4+1 tips για αποτελεσματική επικοινωνία με τον διαφημιστή σας
του Νικόλα Μπραούλια
Στο μάρκετινγκ μία από τις κυριότερες έννοιες είναι η διαφήμιση. Κάθε διαφημιστής έχει ως σκοπό την άνοδο της εκπροσωπούμενης εταιρείας. Η άνοδος αυτή αφορά τη βελτίωση των αποδόσεων σε ποικίλους τομείς (π.χ. πωλήσεις ή πλήθος πελατών) και καθορίζει το συνολικό κέρδος.
Για να μπορέσει, όμως, να βοηθήσει στο μέγιστο, χρειάζεται να θεμελιωθεί η καλύτερη δυνατή επικοινωνία με τη διαφημιστική σας εταιρία. Σε αυτή την περίπτωση η σωστή αρχή γίνεται με το brief του διαφημιζόμενου (marketer) προς τον διαφημιστή. Πρόκειται για το “βιογραφικό” που θα παρουσιάσει στη διαφημιστική με σαφήνεια το προφίλ και τις ανάγκες του νέου της πελάτη.
Οι διαφημιστικές εταιρίες πετυχαίνουν τον σκοπό τους δημιουργώντας επιχειρηματικά πλάνα. Για να είναι επιτυχής η προσπάθεια μίας επικοινωνιακής καμπάνιας στο πλαίσιο αυτό, πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις: έξυπνες ιδέες που απευθύνονται στο επιθυμητό κοινό, συνετή οργάνωση σχεδίου, αποτελεσματική αγορά μέσων, διαρκές κυνήγι προόδου και αποδοτικότητας. Αυτές είναι μερικές ενδείξεις ότι έχετε κάνει σωστή επιλογή στην εκπροσώπησή σας στον κόσμο των media και της διαφήμισης.
Δεν τελειώνουν όμως εκεί τα κριτήρια για να διαλέξει κανείς την κατάλληλη διαφημιστική εταιρία. Μία καμπάνια που δεν συνάδει με τη φιλοσοφία του brand ή που αποφέρει μηδαμινά αποτελέσματα είναι χάσιμο χρόνου και χρημάτων. Επιπλέον, οι τεχνικές διαφήμισης είναι πολλές και δεν ταιριάζουν σε κάθε ανάγκη. Για αυτόν το λόγο, είναι σημαντικό να επικοινωνήσετε στο διαφημιστή σας ήδη από την πρώτη επαφή (brief) τι ακριβώς χρειάζεστε. Δώστε βάση στο να ξεκαθαρίσετε το τοπίο για εκείνον αναφορικά με 5 σημαντικές παραμέτρους. Ποιες είναι αυτές;
Το ιστορικό πλαίσιο (background)
Ο διαφημιστής πρέπει να γνωρίζει τις προηγούμενες, αλλά και την τρέχουσα πορεία του μεριδίου αγοράς του προϊόντος/brand σας. Διαφορετική προσέγγιση θα έχει σε ένα προϊόν, που έχει σταθερά ανοδική πορεία στην αγορά και διαφορετική σε κάποιο που δεν τα καταφέρνει μέχρι στιγμής, αντιμετωπίζει προβλήματα ή δεν έχει σαφή κατεύθυνση.
Ο εμπορικός σας στόχος
Αυτός πρέπει να είναι ξεκάθαρος και να έχει μορφή ποσοστού. Έτσι, θα μετατραπεί ευκολότερα σε ένα συγκεκριμένο διαφημιστικό πλάνο. Συγκεκριμενοποιείστε την αύξηση που ζητάτε (πωλήσεων, πελατών, αναγνωρισιμότητας, μεριδίου αγοράς) για να οργανώσει ο διαφημιστής σας τις κατάλληλες ενέργειες.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Περιγράψτε αναλυτικά το προϊόν σας, τι προσφέρει και που υπερέχει από τα υπόλοιπα συναφή προϊόντα που ανταγωνίζεται. Αν είναι δυνατόν, φροντίστε ο διαφημιστής να έρθει σε επαφή με αυτό, ώστε να ξέρει ποια σημεία συμφέρει να τονιστούν. Αν δεν γίνεται αυτό, αποστείλετε υλικό και εμπειρίες άλλων, ώστε να έρθει όσο πιο κοντά στην προσωπική δοκιμή μπορεί.
Η φιλοσοφία
Δώστε μία σαφή εικόνα της ταυτότητας του brand σας. Η αντιπροσώπευση στα μέσα επικοινωνίας οφείλει να εκφράζει την αισθητική, την ιδεολογία, τον τρόπο έκφρασης και τις αξίες σας. Υποδείξτε εάν θέλετε να ακολουθήσετε την “πεπατημένη” ανάλογων brands ή να χαράξετε τη δική σας διαφορετική πορεία.
Το πελατειακό κοινό
Ο διαφημιστής σας πρέπει να γνωρίζει ακριβώς σε ποιον απευθύνεται. Πρέπει, λοιπόν, να ορίσετε, όσο πιο συγκεκριμένα μπορείτε το target group του προϊόντος. Ποιοι είναι και πού/πότε/γιατί το αγοράζουν; Μάλιστα, σκεφτείτε το γιατί θα αγοράσουν το δικό σας προϊόν.
Η διαφήμιση μπορεί να γίνει ο δρόμος για την επιτυχία. Χρειάζεται, όμως, να προσεγγίσετε με ειλικρίνεια και σαφείς στόχους τον συνοδοιπόρο σας σε αυτό το ταξίδι, τον διαφημιστή σας.