Impact proof: Η νέα τάση για τις επιχειρήσεις
Επιλέγοντας ένα προϊόν μέσα από μια μεγάλη γκάμα, οι καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται μόνο για την τιμή και την ποιότητά του. Νοιάζονται και για το brand purpose, δηλαδή κατά πόσο η ίδια η επιχείρηση θέτει σαν προτεραιότητα την υιοθέτηση ενός οικονομικού μοντέλου και πρακτικών που υποστηρίζει την κοινωνία και το περιβάλλον. Φυσικά, όλα αυτά δεν έχουν καμία σημασία, αν η εταιρεία δεν μπορεί να αποδείξει ότι ακολουθεί τις πολιτικές αυτές. Για αυτό τον λόγο είναι σημαντικό το impact proof, δηλαδή η απόδειξη ότι οι δραστηριότητες, καθώς και τα προϊόντα/υπηρεσίες της συντελούν στην αντιμετώπιση των κοινωνικών, περιβαλλοντικών και άλλων προβλημάτων.
Ποιο μπορεί να είναι το impact proof που επιβεβαιώνει το brand purpose;
Ο ρόλος του καταναλωτή
Η στάση των εργαζομένων
Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι επιλέγουν να σπάσουν την σιωπή τους και να μιλήσουν για την ηθική και την κουλτούρα σε μία επιχείρηση. Παράδειγμα αποτελεί η διαμαρτυρία των εργαζομένων της Google για την απόλυση του Timnit Gebru, ερευνητή τεχνητής νοημοσύνης (AI) μετά τη συνεργασία του για τη συγγραφή ενός άρθρου που ερευνούσε τις προκαταλήψεις εναντίον των γυναικών και μειονοτήτων. Συνεπώς, οι εργαζόμενοι είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές για την φιλοσοφία μιας επιχείρησης.
«Έξυπνη» εφοδιαστική αλυσίδα
Νομικό πλαίσιο
Κάποιες εταιρείες προωθούν ψευδώς ένα οικολογικό προφίλ για τα προϊόντα τους, γνωρίζοντας ότι αυτό τα καθιστά πιο ελκυστικά. Σε άλλες χώρες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, οι αρμόδιες αρχές Ανταγωνισμού και Αγορών θεσπίζουν κανονισμούς, ώστε να αποφευχθούν ψευδείς ισχυρισμοί της οικολογικής φύσης των προϊόντων. Επιβάλλεται να υπάρξει ένα νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα προστατεύει τους καταναλωτές.
Επενδυτικά κεφάλαια
Οι επενδύσεις αποτελούν impact proof, καθώς σε βάθος οκτώ ετών, οι αποφάσεις επενδύσεων με βάση τα κριτήρια ESG (περιβάλλον, κοινωνία, διακυβέρνηση), τριπλασιάστηκαν, φτάνοντας τα 40,5 τρισεκατομμύρια δολάρια.
Στην επιχειρηματική δραστηριότητα, ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες των αποφάσεων είναι το κέρδος. Οι εποχές όμως αλλάζουν και οι καταναλωτές ζητούν μία ολιστική προσέγγιση από τις επιχειρήσεις, συνυπολογίζοντας το κοινωνικό και περιβαλλοντικό κόστος. Χωρίς το impact proof, το brand δεν θα αντέξει στον χρόνο, όταν θα αντιμετωπίζει την καχυποψία των καταναλωτών.
Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!

