργία περιεχομένου, τόσο σημαντική είναι η οργάνωση της δημοσίευσης. Social media, newsletters ή δελτία τύπου πρέπει να αξιοποιηθούν στο μέγιστο για να οδηγήσουν το περιεχόμενο μπροστά στα μάτια του καταναλωτή. Οι κατάλληλες λέξεις-κλειδιά μπορούν να ενισχύσουν το content marketing, καθώς βελτιώνει το SEO (search engine optimization), δηλαδή την εμφάνιση της επιχείρησης στις αναζητήσεις του κοινού. Τέλος, είναι απαραίτητο να αξιοποιείται το περιεχόμενο σε διάφορες μορφές, πχ άρθρα, podcasts, infographics, δεδομένου ότι η παραγωγή περιεχομένου είναι μία σύνθετη και χρονοβόρα διαδικασία.

Το feedback

Η επιχείρηση οφείλει να αξιολογεί τη στρατηγική, ώστε να γίνονται οι κατάλληλες αλλαγές. Ένα απλό και εύχρηστο εργαλείο είναι τα Google Analytics, τα οποία μπορούν να αξιολογήσουν την πορεία του content marketing, με βάση τους δείκτες που έχουν οριστεί κατά τον σχεδιασμό.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!