“Ατμόσφαιρα του χειμώνα”: Οι νικητές του διαγωνισμού

O διαγωνισμός φωτογραφίας  του Citycampus.gr με θέμα “Η Ατμόσφαιρα του Χειμώνα” έφτασε στο τέλος του. Μετά την ανακοίνωση των καλύτερων φωτογραφιών, οι νικητές του διαγωνισμού μοιράστηκαν μαζί μας την εμπειρία τους και την προσωπική τους ματιά για για την τέχνη του φακού.

Μιχαέλα – Αθηνά Ομπριζάνου

Τι απεικονίζει η συγκεκριμένη φωτογραφία;

Η φωτογραφία εστιάζει στις σταγόνες της βροχής. Όλο το νόημα της φαίνεται από το γεγονός, ότι το χιονισμένο τοπίο, ο δρόμος και τα δέντρα κατά μήκος του αλλά και η πινακίδα διαφήμισης είναι το φόντο και όχι ο κύριος πρωταγωνιστής της φωτογραφίας.

Πιστεύετε ότι η νίκη σε έναν διαγωνισμό φωτογραφίας με ψηφοφορία είναι θέμα marketing περισσότερο ή ποιότητας φωτογραφίας;

Η νίκη σαφώς και δεν εξαρτάται μόνο από την ποιότητα της φωτογραφίας γιατί ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας. Η διαφήμιση διαδραματίζει μεγάλο ρόλο στη διάδοση μιας οποιαδήποτε φωτογραφίας, σχολίου κλπ. Παρόλα αυτά δεν είναι καθοριστική για τη νίκη καθώς πρέπει να συνδυαστεί με την ποιότητα και ένας καλλιτέχνης φαίνεται από το ταλέντο του και στα δυο.

Λένε πως μια φωτογραφία ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Τι πιστεύετε για αυτό;

Οι εικόνες και ειδικότερα μια φωτογραφία απαθανατίζουν μια στιγμή και κρύβουν μια ολόκληρη ιστορία πίσω τους. Ο φωτογράφος προσπαθεί με τον τρόπο του να αναδείξει ένα ωμό συναίσθημα ή να πει την ιστορία του μέσα από την τέχνη του. Πολλές φορές τα λογία δεν είναι αρκετά για να περιγράψουν μια κατάσταση, ένα συναίσθημα, μια είδηση και εκεί φαίνεται η σπουδαιότητα μιας φωτογραφίας.

Χριστίνα Μπακογιάννη

Η συγκεκριμένη φωτογραφία έχει τραβηχτεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μου στην Ελβετία τον περασμένο Νοέμβρη. Αυτό που μπορεί να δει ο τρίτος είναι ένα σημείο από τις Ελβετικές Άλπεις στο ύψος της Ποντρεζίνα, πρόκειται για το τραίνο Bernina express που σε συνοδεύει στα πιο ωραία αξιοθέατα των Άλπεων. Αυτό που μου έμαθε εμένα το ζεστό και αρκετά σύγχρονο Bernina Εxpress, είναι πως η μαγεία στο ταξίδι της ζωής βρίσκεται έξω από τις αναπαυτικές καρέκλες και το ζεστό χώρο˙ βρίσκεται εκεί οπού θα στρέψεις το βλέμμα μακριά, έξω από το παράθυρο.

 

Πιστεύω πως οτιδήποτε έχει να κάνει με τον άνθρωπο είναι θέμα marketing αρχικά. Όσον αφορά στο διαγωνισμό φωτογραφίας οι γνωριμίες και ο τρόπος που θα παρουσιάσεις και θα διαφημίσεις το έργο διαδραματίζουν το σπουδαιότερο ρόλο, σίγουρα η ποιότητα του έργου θα χαρακτηριστεί και θα σχολιαστεί αλλά η τέχνη δεν έχει στεγανά, κείται σε πολλές διαστάσεις και είναι πάντα θέμα γούστου. 

 

 

Γνωστό και μάλλον κλισέ. Απόλυτα αληθές, όμως, και αδιαμφισβήτητο. Σε μερικές δε περιπτώσεις η εικόνα μπορεί να ισοδυναμεί με εκατομμύρια λέξεις. Στην πραγματικότητα, όσα δεν μπορεί να πει η εικόνα με λέξεις μπορεί να τα φανταστεί ένας δημιουργικός νους με καλαίσθητες επιρροές και σωστά ερεθίσματα. Η εικόνα δίνει το κάλεσμα ώστε να τεθεί η σκέψη σε λειτουργία, όχι όμως οποιαδήποτε σκέψη, αλλά η σκέψη που μπορεί και θέλει, η δύναμη της σκέψης.

