user-generated-content

Tο User Generated Content

Της Άννας Δουβλέκα

Το User Generated Content (UGC) αναφέρεται σε οποιοδήποτε είδος περιεχομένου (κείμενο, εικόνες, βίντεο, σχόλια, αξιολογήσεις, αναρτήσεις σε κοινωνικά δίκτυα κ.λπ.) που δημιουργείται και δημοσιεύεται από τους χρήστες μιας πλατφόρμας, και όχι από επαγγελματίες δημιουργούς ή εταιρείες.

Κάποια παραδείγματα UGC περιλαμβάνουν:

  • Κριτικές προϊόντων σε ιστότοπους όπως το Amazon και το Ebay
  • Δημοσιεύσεις σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Instagram ή το Twitter
  • Βίντεο σε πλατφόρμες όπως το YouTube, που δημιουργήθηκαν από απλούς χρήστες
  • Σχόλια σε ιστολόγια ή φόρουμ.

Το UGC είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις και το ψηφιακό μάρκετινγκ, επειδή παρέχει αυθεντικότητα και προσελκύει νέους χρήστες. Συχνά θεωρείται πιο αξιόπιστο από το περιεχόμενο που παράγεται επαγγελματικά, επειδή προέρχεται από πραγματικές εμπειρίες των καταναλωτών.

user-generated-content

To UGC και οι Χορηγούμενες Αναρτήσεις

Οι κριτικές που δημιουργούνται από τους χρήστες στα κοινωνικά μέσα έχουν γίνει ισχυρά εργαλεία, ώστε να επηρεαστεί η συμπεριφορά και η άποψη των καταναλωτών  για την εκάστοτε μάρκα. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι το περιεχόμενο που δημιουργείται από απλούς χρήστες και οι χορηγούμενες αναρτήσεις είναι πολύ διαφορετικά πράγματα. Οι χορηγίες υπονοούν ότι υπήρξε μια συναλλαγή, η οποία πρέπει να γνωστοποιείται με σαφήνεια. Μπορεί να έχετε δει αυτές τις αναρτήσεις στο Instagram με ένα hashtag που δηλώνει ότι ο δημιουργός είναι συνεργάτης μιας εταιρείας ή απλώς “Συνεργασία επί πληρωμή” στην κορυφή μιας ανάρτησης. Αυτές οι συνεργασίες συνήθως χρηματοδοτούνται από εταιρείες, οι οποίες στέλνουν στους ψηφιακούς δημιουργούς προϊόντα για επίδειξη στις πλατφόρμες τους.

Τα οφέλη του UGC για τις εταιρείες

Σύμφωνα με την Tintup, το 50% των καταναλωτών, επιθυμούν οι μάρκες να τους καθοδηγήσουν στη δημιουργία περιεχομένου, ξεκινώντας μια τάση, πρόκληση ή διαγωνισμό. Η εταιρεία ρούχων Urban Outfitters μοιράζεται περιεχόμενο που δημιουργείται από πελάτες μέσω του #UOCommunity hashtag. Η εταιρεία αντί να κάνει retweet ή να αναδημοσιεύσει τuser-generated-contentο περιεχόμενο των πελατών της, προχωράει ένα βήμα παραπέρα ζητώντας την άδειά τους για να επαναχρησιμοποιήσει το δημοσιευμένο περιεχόμενο τους ως διαφήμιση.

Με αυτόν τον τρόπο μια εταιρεία όχι μόνο θα αντιληφθεί πως βλέπουν και χρησιμοποιούν οι πελάτες τα προϊόντα της, αλλά θα παρακολουθήσει τις κοινωνικές τάσεις στο κοινό της και τους τρόπους που μπορεί να συμβαδίσει μαζί του. Με ένα ποιοτικό προϊόν οι πελάτες θα αισθανθούν άνετα, προκειμένου να προωθήσουν μια εταιρεία.

Η Ανάγκη για Έλεγχο και Επαλήθευση

Ωστόσο, η άνοδος του UGC έχει επίσης προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα, τα πνευματικά δικαιώματα και την παραπληροφόρηση. Επιπλέον, η διάδοση ψευδών ειδήσεων και παραπλανητικών πληροφοριών μέσω των καναλιών που δημιουργούνται από τους χρήστες έχει υπογραμμίσει την ανάγκη για εφαρμογή αξιόπιστων μηχανισμών ελέγχου περιεχομένου και επαλήθευσης των όσων λέγονται.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!