Experiential Marketing: Το προϊόν ως εμπειρία

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Στις μέρες μας, η έννοια του marketing είναι αρκετά διαδεδομένη. Με διάφορες στρατηγικές, οι επιχειρήσεις καταφέρνουν να αναδείξουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και να προσελκύσουν πελάτες. Παρόλα αυτά, όταν όλοι ακολουθούν τις ίδιες τακτικές, είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κάποιος. Οι κλασικές στρατηγικές έχουν πάψει να γοητεύουν το κοινό. Προκειμένου να ξεπεραστεί αυτό το εμπόδιο, η αλλαγή προσέγγισης είναι μονόδρομος.

User Generated Content

Μία στρατηγική που κερδίζει έδαφος είναι το ίδιο το κοινό να δημιουργεί περιεχόμενο (content) για το brand. Ονομάζεται User Generated Content και σε αυτή την περίπτωση το κοινό γράφει μικρά κείμενα, τραβά φωτογραφίες και βίντεο και τα ανεβάζει στην ιστοσελίδα ή τη σελίδα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησης ή/και τα μοιράζεται με άλλους.

Μήπως κάτι λείπει;

Αυτό έχει πολλά πλεονεκτήματα, πέρα από το προφανές της μείωσης του κόστους. Ποιος θα μπορούσε να σχεδιάσει το καλύτερο περιεχόμενο για μία επιχείρηση από τους ίδιους τους πελάτες; Βέβαια, ένα σοβαρό μειονέκτημα είναι πως πρέπει να δοθεί η κατάλληλη ώθηση στο κοινό, ώστε να εμπλακεί με αυτό τον τρόπο. Εδώ έρχεται να δώσει τη λύση το Experiential Marketing.

Τι είναι Experiential Marketing;

Το Experiential Marketing είναι μία στρατηγική, όπου δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες, ώστε οι ίδιοι οι πελάτες να επιδιώξουν να εμπλακούν με το brand. Με αυτό τον τρόπο, οι πελάτες δεν καταναλώνουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, αλλά μέσα από αυτό αποκομίζουν μία εμπειρία.

How to

Το experiential marketing έχει  συγκεκριμένα βήματα, ώστε να δημιουργήσει την επιθυμητή εμπειρία:

#1 Έμπνευση μέσα από την παρατήρηση

Αρχικά, θα ήταν σωστό ξεκίνημα η μελέτη άλλων campaigns που ακολούθησαν αυτή τη στρατηγική. Λαμβάνοντας έμπνευση χωρίς αντιγραφή, μπορεί κανείς να παρατηρήσει αυτά που τον γοήτευσαν και να τα εφαρμόσει στο δικό του project με έναν μοναδικό τρόπο.

#2 Η ταυτότητα του πελάτη

Η ουσιαστική γνώση για την ταυτότητα του πελάτη δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες για τα επόμενα βήματα. Οι συνήθειες, επιλογές, προτιμήσεις του κ.α. δίνουν το στίγμα της καμπάνιας. 

#3 Ο στόχος

experiential marketingΠοιος είναι ο στόχος της καμπάνιας και ποιες οι προσδοκίες από τους πελάτες; Αν αυτό είναι ξεκάθαρο από την αρχή, όταν έρθει η ώρα για call for action, δηλαδή την ενεργοποίηση των συμμετεχόντων, εφόσον εισπράξουν μία υπέροχη εμπειρία, θα είναι πρόθυμοι να εμπλακούν με τον τρόπο τους.

#4 Οι αισθήσεις

Οι αισθήσεις διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία μίας εμπειρίας. Ένα ωραίο βίντεο, μία καλαίσθητη φωτογραφία, οι μικρές λεπτομέρειες είναι αυτές που προκαλούν συγκεκριμένες συναισθηματικές αντιδράσεις κάνουν μία εμπειρία δυνατή και αξιομνημόνευτη.

#5 Η δημιουργία της εμπειρίας

Μετά τη σχεδίαση ακολουθεί η υλοποίηση. Απαιτείται χρόνος, ώστε εν τέλει ο σχεδιαστής να κατανοήσει  το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του brand, το οποίο θα κάνει κάποιον να εμπλακεί πιο ενεργά και αποτελεσματικά στην προώθησή του.

#6 Αξιολόγηση

Προκειμένου να εκτιμήσει κανείς τα αποτελέσματα της καμπάνιας, θα πρέπει να προχωρήσει σε αξιολόγηση ανάλογα με τις παραμέτρους και τους επιδιωκόμενους στόχους. Το βήμα αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί αποκαλύπτει τα δυνατά σημεία και τα λάθη της καμπάνιας, αλλά και τα αποτελέσματα. Έτσι, θα υπάρχει μεγαλύτερη εμπειρία στην δημιουργία μίας νέας καμπάνιας experiential marketing.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!