Το citycampus.gr εντόπισε την Αλεξάνδρα Μπίσια, τη μαθήτρια του δεύτερου Γενικού Λυκείου Χανίων που αρίστευσε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις! Μαθήτρια της θετικής κατεύθυνσης, συγκέντρωσε συνολικά 19.646 μόρια με βαθμούς: 19,9 στη Βιολογία Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης, 19,8 στα Μαθηματικά, 19,7 στη Φυσική, 19,5 στη Χημεία και 17,9 στην Έκθεση! Πού πέρασε; Στην Ιατρική Αθηνών.
Αλεξάνδρα, τα θερμά μας συγχαρητήρια για την αριστεία και την επιτυχία σου! Αλήθεια, ποια ήταν η συμβολή του σχολείου στην επιτυχία σου;
Ευχαριστώ! Να σας πω… Το σχολείο προσπαθεί να ενισχύσει την προσπάθεια που κάνει ο μαθητής, αλλά φυσικά λόγω της τροπής που έχει πάρει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τα τελευταία 20-30 χρόνια παίζει κυρίως διακοσμητικό ρόλο, ενώ η “βαριά” δουλειά γίνεται στο φροντιστήριο. Πολύ καλοί καθηγητές δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους λόγω περιορισμένων διδακτικών ωρών και των μεγάλων αριθμητικά τάξεων (σε σχέση και πάλι με το φροντιστήριο).
Δυστυχώς το δημόσιο σχολείο αντιμετωπίζει πολλά πρακτικά ζητήματα. Ποια ήταν η συμβολή της οικογένειάς σου;
Η οικογένειά μου ανέλαβε την ψυχολογική υποστήριξη κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Η πολλή δουλειά γίνεται πάντα από τον μαθητή. Η οικογένειά του πρέπει να ανέχεται τις ιδιοτροπίες του και να τον ενθαρρύνει. Επίσης για πρώτη φορά από το δημοτικό είπα μάθημα στη μητέρα μου! Αυτό στις παραμονές της βιολογίας…
Κάτι μου θυμίζει αυτό για τον εαυτό μου πριν από κάποια χρόνια. Ποιο ρόλο έπαιξαν οι φιλίες;
Οι φιλίες μπαίνουν δυστυχώς σε δεύτερη μοίρα αυτή τη χρονιά, με την έννοια ότι δεν μπορείς να περάσεις το χρόνο που θέλεις με τους φίλους σου. Μοιράζεσαι όμως μαζί τους την αγανάκτηση, την κούραση, το άγχος, την αγωνία, τη χαρά και τη λύπη, το διάβασμα… Υπάρχει μεγάλη κατανόηση μεταξύ των φίλων, ειδικά αν όλοι δίνουν εξετάσεις.
Ευτυχώς η παρένθεση αυτή κρατά λίγο σχετικά! Πόσο δύσκολη ήταν η προετοιμασία; Πότε άρχισε ουσιαστικά;
Η προετοιμασία αρχίζει τον Αύγουστο. Οι βάσεις όμως τίθενται από τη δευτέρα λυκείου (για μερικά μαθήματα περισσότερο από άλλα). Θα μπορούσε κανείς να το τραβήξει και μέχρι το γυμνάσιο βέβαια… Το διάβασμα πρέπει να είναι συστηματικό, να υπάρχει συνέπεια και υπευθυνότητα. Αυτό που έχει σημασία είναι η ποιότητα, όχι η ποσότητα, τουλάχιστον αυτό λειτούργησε στην περίπτωσή μου. Συμμαθητές μου διάβαζαν και δωδεκάωρα, που για μένα ήταν απολύτως αδύνατο. Στη χειρότερη περίπτωση διάβασα έξι ώρες τη μέρα, και αυτό στη μεγάλη επανάληψη, προς το τέλος. Και με μεγάλα διαλείμματα. Αλλά όταν διάβαζα, είχα συναίσθηση του τι είχα μπροστά μου και συγκεντρωνόμουν σ’ αυτό που έκανα. Πιστεύω ότι η δυσκολία οφείλεται κυρίως στην κούραση των δέκα μηνών του διαβάσματος, και στα πολλά διαφορετικά μαθήματα που χρειάζεται να διαβάσουμε.