Ηλέκτρα Ρέτζικα

Η φωτογραφία με την οποία έλαβα μέρος στο διαγωνισμό απεικονίζει την εμπειρικώς αισθητή μορφή του χειμώνα. Με μια πιο λυρική ματιά, παρουσιάζεται ο αέναος κύκλος της ζωής (τα καταστήματα κι οι υπηρεσίες λειτουργούν, τα φώτα είναι αναμμένα) ανεξάρτητα από τις δυσκολίες και τα εμπόδια που συναντά ο καθένας στο δρόμο του (εναπομένουσες στοιβάδες χιονιού, γυμνοί κορμοί δέντρων).

Σε ένα διαγωνισμό φωτογραφίας όπου απαιτείται η συμμετοχή του κοινού στην εξαγωγή του αποτελέσματος, σημαντικό ρόλο παίζουν οι προωθητικές ενέργειες και οι καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες. Το ποσοτικό βέβαια κριτήριο της προσέλκυσης του κοινού συνυπολογίζεται στο τέλος με το αξιολογικό-ποιοτικό, ήτοι το κριτήριο της τεχνικής αρτιότητας και του μεστού περιεχομένου.

 

Η μαγεία της φωτογραφίας έγκειται στο ότι αν και βουβή, έχει τον τρόπο να καθιστά περιττές τις “φλύαρες” αναλύσεις και επεξηγήσεις. Το κοινό αφήνεται ελεύθερο να ταξιδέψει μέσα σε αυτήν, με όχημα τη συνειρμική και συναισθηματική νόηση, να ανταμώσει παλιές εμπειρίες και να ανακαλύψει μέσα στην απλότητά της νέες πτυχές της σύνθετης προσωπικότητάς του.

Xρύσα Αγγελάκη

Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη στο Ρέθυμνο της Κρήτης. Δύσκολα θα διστάσει κανείς να αποτυπώσει σε φωτογραφία τα στολισμένα στενά της παλιάς πόλης του Ρεθύμνου τα Χριστούγεννα. Τα λαμπάκια, τα στολισμένα μικρά μαγαζιά, οι άνθρωποι που τριγυρνούν στα σοκάκια, οι οποίοι είναι αυτήν την εποχή σαν μία πόλη γεμάτη μόνο από γνώριμα πρόσωπα, αφού λίγοι είναι οι μόνιμοι κάτοικοι του χειμώνα.

 

Η διαδικασία της συμμετοχής σε έναν διαγωνισμό φωτογραφίας και η νίκη σε αυτόν, δεν θεωρώ πως είναι θέμα marketing. Οποιοσδήποτε ασχολείται με την τέχνη, επιθυμεί την προβολή της δουλειάς του αφήνοντας ένα δικό του στίγμα. Αν η δουλειά αυτή είναι ικανή να κερδίσει σε κάποιον διαγωνισμό, η χαρά είναι διπλή.

 

 

Στη φράση “μία φωτογραφία ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις”, φυσικά και θα συμφωνήσω. Αν μπορούσα να προσθέσω όμως κάτι στην φράση αυτή, θα ήταν ο διαφορετικός τρόπος με τον οποίο ο καθένας θα δημιουργούσε αυτές τις χίλιες λέξεις στο αντίκρισμα μίας φωτογραφίας. Και εκεί κρύβεται και η μαγεία τους.

Αγγελική Αλεξοπούλου

Η φωτογραφία με την οποία συμμετείχα στο διαγωνισμό «Η ατμόσφαιρα του χειμώνα» απεικονίζει το έλατο που βρίσκεται έξω από την οικία των παππούδων μου, στην Άρνα Λακωνίας, ένα χωριουδάκι κρυμμένο στην ανατολική πλαγιά του Ταϋγέτου. Η γιαγιά μου είχε τη φαεινή ιδέα να το στολίσει εφέτος με δύο διαφορετικού χρώματος χριστουγεννιάτικα φωτάκια, ερυθρού και πράσινου, δημιουργώντας μια εντυπωσιακή εικόνα σε συνδυασμό με τις λευκές χιονονιφάδες που είχαν καλύψει τα κλαδιά του. Η φωτογραφία μυεί τον θεατή στο πνεύμα των εορτών, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την χειμερινή περίοδο. Σκιαγραφεί με παραστατικό και άμεσο τρόπο όλα αυτά με τα οποία έχει συνδέσει καθείς το χειμώνα.

