διοίκηση-επιχειρήσεων

Η Ικανοποίηση των Εργαζομένων στον Χώρο Εργασίας

της Άννας Δουβλέκα

Η ικανοποίηση των εργαζομένων μετρά το βαθμό στον οποίο ένας εργοδότης ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις επιθυμίες του εργατικού δυναμικού του. Αυτό αποτελεί έναν κρίσιμο παράγοντα για την επιτυχία οποιασδήποτε επιχείρησης, καθώς ευχαριστημένοι και ικανοποιημένοι εργαζόμενοι είναι πιο παραγωγικοί, εμπλεκόμενοι και πιστοί στην εταιρεία, οδηγώντας σε υψηλά επίπεδα απόδοσης και συνολικής επιτυχίας.

Γιατί είναι σημαντική;

  1. Αυξημένα κέρδη: Η αύξηση της ικανοποίησης των εργαζομένων συνήθως ακολουθείται από αύξηση της παραγωγικότητας και των κερδών. Έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης έδειξε ότι οι ευχαριστημένοι εργαζόμενοι έχουν 13% περισσότερες πωλήσεις σε σχέση με τους δυσαρεστημένους συναδέλφους τους.
  2. Βελτιωμένη διατήρηση προσωπικού: Η διατήρηση των καλύτερων ταλέντων αποτελεί κορυφαία πρόκληση για πολλές εταιρείες. Μελέτη του 2017 έδειξε ότι το 81% των εργαζομένων θα εξετάσουν την αποχώρηση από την εργασία τους για μια κατάλληλη προσφορά, ακόμα και αν δεν αναζητούν ενεργά εργασία. Όμως, οι εργαζόμενοι που αισθάνονται ότι η δουλειά τους εκτιμάται είναι λιγότερο πιθανό να εγκαταλείψουν την εταιρεία.
  3. Πιο ευχαριστημένοι πελάτες: Η ικανοποίηση των εργαζομένων επηρεάζει άμεσα την ικανοποίηση των πελατών. Οι εταιρείες με υψηλότερες στρατηγικές εμπλοκής εργαζομένων απολαμβάνουν 2 φορές μεγαλύτερη αφοσίωση των πελατών, γεγονός που σημαίνει υψηλότερη διατήρηση πελατών και αυξημένα πιθανά κέρδη.

Πώς βελτιώνεται;

Η βελτίωση της ικανοποίησης των εργαζομένων μπορεί να βοηθήσει στη μεγιστοποίηση της ατομικής απόδοσης και να προωθήσει τη συνεργασία εντός των ομάδων. Μακροπρόθεσμα, μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αύξηση των κερδών και στην προσέλκυση και διατήρηση ταλαντούχων προσώπων. Για να διατηρηθούν οι εργαζόμενοι ευχαριστημένοι, οι εταιρείες πρέπει να υπερβούν την κάλυψη των βασικών χρηματοοικονομικών και ασφαλιστικών αναγκών τους και να τους προσφέρουν ευκαιρίες για κοινωνική σύνδεση και προσωπική ανάπτυξη.

  1. Αναγνώριση των εργαζομένων: Η αναγνώριση των προσωπικών και επαγγελματικών επιτευγμάτων των εργαζομένων προάγει το αίσθημα της ολοκλήρωσης και της σύνδεσης εντός της εταιρείας. Μελέτη έδειξε ότι το 37% των ερωτηθέντων θα παρήγαγε καλύτερη δουλειά πιο συχνά αν λάμβανε περισσότερη προσωπική αναγνώριση.
  2. Ακρόαση και σεβασμός: Οι σπουδαίοι ηγέτες γνωρίζουν τη δύναμη της ακρόασης των εργαζομένων τους. Οι εργαζόμενοι που αισθάνονται ότι η άποψή τους εκτιμάται είναι 4 φορές πιο πιθανό να είναι παραγωγικοί.
  3. Καθαρή επικοινωνία και ανατροφοδότηση: Η αποτελεσματική εσωτερική επικοινωνία παρακινεί το 85% των εργαζομένων να γίνονται πιο εμπλεκόμενοι στον χώρο εργασίας. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση εργαλείων ενδοδικτύου που διευκολύνουν τις ροές εργασίας και την ανατροφοδότηση.
  4. Παροχή καναλιών για κοινωνική σύνδεση: Οι διαπροσωπικές σχέσεις αποτελούν σημαντικό παράγοντα για την ικανοποίηση στον χώρο εργασίας. Με την εισαγωγή κατάλληλων λύσεων κοινωνικού ενδοδικτύου, οι ομάδες μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένες ακόμα και εκτός των καθημερινών εργασιών τους.
  5. Διαφάνεια από την ηγεσία: Η διαφάνεια της διοίκησης είναι ένας από τους κορυφαίους παράγοντες για την ευτυχία των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι θέλουν να είναι ενημερωμένοι και να μπορούν να βασίζονται στους διευθυντές τους για την παροχή της αλήθειας.
  6. Παροχή ευκαιριών προσωπικής ανάπτυξης: Ένα σημαντικό μέρος της ικανοποίησης των εργαζομένων αφορά την παροχή μιας διαδρομής για προσωπική ανάπτυξη. Οι εργαζόμενοι θέλουν να αισθάνονται ότι υπάρχει χώρος για τις προσωπικές τους φιλοδοξίες εντός της οργάνωσης.
  7. Υιοθέτηση απομακρυσμένης/υβριδικής εργασίας: Η απομακρυσμένη εργασία, με την ευελιξία και την άνεσή της, είναι πλέον μια πραγματικότητα. Η σωστή διαχείριση των απομακρυσμένων ομάδων παρουσιάζει νέες προκλήσεις, αλλά μπορεί να διευκολυνθεί μέσω λογισμικού που βοηθά στην επικοινωνία και τη συνεργασία από οπουδήποτε.

Συμπερασματικά, η ικανοποίηση των εργαζομένων διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην επιτυχία οποιασδήποτε επιχείρησης. Με την προτεραιότητα στην ικανοποίηση και την υλοποίηση στρατηγικών για τη βελτίωσή της, οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν ένα θετικό περιβάλλον εργασίας, να αυξήσουν την παραγωγικότητα τους και, τελικά, να οδηγηθούν σε μεγαλύτερη επιτυχία.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!