Αδυναμίες του Influencer Marketing
Influencers. Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τι είναι. Πρόκειται για άτομα που επηρεάζουν την κοινή γνώμη κυρίως μέσα από τα social media. Η δημοτικότητά τους οδήγησε τις εταιρείες να τους προσεγγίσουν, προκειμένου να διαφημίσουν τα προϊόντα τους. Έτσι προέκυψε το influencer marketing.
Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το marketing αυτό είναι κυρίως η αυθεντικότητα και η αξιοπιστία που αποκτά ένα brand μέσα από τη δημιουργία περιεχομένου (content) από έναν τρίτο, ο οποίος δεν συνδέεται άμεσα με την επιχείρηση. Επιπλέον, η επιχείρηση δεν επωμίζεται όλο το βάρος της δημιουργίας περιεχομένου για όλα τα κανάλια επικοινωνίας της. Δεν είναι ιδανικό; Φαινομενικά ναι, όμως υπάρχουν και αδυναμίες.
Influencer Marketing: Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας
Οι influencer δεν έχουν σταθερή αμοιβή. Επίσης, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος παράγοντας από τον οποίο αυτή καθορίζεται. Χαρακτηριστικά όπως η απόδοση της καμπάνιας, ο αριθμός των πωλήσεων ή οι ακόλουθοι δεν ορίζουν την τελική αμοιβή. Όλα εξαρτώνται από τη συμφωνία που γίνεται κάθε φορά.
Οι αλλαγές των αλγορίθμων
Ανάλογα με τον στόχο που έχει ανατεθεί, οι influencer δημιουργούν συγκεκριμένο περιεχόμενο και αναρτούν με συγκεκριμένο τρόπο, προκειμένου να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό συμβαίνει, γιατί γνωρίζουν πως λειτουργούν οι αλγόριθμοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και έχουν προσαρμoστεί σε αυτούς. Όταν όμως αυτοί αλλάξουν, απαιτείται κάποιος χρόνος προσαρμογής, ώστε να επανέλθει η αποτελεσματικότητα της προβολής του brand. Και αυτό για την επιχείρηση είναι χαμένος χρόνος.
Προβολή σε μικρό εύρος του κοινού
Οι επιχειρήσεις επιλέγουν τον κατάλληλο influencer για το κοινό που θέλουν να προσεγγίσουν. Για παράδειγμα, μία εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο της υγιεινής διατροφής θα αναζητήσει κάποιον/α που π.χ. ασχολείται με τη γυμναστική και όχι με τη μουσική. Με τον ίδιο τρόπο θα επιλέξει τον influencer που απευθύνεται σε συγκεκριμένη δημογραφική ομάδα. Μακροπρόθεσμα, αυτό θα οδηγήσει στη συνεχή πληροφόρηση μίας συγκεκριμένης κοινωνικής ή ηλικιακής ομάδας, αλλά δεν θα διευκολύνει την διαφήμιση σε άλλες.
Fake accounts
Ένα πολύ συχνό φαινόμενο στα social media είναι οι ψεύτικοι λογαριασμοί. Πρόκειται για άτομα, τα οποία δημιουργούν λογαριασμούς και στη συνέχεια “αγοράζουν” ακόλουθους/φίλους, προκειμένου να δείχνουν δημοφιλείς ή ότι τους διαχειρίζονται φυσικά πρόσωπα. Έτσι, παραπλανώνται όσοι αναζητούν influencers για να διαφημιστούν. Ενδεικτικά, στο Instagram, την πιο δημοφιλή πλατφόρμα για τους influencers, υπάρχουν περίπου 95 εκατομμύρια ψεύτικοι λογαριασμοί.
Η απάντηση; Στροφή στους “πραγματικούς” influencer
Τι μπορεί να γίνει; Η απάντηση είναι προφανής. Οι επιχειρήσεις θα μπορούσαν να δώσουν βήμα στους ίδιους τους καταναλωτές τους. Μέσω του user generated content, θα παρουσιάσουν τα προϊόντα με μεγαλύτερη εγκυρότητα και θα επηρεάζουν τον περίγυρό τους. Από την άλλη, η επιχειρήσεις μειώνουν τα διαφημιστικά τους έξοδα. Win win, σωστά;

