Impact ethelon powered by Euforia

Κοινωνική Επιχειρηματικότητα στο επίκεντρο!

Της Μυρτώς Υφαντή

“Έχουμε μείνει λίγοι άνθρωποι στην Ελλάδα που προσπαθούν να καινοτομήσουν. Σκοπός είναι να γνωριστούμε και να συνεργαστούμε.”

impact-ethelon

Το τριήμερο 21- 23 Οκτωβρίου, έλαβε χώρα το event Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας «Impact ethelon powered by Euforia». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε από την ethelon στις εγκαταστάσεις του HIGGS, στο Μεταξουργείο. Η ethelon είναι μια οργάνωση με στόχο την πραγματοποίηση κοινωνικών δράσεων,  στην οποία έχουν συνενωθεί οι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί Volunteer4Greece και GloVo- Global Volunteers Platform. Περισσότερες πληροφορίες για την ethelon, εδώ.

Τι είναι όμως τα imp!act events και γιατί μας ενδιαφέρουν; Οι εν λόγω διοργανώσεις ξεκίνησαν με πρωτοβουλία του ελβετικού οργανισμού euforia και αποτελούν πολυήμερα startup events με σκοπό την  ενίσχυση της κοινωνικής επιχειρηματικότητας μέσω καινοτομιών. Σύμφωνα με πληροφορίες του site της GloVo, αλλά και του Νίκου Φόρου, σύμβουλου εκπαίδευσης της ethelon, τα μέλη της ethelon ταξίδεψαν πριν μερικούς μήνες στην Ελβετία κι έλαβαν μέρος σε ένα τετραήμερο συνέδριο μαζί με άλλους 20 νέους από κάθε γωνιά της γης. Εκεί, επιμορφώθηκαν και πήραν τεχνογνωσία, προκειμένου να οργανώσουν το event εδώ στην Αθήνα.

Έτσι κι έγινε. Σε έναν πολύ φιλόξενο χώρο, στο ισόγειο του HIGGS, νέοι άνθρωποι ανέπτυξαν τα οράματά τους. Και πώς να μην γίνει κάτι τέτοιο, αφού ακόμα και οι εμπνευσμένες παροιμίες που κοσμούν τους τοίχους, τα μικρά τραπεζάκια συζήτησης και το υπεύθυνο ανθρώπινο δυναμικό σε κάνουν να αισθανθείς ότι υπάρχει ελπίδα και όρεξη για ένα καλύτερο μέλλον…

Κατά τη διάρκεια αυτών των 3 ημερών, λοιπόν, οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε βιωματικά σεμινάρια, εφοδιάστηκαν με εργαλεία, εκπαιδεύτηκαν και παρουσίασαν τις ιδέες τους. Για τις 3 επιχειρηματικές ιδέες που παρουσιάστηκαν, οι συμμετέχοντες συγκρότησαν ομάδες, εστίασαν στην προσωπική τους βελτίωση κι ανάπτυξη και δούλεψαν σε συνεργασία με καταρτισμένους μέντορες στο χώρο της Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας. Οι τελευταίοι, μετά την παρουσίαση των επιχειρηματικών ιδεών, έκαναν ανατροφοδότηση στους ενδιαφερόμενους.

Το citycampus μίλησε με την project manager της δράσης Youthnest, Θάλεια Ρίζου. Η Θάλεια Ρίζου έχει σπουδάσει στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Ήταν φοιτήτρια Erasmus για ένα χρόνο στην Πορτογαλία, όπου ασχολήθηκε με τα οικονομικά. Από πολύ μικρή ασχολιόταν με τον εθελοντισμό. Έτσι, είχε λάβει μέρος σε πάρα πολλές δράσεις στη Θεσσαλονίκη, όπου έμενε και συνεχίζει να μένει. Τα τελευταία χρόνια, εξειδικεύτηκε λίγο παραπάνω στα θέματα πόλης, δηλαδή, ανέλαβε ή συμμετείχε σε project που είχαν να κάνουν με την ευαισθητοποίηση του πολίτη, με την εκπαίδευση στα σχολεία και με την κοινωνική αλλαγή.

Τον τελευταίο 1,5 χρόνο, ξεκίνησε το Youthnest, μια συμβουλευτική υπηρεσία για φορείς πολιτισμού. Η ίδια αναφέρει για αυτό: «Μέσα από μια διαδικασία ερευνητική, εντοπίζουμε ποιο είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ένας φορέας πολιτισμού, για παράδειγμα, ένα μουσείο και μετά, δημιουργούμε εργαστήρια. Οι νέοι άνθρωποι που συμμετέχουν κι έχουν μια εμπειρία στο συγκεκριμένο ζήτημα, πρέπει να βρουν λύσεις και μετά να τις υλοποιήσουν.  Το ξεκινήσαμε με έμφαση στους φορείς πολιτισμού και τώρα, σιγά σιγά, το ανοίγουμε και σε άλλους τομείς. Πρόκειται για μια ομάδα 7 ατόμων. Χωρίς την καλή θέληση και τη στήριξη όλων, η ιδέα δε θα  είχε φτάσει ως εδώ ποτέ».

