#AskTheStreet: Πόσο ωφελούν οι ”εργασίες για το σπίτι”;

της Νάνσυ Παναγουλοπούλου

Το λεγόμενο homework, ή ασκήσεις για το σπίτι, αποτελεί μέρος της ζωής όλων μας ήδη από την πρώτη τάξη του Δημοτικού. Και συχνά συνεχίζει στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εκ μέρους του citycampus.gr, συζήτησα με τρεις φοιτήτριες για το θέμα του homework και της αξίας του. Η καθεμία έχει διαφορετικό background (οικογενειακό, εργασιακό, ακαδημαϊκό). Μιλούν οι εξής: Χριστίνα (φοιτήτρια Παιδαγωγικής Σχολής), Σ.Κ. (φοιτήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας), Νανά (φοιτήτρια στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε.).

Πόσο συχνά σου αναθέτουν homework ως φοιτήτρια; Ασχολείσαι με αυτό;

«Από τα οχτώ μαθήματα που έχω επιλέξει, τα τρία έχουν υποχρεωτικές εβδομαδιαίες εργασίες, και ένα κάποιες προαιρετικές. Επιλέγω να κάνω τις προαιρετικές εργασίες.» – Χριστίνα

«Αρχικά, να πω ότι όλα τα εξάμηνα δεν είναι ίδια. Σε αυτό το εξάμηνο, τα μισά από τα μαθήματα που επέλεξα είχαν κάποια ομαδική, εβδομαδιαία ή προαιρετική εργασία. Ασχολήθηκα με όλες.»- Σ.Κ.

«Είμαι ΑμεΑ φοιτήτρια και σπουδάζω από απόσταση. Επομένως, οι εργασίες για το σπίτι είναι πολύ συχνό φαινόμενο για εμένα.»- Νανά

Ποιο είναι κατά τη γνώμη σου το μεγαλύτερο όφελος και ποιο το μεγαλύτερο μειονέκτημα του homework στο Πανεπιστήμιο;

homework«Στο πανεπιστήμιο το θεωρώ πολύ σημαντικό, γιατί βοηθά στην κατανόηση της ύλης και «αφαιρεί» από το τελικό διάβασμα της εξεταστικής. Προσωπικά, δε βρίσκω κάποιο μειονέκτημα. Έχω δει πως δεν αποδίδω τόσο καλά σε μαθήματα που δεν έχουν.» –  Χριστίνα

«Το κυριότερο πλεονέκτημα είναι ότι αυτή η δραστηριότητα σε «αναγκάζει» να ασχοληθείς και να μάθεις περισσότερα πάνω στο θέμα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η έλλειψη χρόνου και συντονισμού, όταν πρόκειται για ομαδική εργασία.» – Σ.Κ.

«Το μεγαλύτερο όφελος του homework είναι ότι μου δίνει αφορμή να ξαναδώ την ύλη. Ένα αρνητικό είναι ότι στερεί χρόνο από την προσωπική μου ζωή. Ειδικά αν πρόκειται για εκτενείς εργασίες σε εβδομαδιαία βάση.» – Νανά

Ποια η εμπειρία σου με τις ασκήσεις για το σπίτι αυτή τη στιγμή, εκτός της φοιτητικής σου ιδιότητας;

(εργάζεται ως φιλόλογος) «Κάποιοι μαθητές μου δεν εκτιμούν το homework, ίσως λόγω του υπερβολικού φόρτου εργασιών που επιβάλλουν μερικοί άλλοι καθηγητές. Κάποιοι άλλοι το εκτιμούν και, συνήθως, είναι και οι καλύτεροι μαθητές μου. »

(καθηγήτρια ξένης γλώσσας) «Εγώ το χρησιμοποιώ σαν εργαλείο για πρακτική πάνω στη θεωρία, λειτουργώντας συμπληρωματικά στη γνώση. Το προσαρμόζω στις ανάγκες [των μαθητών μου] και ανάλογα με το χρόνο που διαθέτουν, με το ενδιαφέρον, τις ικανότητες και το επίπεδό τους.»  – Σ.Κ.

(μαθαίνει αγγλικά) «Έχω εργασίες στα αγγλικά δύο φορές την εβδομάδα. Θεωρώ πως η συχνή τριβή με τη γλώσσα, χάρη στις εργασίες, είναι πολύ ωφέλιμη για την πρόοδό μου.»  – Νανά

Τελικά, το homework έχει νόημα στην Τριτοβάθμια ή θα το καταργούσες πλήρως αν ήταν στο χέρι σου;

«Συνολικά, θεωρώ πως έχει αξία. Με έχει βοηθήσει πολύ.» – Χριστίνα

«Είναι καλό για αυτούς που παρακολουθούν το μάθημα να πάρουν έναν έξτρα βαθμό. Αλλά νομίζω πως το πνεύμα της Τριτοβάθμιας είναι διαφορετικό. Δε χρειάζονται εβδομαδιαίες [βαθμολογούμενες] εργασίες, άλλο αν εμένα με βοήθησε πολύ.» – Σ.Κ.

«Προσωπικά, μου είναι δύσκολη η ενασχόληση με τις εργασίες για το σπίτι, διότι δεν έχω μεγάλη ευχέρεια με τη χρήση του υπολογιστή. Παρ’ όλα αυτά, σαν άνθρωπος, μου αρέσει να ασχολούμαι με έρευνα και να μαθαίνω διαρκώς.» – Νανά

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του Citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!