6 Βήματα προς την Επιχειρηματική Επιτυχία μέσω του “Performance Management”
Της Μαριαλένας Διακοπούλου
Η διαχείριση της απόδοσης μιας ομάδας δεν αποτελεί μία στείρα καταμέτρηση αριθμών και αξιολογήσεων. Αντίθετα, είναι μια συνέργεια πολλών παραγόντων. Εάν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για τη συνταγή της αποτελεσματικότητας, αυτή θα περιλάμβανε την εναρμόνιση των επιχειρησιακών με τις ατομικές προσδοκίες και ανάγκες, καθώς και τη διαρκή επικοινωνία, συνεργασία και παραγωγικότητα, μέσα σε ένα κλίμα υποστήριξης, διαφάνειας και εμπιστοσύνης. Εδώ λοιπόν θα δούμε έξι βήματα προς την επιτυχημένη διαχείριση επιδόσεων.
#1 Καθορισμός πεδίου εργασίας και στόχου
Όλοι οι εμπλεκόμενοι στη διαδικασία θα πρέπει να εργάζονται με ξεκάθαρους ρόλους και κοινό σκοπό. Για να γίνει αυτό, πρώτα απ’ όλα, θα πρέπει να είναι ευδιάκριτος ο σκοπός για όλους. Δηλαδή, ποια είναι τα αποτελέσματα που θέλουμε να πετύχουμε; Πώς αυτά ευθυγραμμίζονται με την επιχειρησιακή στρατηγική; Πώς θα κοινοποιηθούν στην ομάδα και με ποιο τρόπο θα αξιολογείται η διαδικασία κατά τη διάρκειά της; Μόλις απαντηθούν αυτά τα ερωτήματα, ο στόχος και η διαδικασία θα είναι κοινό πεδίο εργασίας για όλους.
#2 Εμπλοκή εργαζομένων
Η συμμετοχή των εργαζομένων αποτελεί μείζονα παράγοντα στην απόδοση και τη διαχείριση μίας ομάδας. Διότι, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι μπορούν να εκφράζουν τη γνώμη τους πάνω στους επιθυμητούς στόχους, να κοινοποιούν τα αδύναμα σημεία τους και να επιλέγουν τις μεθόδους βελτίωσης και ανάπτυξής τους. Με αυτόν τον τρόπο, έχουν ενεργή συμμετοχή, παρέχουν και λαμβάνουν ανατροφοδότηση και αλληλεπιδρούν στο σύστημα ανταμοιβής και συνεργασίας. Η εμπλοκή λοιπόν εξασφαλίζει ιδιαίτερο κίνητρο, δημιουργία αισθήματος ευθύνης και άμεση συμμετοχή στο έργο.
#3 Ανατροφοδότηση – Feedback
Η ανατροφοδότηση, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, αποτελεί κλειδί της επιτυχίας. Επιτρέπει τον έλεγχο σε πραγματικό χρόνο και τον εντοπισμό δυνατών και μη σημείων. Οι εργαζόμενοι μπορούν να προσαρμόζονται, αλλά και να επαναξιολογούνται μέθοδοι και εργαλεία με σκοπό τη βελτίωση και διευκόλυνση της διαδικασίας για τις δύο πλευρές. Όχι μόνο αυτό, αλλά μέσω της ανατροφοδοτικής διαδικασίας υπάρχει υποστήριξη, επιβραβεύονται οι επιτυχίες και ξεπερνιούνται οι δυσκολίες ομαδικά.
#4 Υποστήριξη της μάθησης και της ανάπτυξης
Η διαρκής μάθηση και ανάπτυξη είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διαχείρισης της απόδοσης. Η υποστήριξη των εργαζομένων ώστε να βελτιώσουν τις υπάρχουσες γνώσεις και ικανότητες, αλλά και να αναπτύσσουν νέες, είναι βασικό στοιχείο για την απόδοση μιας ομάδας. Με αυτόν τον τρόπο, ο εργαζόμενος εφαρμόζει τις δυνατότητές του στο υπάρχον περιβάλλον και μελλοντικά εξελίσσεται. Με την παροχή των απαραίτητων εργαλείων και τη σωστή καθοδήγηση, το αποτέλεσμα είναι σίγουρο και προσοδοφόρο.
#5 Ενθάρρυνση της συνεργασίας μεταξύ συναδέλφων
Επιτυχημένη εργασία είναι πάντα η ομαδική εργασία. Για αυτό το λόγο, είναι μόνο ευεργετικό οι συνάδελφοι μεταξύ τους να μπορούν να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να ανταλλάσσουν ιδέες και να μοιράζονται. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, υπάρχει ένας υγιής ανταγωνισμός χωρίς να χάνεται η αλληλοϋποστήριξη, με σίγουρο αποτέλεσμα ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον.
#6 Επισκόπηση και επαναπροσδιορισμός
Όταν υλοποιηθεί και το προηγούμενο βήμα, είναι ωφέλιμο να προχωρήσουμε σε μία συνολική αξιολόγηση της διαδικασίας. Αφού συλλέξουμε τα απαραίτητα δεδομένα, είναι εύκολη η επισκόπηση και ο διάλογος ώστε να γίνουν διακριτά τα επιτεύγματα και οι ενδεχόμενες ελλείψεις. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα βρεθούν λύσεις για την βέλτιστη μελλοντική λειτουργία.