ιδανικά social media

Τα ιδανικά social media για την επιχείρηση σου

της Ευρυδίκης Μαρκοπούλου

Στις μέρες μας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ιδιαίτερα δημοφιλή. Επομένως, αποτελούν έναν επιτυχημένο τρόπο για μία επιχείρηση να επικοινωνήσει με το κοινό της. Υπάρχουν όμως τόσες πολλές πλατφόρμες, ώστε να προκύπτει εύλογα το ερώτημα: ποια είναι τα ιδανικά social media που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν; Η απάντηση: εξαρτάται.

Για μία επιχείρηση, υπάρχουν κάποιες βασικές παράμετροι, που θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν, προκειμένου να επιλέξει σωστά.

1. Ποιο είναι το κοινό της επιχείρησης;social media 

ιδανικά social mediaΚάθε επιχείρηση έχει ένα συγκεκριμένο κοινό, στο οποίο απευθύνεται. Οι αγοραστές έχουν κάποια παρόμοια χαρακτηριστικά, π.χ. δημογραφικά, τόπος κατοικίας, καταναλωτική συμπεριφορά, κ.α. Με γνώμονα αυτές τις πληροφορίες μπορεί κανείς να κάνει μία βασική επιλογή ως προς το είδος των social media που θα χρησιμοποιήσει. Για παράδειγμα, το νέο κοινό επιλέγει κυρίως το Instagram και το TikTok, ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία το Facebook.

2. Καθορισμός των στόχων social media 

Κάθε επιχείρηση οφείλει να έχει μία «λίστα» με τους στόχους που θέλει να επιτύχει, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Με αυτό τον τρόπο, μπορεί να χαράξει την πιο αποδοτική πορεία. Το ίδιο ισχύει και στα social media. Ανάλογα με το αν θέλει να βελτιώσει τις πωλήσεις, την εξυπηρέτηση των πελατών ή να προσεγγίσει νέο κοινό με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, θα επιλεγεί και το αντίστοιχο μέσο.

3. Content 

Ένας σημαντικός παράγοντας επιλογής του κατάλληλου μέσου κοινωνικής δικτύωσης είναι το είδος του περιεχομένου (content) που μπορεί να δημιουργήσει. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές επιλογές, όπως τα σύντομα βίντεο, τα post με κείμενο, οι φωτογραφίες, τα podcast, κ.α. Το περιεχόμενο που θα δημιουργήσει μία επιχείρηση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον κλάδο στον οποίο ανήκει, το κοινό της και το branding που έχει κάνει. Συνεπώς, θα πρέπει να λάβει και αυτά υπόψιν.

4. Ανταγωνισμός

ιδανικά social mediaΠοιος είναι ένας από τους βασικούς στόχους του μάρκετινγκ εν γένει; Το να ξεχωρίσει κάποιος από τον ανταγωνισμό. Καταρχάς, θα πρέπει να μελετηθεί η παρουσία του ανταγωνισμού στα social media και να εντοπιστούν τα δυνατά και αδύνατα σημεία. Άλλωστε, οι επιχειρήσεις στον ίδιο κλάδο έχουν συχνά παρόμοιο κοινό. Κατανοώντας την στρατηγική των άλλων, μπορεί μία επιχείρηση να οργανώσει τη δική της με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι πιο ελκυστική, πρωτότυπη και να καλύπτει τα κενά των υπολοίπων. Τέλος, μπορεί να επιδιώξει την παρουσία και σε διαφορετικές πλατφόρμες. Ίσως φαινομενικά αυτό να μην είναι μία καλή επιλογή, όμως υπάρχουν παραδείγματα (π.χ. Pinterest), όπου δεν είχαν παρουσία πολλές επιχειρήσεις, αλλά σε κάποιους κλάδους αποδείχτηκε ιδανική.

Αν επιθυμείς να διεκδικήσεις υποτροφίες στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ο Οδηγός Υποτροφιών του citycampus που μόλις κυκλοφόρησε σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι!