Τι είναι το human-centric marketing;
Στη σημερινή εποχή οι επιχειρήσεις στοχεύουν στην προσέλκυση όλο και περισσότερων πελατών με σκοπό την αύξηση του κέρδους τους. Ένας τρόπος για να το πετύχουν αυτό είναι η στρατηγική του μάρκετινγκ που εστιάζει στο πρόσωπο του καταναλωτή (human-centric marketing). Η εν λόγω πρακτική ρίχνει το κέντρο βάρους σε μια υποκειμενική προσέγγιση του μάρκετινγκ, συμβατή με την ανταγωνιστική τιμολόγηση, η οποία με τη σειρά της είναι και η κινητήριος δύναμη μιας επιχείρησης. Έχει δε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας ειλικρινούς και προσωπικής σχέσης μεταξύ επιχείρησης και καταναλωτή. Βοηθά εκείνους που λαμβάνουν τις αποφάσεις σε μια επιχείρηση να συνειδητοποιήσουν τις ανάγκες, τα συναισθήματα αλλά και τις επιθυμίες των πελατών της λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις και τις ιδέες των τελευταίων.
Πλεονεκτήματα του human-centric marketing
- Ενίσχυση της εικόνας μιας επιχείρησης.
- Βέλτιστη ικανοποίηση των πελατών
- Αύξηση των κερδών
- Νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες
- Αφοσίωση και εμπιστοσύνη των πελατών
- Αύξηση της παραγωγικότητας
Πώς εφαρμόζεται η στρατηγική του human-centric marketing στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Οι επιχειρήσεις απαιτείται να λάβουν υπόψη ότι μια στρατηγική μάρκετινγκ πετυχαίνει το σκοπό της όταν είναι ικανή να εντοπίσει και σε δεύτερο χρόνο να αντιμετωπίσει τυχόν προβλήματα που ανακύπτουν. Κρίνεται απαραίτητη η παρατήρηση της συμπεριφοράς των πελατών, η εστίαση στις ανάγκες και τα προβλήματά τους. Υπό αυτά τα δεδομένα, οι εργαζόμενοι, οι προμηθευτές, οι φορτωτές και οι μέτοχοι είναι έτοιμη να ακολουθήσουν τη γραμμή που «δίνουν» οι ίδιοι οι καταναλωτές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εξεύρεση εκ μέρους τους της πιο αποτελεσματικής λύσης για τα τυχόν προβλήματα και τις αμφιβολίες τους. Η λύση αυτή θα πρέπει στη συνέχεια να μεταδίδεται στους εκάστοτε καταναλωτές που βρίσκονται πίσω από μια οθόνη.
Το human-centric marketing σε περιόδους κρίσης
Η οικονομική κρίση επηρέασε εν γένει την αγορά και τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Η υιοθέτηση μιας τέτοιας προσωποκεντρικής στρατηγικής οδηγεί σταδιακά στην αύξηση των κερδών μιας επιχείρησης. Αυτό οφείλεται στην ενσυναίσθηση που αποπνέει μια επιχείρηση που με τη σειρά της καλλιεργεί την εμπιστοσύνη προς το εκάστοτε brand. Η επιχείρηση, επίσης, επιτυγχάνει την πλήρη προσαρμογή της στις κοινωνικοοικονομικές μεταβολές και τις συνθήκες της αγοράς. Η επιδημική κρίση εξαιτίας της εξάπλωσης του COVID-19 αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα μεταστροφής των στρατηγικών μάρκετινγκ πλείστων επιχειρήσεων. Παρά δε το περίπλοκο των στρατηγικών αυτών μέσω της υιοθέτησης μιας κλιμακωτής τιμολόγησης μια επιχείρηση μπορεί να προσαρμόζεται αναλόγως της συμπεριφοράς των καταναλωτών προκειμένου να διατηρεί το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.