Δημόκριτος-2

Θεσμό αποτελεί πλέον για το Δημόκριτο το θερινό σχολείο, το όποιο θα ανοίξει και φέτος τις πύλες του σε πτυχιούχους και τελειόφοιτους ΑΕΙ/ΤΕΙ. Το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών “Δημόκριτος” αποτελώντας το μεγαλύτερο πολυκλαδικό ερευνητικό κέντρο της χώρας διαδραματίζει βασικό ρόλο στην κατάρτιση και δραστηριοποίηση των νέων ερευνητών καθώς ήταν και είναι πρωτοπόρο στην εισαγωγή, διαμόρφωση και ανάπτυξη ιδεών στην επιστήμη, εκπαίδευση και τεχνολογία. Η συνεισφορά του αναγνωρίζεται όχι μόνο στα εγχώρια ύδατα των επιστημονικών δρώμενων αλλά και διεθνώς ως σημείο αναφοράς για νέους επιστήμονες αλλά και για την Αριστεία στην επιστήμη και τεχνολογία αποσπώντας σημαντικό αριθμό βραβείων και διακρίσεων.

Το θερινό σχολείο θα διαρκέσει από τις 7-18 Ιουλίου συμπεριλαμβάνοντας ένα πλήθος διαλέξεων σχετικό με τις παρακάτω θεματικές περιοχές:
• Περιβάλλον, Ενέργεια, Ασφάλεια,
• Προηγμένα Υλικά, Μικρο-Νανοτεχολογία και Διατάξεις,
• Βασική Έρευνα στις Φυσικές Επιστήμες,
• Τεχνολογίες Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών,
• Επιστήμες Ζωής,
• Νέες Τεχνολογίες και Πολιτιστική Κληρονομιά.

Οι διαλέξεις θα πραγματοποιηθούν από διακεκριμένους επιστήμονες Ερευνητικών Κέντρων της Ελλάδας με αξιοσημείωτη δράση αλλά και του εξωτερικού όπως επίσης και του ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος. Επίσης στα πλαίσια του Θερινού Σχολείου θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις σε εργαστηριακές εγκαταστάσεις του κέντρου και πρακτική εξάσκηση σε επιλεγμένα εργαστήρια.

Περιλαμβάνονται 3 Ημερίδες:

Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας: Εισηγήσεις από ειδικούς στην προώθηση και υλοποίηση καινοτομικών ιδεών για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων. Πάνελ ειδικών δέχεται και απαντά σε ερωτήσεις και σχόλια σπουδαστών.

Μεταπτυχιακής Εκπαίδευσης: Εκπρόσωποι εκπαιδευτικών φορέων και εκπαιδευτικοί ακόλουθοι πρεσβειών παρουσιάζουν τις δυνατότητες μεταπτυχιακών σπουδών στα ιδρύματα που εκπροσωπούν.

Σύνδεσης Σύγχρονου Σχολείου με την Επιστημονική Έρευνα: Ανάδειξη του ρόλου που μπορούν να αναλάβουν τα Πειραματικά Σχολεία στη διάδοση την νέας επιστημονικής γνώσης στη Μέση Εκπαίδευση, σε συνεργασία με τα Ερευνητικά Κέντρα και τα Πανεπιστήμια. (Δείτε περισσότερα εδώ).

Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται μέσα από την ιστοσελίδα του Γραφείου Εκπαίδευσης http://edu.demokritos.gr.

Υποβολή αιτήσεων έως 27 Ιουνίου 2014.

εκεφε-Δημόκριτος

Εξίσου σημαντική δράση που αυτή τη φορά απευθύνεται στους μικρούς φίλους της Επιστήμης, θα αποτελέσει ένα ακόμα σημείο αναφοράς των δραστηριοτήτων του κέντρου αυτό το καλοκαίρι. Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών σε συνεργασία με τους ερευνητές του Δημοκρίτου, οργανώνει Θερινό Σχολείο στην Ερέτρια με θέμα: “Από τον μικρόκοσμο, στον μακρόκοσμο, το σύμπαν”. Βασικά στοιχεία του συγκεκριμένου σχολείου θα είναι η εκμάθηση του Φυσικού κόσμου και η επαφή με την πειραματική διαδικασία. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να είναι μαθητές Γυμνασίου/Λυκείου και η βαθμολογία τους να είναι ανώτερη του 17 ή να έχουν καλή κατάταξη στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής.

Ακόμα όμως και για αυτούς που δεν έχουν ειδικότητα σε κάποιον επιστημονικό τομέα ή συνιστούν μικρούς επίδοξους ‘’εξερευνητές του σύμπαντος’’ το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος παράλληλα με άλλα επιστημονικά κέντρα σε περίπου 300 πόλεις της Ευρώπης, θα διοργανώσει όπως και πέρσι το Σεπτέμβριο τη “Βραδιά του Ερευνητή”. Η μεγαλύτερη πανευρωπαϊκή γιορτή Επιστήμης και Έρευνας προσκαλεί μικρούς και μεγάλους μέσα από μια πληθώρα εκδηλώσεων, να έρθει σε επαφή με το ερευνητικό προσωπικό, από όπου μπορεί να γνωρίσει το έργο του και τη σπουδαιότητα της κοινωνικής του προσφοράς.

Έτσι λοιπόν αυτό το Σεπτέμβρη προσκαλέστε τους φίλους σας, τα αδέρφια σας, τα ανίψια σας και γιατί όχι τους παππούδες και τις γιαγιάδες σας και εντρυφήστε τους στον κόσμο της επιστήμης και της έρευνας μέσα από μία άκρως ενδιαφέρουσα και πιο “πολύχρωμη” οπτική. Η «Βραδιά του Ερευνητή» αποτελεί μία από τις πλέον δημοφιλείς πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και διοργανώνεται ανελλιπώς από το 2005 ως μέρος του προγράμματος People (Marie Curie Actions).

Το σύνολο των προγραμμάτων που παρουσιάζει το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος καθώς και παρόμοιες δράσεις άλλων ιδρυμάτων, αποτελούν ζωτικής σημασίας ευκαιρίες για το επιστημονικό δυναμικό και κυρίως για τους φοιτητές των θετικών επιστημών της χώρας. Με αυτόν τον τρόπο φοιτητές από όλη την Ελλάδα έχουν τη δυνατότητα, σε μια χώρα όπου το ερευνητικό κομμάτι βρίσκεται σε πλήρη παρακμή, να οικειοποιηθούν το γνωστικό τους αντικείμενο, να έρθουν σε επαφή με καταρτισμένους επιστήμονες άλλων ιδρυμάτων τόσο της Ελλάδας όσο και του εξωτερικού, καθώς και να γνωρίσουν αντικείμενα ερευνών πάνω στα οποία δεν εκπαιδεύονται στο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα που φοιτούν. Επιπλέον η επαφή με επιστημονικό δυναμικό άλλων χωρών δημιουργεί ένα πνεύμα συνεργασίας και κατανόησης του Ευρωπαϊκού ερευνητικού μοντέλου.

Την ώρα που όλο και περισσότεροι νέοι καταφεύγουν σε Ιδρύματα του εξωτερικού για να μπορέσουν να εξελιχθούν επαγγελματικά πάνω στον τομέα τον οποίο σπούδασαν, πραγματοποιούνται αξιοσημείωτες ενέργειες οι οποίες μπορούν να καταφέρουν όχι μόνο την κατάρτιση και παροχή ευκαιριών σε νέους επιστήμονες της Ελλάδας, αλλά στοχεύουν και στον επαναπατρισμό του δυναμικού που έχει χαθεί.

Βένια Βλώτσου