Μεθοδικότητα λοιπόν και όχι ποσότητα! Πώς ένιωσες τις δυο στιγμές των ανακοινώσεων; Των βαθμών και της εισαγωγής στη σχολή;
Την ημέρα της ανακοίνωσης των βαθμών δούλευα! Οπότε τους έμαθα τρεις ώρες μετά από όλους τους άλλους, και από τους καθηγητές μου ακόμα, οι οποίοι με έψαχναν να μου πουν τα νέα. Χάρηκα φυσικά, ενθουσιάστηκα κιόλας βλέποντας τις αντιδράσεις των δικών μου. Βέβαια ήξερα από πριν ότι είχα γράψει καλά, αλλά αυτό δεν μετρίασε τη χαρά μου! Μετά ήταν αναμενόμενο ότι θα περνούσα στην πρώτη μου επιλογή… Και πάλι χαρά!
Πώς γινόταν να μην ενθουσιαστείς; Ποια είναι τα όνειρά σου για το μέλλον;
Θα μου άρεσε να διδάξω, να γίνω καθηγήτρια πανεπιστημίου. Να ασχοληθώ με την έρευνα… Θέλω πολύ να μπορώ να αλλάξω τη ζωή των άλλων προς το καλύτερο, να τους προσφέρω κάτι.
Σου το ευχόμαστε! Λέγεται ότι τα ποσοστά των αριστούχων από την επαρχία είναι μεγαλύτερα από αυτά της Αθήνας. Πού το αποδίδεις αυτό;
Η σκληρή αλήθεια να λέγεται. Υπάρχουν περιοχές στην επαρχία με μεγαλύτερη οικονομική άνεση, όπου τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να κάνουν φροντιστήριο σε μεγαλύτερα ποσοστά απ’ ό,τι στην Αθήνα. Θα μπορούσε να πει κανείς επίσης ότι το άγχος της ζωής στην Αθήνα και ο χρόνος που χάνεται στις μετακινήσεις παίζει κάποιο ρόλο. Επίσης μια άλλη ερμηνεία είναι ότι τα παιδιά από την επαρχία έχουν λιγότερα πράγματα να τους αποσπούν την προσοχή από το διάβασμα!
Από την άλλη, τι σημαίνει για σένα ως πρωτοετή ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε κρίση; Πόσο σε προσγειώνει στα όνειρά σου;
Η κρίση θα ξεπεραστεί, όπως κάθε κρίση. Θέλω να ελπίζω, τουλάχιστον, ότι δεν είναι δυνατόν να ζήσουμε όλη μας τη ζωή σε μια ατέρμονη κρίση! Φυσικά η παιδεία δέχεται μεγάλο πλήγμα εξ αιτίας της, αλλά αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να δουλέψω πιο σκληρά για να πετύχω τον κάθε μου στόχο, όπως και όλοι μας. Ευτυχώς έχω τέτοια υποστήριξη από τους δικούς μου που δεν αποθαρρύνομαι από τα όνειρα μου!
Και τώρα τα μυστικά σου… Ποιο το μυστικό της επιτυχίας; Ποια η συμβουλή σου στην επόμενη Γ Λυκείου του 2014-2015 που άρχισε πριν από λίγες μέρες;
Διάβασμα συστηματικό, όχι μαζεμένο αλλά σε “δόσεις”, καθημερινό και όσο γίνεται με όρεξη… Δουλεύουμε για να πετύχουμε τους στόχους μας, αυτό πρέπει να σκεφτόμαστε! Και επίσης, αποτελεσματικό είναι και το σκεπτικό “αφού τα κατάφεραν αυτοί, θα τα καταφέρουμε κι εμείς”! Δεν είναι αδύνατο, είναι δύσκολο, ναι, αλλά αξίζει τον κόπο.
Θαυμάσια συμβουλή… Κάποιο άλλο «μυστικό» από το «οπλοστάσιό» σου;
Σε περιόδους συναισθηματικής φόρτισης, η καλύτερη αντιμετώπιση είναι ένα διάλειμμα από το διάβασμα, λίγη μουσική και σοκολάτα… Και να συζητάτε τα προβλήματά σας, μην τα κρατάτε για τον εαυτό σας! Κινδυνεύετε να εκραγείτε.
Αλεξάνδρα, σε ευχαριστούμε πολύ για όσα ενδιαφέροντα μας είπες! Καλή αρχή στη νέα σου πορεία. Σου ευχόμαστε ολόψυχα οι επιτυχίες σου να μην σταματήσουν εδώ!
Σας ευχαριστώ πολύ!
Η συνέντευξη δόθηκε στον Κωνσταντίνο Πολέμη, εκπρόσωπο της ομάδας του citycampus.gr και αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του citycampus.gr. Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίευση ολόκληρης ή τμήματος χωρίς τη συναίνεση του citycampus.gr.