Πώς όμως δημιουργήθηκε η οργάνωση; Η Θάλεια μας αναλύει:  «Η έμπνευση ήρθε από κάτι πάρα πολύ απλό. Ζώντας και σπουδάζοντας στη Θεσσαλονίκη, παρατήρησα κάτι που είναι πάρα πολύ εμφανές αν ζεις εκεί, ότι το campus το φοιτητικό είναι στο κέντρο της πόλης. Είναι ένα πελώριο campus και πάντα, δουλεύοντας και κινούμενη στο χώρο των ενεργών πολιτών, υπήρχε αυτός ο προβληματισμός. Δηλαδή, γιατί, όταν έχεις τόσες χιλιάδες φοιτητές στο κέντρο της πόλης, δεν υπάρχουν αρκετά ερεθίσματα για να τους βγάλουν έξω στην κοινωνία; Οπότε, με αφορμή ακριβώς αυτή την παρατήρηση, ξεκινήσαμε το project Youthnest, το οποίο βασίζεται ουσιαστικά στη συμμετοχή των φοιτητών και των νέων ανθρώπων, με σκοπό να δημιουργήσουμε μια μεγαλύτερη αλληλεπίδραση των νέων με τις ανάγκες της κοινωνίας σήμερα, βάσει του γεγονότος ότι αν δεν εμπιστευτούμε και δεν αφουγκραστούμε τις ανάγκες των νέων ανθρώπων αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, δεν μπορούμε να ελπίζουμε για πολύ μεγάλη αλλαγή».

Ένα παράδειγμα εφαρμογής της δράσης αυτής είναι το εξής:  «Στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ, έναν εκπληκτικό χώρο στην Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη, δουλέψαμε την βιωσιμότητα ενός project. Οπότε, ουσιαστικά, 3 μέρες οι συμμετέχοντες δούλεψαν πάνω στο όραμα του Τέλλογλου που το ξεκίνησε, γνώρισαν τους υπαλλήλους, δούλεψαν ένα business plan και κατέληξαν σε 3 δράσεις που θα μπορούσαν στο μέλλον να ενισχύσουν τη βιωσιμότητα του Τελλογλείου μέσα από τη συμμετοχή των νέων ανθρώπων».

Η Θάλεια Ρίζου συνεχίζει, αναπτύσσοντας τους λόγους για τους οποίους η δράση Youthnest είναι χρήσιμη στην κοινωνία στις μέρες μας:  «Θεωρώ ότι το ενδιαφέρον και η καινοτομία της ιδέας είναι ότι έχει μια διττή κατεύθυνση. Ότι, από τη μια, παρέχει μια συμβουλευτική υπηρεσία σε φορείς που έχουν ανάγκη αυτή τη στιγμή να μπουν νέοι άνθρωποι μέσα, να μπουν νέα μυαλά, φρέσκες ιδέες και καινοτόμες, αλλά, από την άλλη, έχει ένα κομμάτι εκπαίδευσης στους συμμετέχοντες και στους νέους ανθρώπους και τους παρέχει νέα εργαλεία, νέα μοντέλα και νέα πράγματα που μπορούν να αξιοποιήσουν πραγματικά».

Η καινοτόμα αυτή ιδέα, που τώρα πραγματοποιεί τα πρώτα της βήματα, δεν μπορεί παρά να έχει προοπτικές εξέλιξης: «Η φιλοδοξία μας είναι να εξελίξουμε καταρχάς αυτό το πράγμα που κάνουμε με τη συγκεκριμένη υπηρεσία στο μέγιστο δυνατό, με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, γιατί θέλουμε να κάνουμε σωστά αυτό που κάνουμε και να ανοιχτούμε, βέβαια, και σε άλλους φορείς πολιτισμού, σε άλλες πόλεις, αλλά και σε διαφορετικού τύπου υπηρεσίες. Ο πρώτος σκοπός, δηλαδή, είναι να προσφέρουμε και άλλες υπηρεσίες στο μέλλον».

Αναμφισβήτητα, η ύπαρξη ανθρώπων όπως η Θάλεια Ρίζου, ανθρώπων που διαθέτουν όρεξη και ικανότητα, αλλά και τόλμη, είναι εξαιρετικά ενθαρρυντική.  Το μήνυμα που θέλει να περάσει η ίδια είναι ότι «αν δεν συνεργαστούμε οι άνθρωποι που έχουμε μείνει πίσω στην Ελλάδα, δεν μπορούμε να ελπίζουμε για αλλαγή και δεν μπορούμε να προβάλλουμε ότι προσπαθούμε για ένα καλύτερο μέλλον, άμα και οι ίδιοι δεν είμαστε ανοιχτοί στο να μοιραστούμε τεχνογνωσία και πληροφορίες μεταξύ μας. Έχουμε μείνει λίγοι άνθρωποι στην Ελλάδα που προσπαθούν να καινοτομήσουν. Σκοπός είναι να γνωριστούμε και να συνεργαστούμε»!

Το event έκλεισε με έναν πρωτότυπο τρόπο. Με την υπόκρουση μουσικής, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να καταγράψουν τα 3 συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια των 3 αυτών ημερών, αλλά και τα 3 βασικότερα –κατά την κρίση τους- πράγματα που έμαθαν. Η διοργάνωση έλαβε τέλος με τη διατύπωση του μηνύματος ότι πρέπει να κοιτάξουμε πρώτα μέσα μας και μετά να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε, ούτως ώστε να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο μέλλον.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!

Θέλεις να ενημερώνεσαι έγκυρα και γρήγορα με το πάτημα ενός κουμπιού; Κατέβασε την εφαρμογή μας από το Playstore (citycampus.gr) και διάβασε όλα τα νέα άρθρα εύκολα και γρήγορα!