 

Αρχικά θα ήθελα να συγχαρώ τη νικήτρια για το κατόρθωμά της διότι η λήψη της είναι τρομερή. Η ανάλυση είναι υψηλή καθώς αποτυπώνει ακόμη και την παραμικρή σταγόνα βροχής στο τζάμι. Η ευκρίνεια της λήψης και το χιονισμένο σκηνικό που απεικονίζει θεωρώ πως της έδωσαν το προβάδισμα μιας και με μεγάλη ευκολία θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως φαντάζει επαγγελματική.

 

Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις διότι αποτυπώνει και διατηρεί αναλλοίωτη μια στιγμή σε βάθος χρόνου, στο διηνεκές, ανακαλώντας στη μνήμη πλήθος εικόνων, γεγονότων, συναισθημάτων και σκέψεων. Μπορεί να χαρίσει αθανασία σε ένα χαρμόσυνο γεγονός όπως μια βάπτιση ή μια όμορφη οικογενειακή συνάθροιση λ.χ. το κυριακάτικο τραπέζι. Όσον αφορά το χριστουγεννιάτικο δέντρο που τ

Χρύσα Κατσιάβου

Η φωτογραφία απεικονίζει τη νεκρή φύση που βλέπουμε το χειμώνα, όταν τα φύλλα έχουν πέσει και τα δέντρα μένουν γυμνά δημιουργώντας ακόμα και έτσι μια όμορφη εικόνα δείχνοντας μας ότι ακόμα και με πιο μουντά χειμωνιάτικα χρώματα η φύση παραμένει όμορφη και αληθινή.

Η νίκη σε διαγωνισμό φωτογραφίας έχει να κάνει περισσότερο με την ποιότητα της φωτογραφίας καθώς ψηφίζονται με βάση την αισθητική του καθενός, ωστόσο το marketing παίζει και αυτό σημαντικό ρόλο γιατί ενισχύει την προβολή της με αποτέλεσμα τις περισσότερες ψήφους.

 

Μια φωτογραφία είναι μια εικόνα που ο φωτογράφος τραβάει με την δική του προσωπική ματιά. Ο καθένας με τη διαφορετική οπτική που διαθέτει μπορεί να την αντιληφθεί με διαφορετικό τρόπο, ανάλογα το συναίσθημα που του προκαλεί. Σε κάποιους μπορεί να ισοδυναμεί με 1000 λέξεις και σε κάποιους απλά με μία.

 

 

Αρετή – Ζωή Κατσιβελάρη

Η φωτογραφία απεικονίζει τον χιονισμένο δρόμο προς το χωριό Σέλι στο Βέρμιο, ένα χειμωνιάτικο πρωινό. Φαίνονται τα όμορφα χιονισμένα δένδρα, ο δρόμος, το βουνό και ο ουρανός που μοιάζει ακόμα πιο γαλάζιος μπροστά στο κάτασπρο τοπίο.

 

H νίκη σε έναν διαγωνισμό θα μπορούσε όντως να είναι θέμα marketing, όχι εξ ολοκλήρου όμως. Κάτι τέτοιο θα υπονοούσε ότι το κοινό ψηφίζει μόνο με βάση αυτό που του λένε και όχι με βάση αυτό που του αρέσει. Ο κόσμος έχει την ικανότητα τις περισσότερες φορές να διαλέγει την φωτογραφία που τον εντυπωσίασε.

Μια φωτογραφία είναι ό,τι απεικονίζει. Επίσης, είναι η οπτική του φωτογράφου, ο τρόπος που απεικονίζεται ό,τι φαίνεται στην φωτογραφία. Ακόμα, είναι ο τρόπος που αντιλαμβάνεται το κοινό τα παραπάνω, ο τρόπος που αποκωδικοποιείται η φωτογραφία. Αυτά ισοδυναμούν με πολλές λέξεις, οι οποίες πηγάζουν από την ίδια φωτογραφία.

Ευχαριστούμε τους νικητές αλλά και όλους τους συμμετέχοντες του φετινού διαγωνισμού φωτογραφίας και ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο στην εξέλιξη του ταλέντου τους!

Θέλεις να σπουδάσεις στο εξωτερικό και δεν έχεις σε ποιον να απευθυνθείς; Μπες στο studybuddy.gr, κάνε εγγραφή και λύσε όλες σου τις απορίες σήμερα!

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!

Θέλεις να ενημερώνεσαι έγκυρα και κυρίως έγκαιρα με το πάτημα ενός κουμπιού; Κατέβασε την εφαρμογή μας από το Playstore (citycampus.gr) και διάβασε όλα τα νέα άρθρα εύκολα και γρήγορα!