The Millennials: Ποιοί είναι πραγματικά;

ή Generation Y, iGen, Digital Natives, Generation Me, Echo Boomers

της Χριστίνας Αμπαζάι 

Οι Millennials, γεννημένοι μεταξύ των δεκαετιών 80s – 00s  και παιδιά των baby boomers, είναι σήμερα η μεγαλύτερη γενιά στον κόσμο.

Είναι μια γενιά που έχει μελετηθεί και συζητηθεί πολύ, όχι τόσο εντός Ελλάδας, όσο εκτός. Είναι η πρώτη γενιά στην ιστορία που μεγάλωσαν και συνεχίζουν να μεγαλώνουν στον κόσμο της ψηφιακής τεχνολογίας. Επομένως, καθώς η τεχνολογία ήταν και είναι σημαντικό μέρος της ζωής τους , είναι εύλογο τόσο η ταυτότητά τους όσο και οι πολιτικές, κοινωνικές και πολιτισμικές τους στάσεις να έχουν επηρεαστεί και διαμορφωθεί αναλόγως.

Όπως κάθε προηγούμενη γενιά, έτσι και οι Millennials έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, θετικά και αρνητικά. Ωστόσο, έχουν χαρακτηριστεί έντονα ως τεμπέληδες και ναρκισσιστές, ως αγενής και ακοινώνητοι. Είναι όμως αυτά τα πρώτα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να σκεφτόμαστε όταν αναφερόμαστε στη γενιά των Millennials;

Let’s find out!

Πληρώνει ακριβά τα πτυχία της

Για τους Millennials, η εκπαίδευση τους είναι πολύ σημαντική. Αποκτούν πτυχία  προπτυχιακού, μεταπτυχιακού αλλά και διδακτορικού επιπέδου, γεγονός το οποίο τους έχει κάνει την πιο μορφωμένη γενιά μέχρι σήμερα. Ωστόσο, η μόρφωση αυτή κοστολογείται ακριβά, και έτσι στην Αμερική η γενιά αυτή κουβαλά (φοιτητικό) χρέος συνολικού ύψους $ 1 τρις.

Επιχειρεί και προοδεύει

Είναι η γενιά που μεγάλωσε βλέποντας τον Steve Jobs να χτίζει την παντοδυναμία της Apple και τον Mark Zuckerberg να ενώνει τους ανθρώπους σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Ψάχνουν νόημα και ουσία στην εργασία τους, καινοτομούν, ιδρύουν start-ups και αυτοαπασχολούνται. Στην Μ. Βρετανία, το 1/3 του εργατικού δυναμικού είναι αυτοαπασχολούμενοι και στις Η.Π.Α το 67% δήλωσε πως στόχος τους είναι να ιδρύσουν τη δική τους επιχείρηση. Αλλά και στην Ελλάδα, «το 34% ονειρεύονται να κάνουν τη δική τους επιχείρηση και αυτό το θεωρούν πιο σημαντικό από την επιχειρησιακή καριέρα», σύμφωνα με την Έρευνα: Καριέρα και Γενιά Υ 2016.

Προσφέρει, άρα υπάρχει

Σε σύγκριση με παλαιότερες γενιές, οι Millennials επικεντρώνονται περισσότερο στις ευρύτερα κοινωνικές, παρά στις ατομικές τους ανάγκες. Έχουν έντονο το αίσθημα της κοινότητας, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Κάνουν εθελοντισμό και προσφέρουν υπηρεσίες αφιλοκερδώς. Ο νούμερο ένας λόγος που συμμετέχουν σε εθελοντικές δράσεις είναι για να βοηθήσουν τους άλλους αλλά και για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση ενός περιβαλλοντολογικού ή κοινωνικοπολιτικού προβλήματος.

Πιστεύει στην ομάδα

Είναι πρακτικοί και θυμώνουν όταν νιώθουν ότι χάνουν τον χρόνο τους. Θέλουν να μαθαίνουν γρήγορα, να προχωρούν να εξελίσσονται. Έχουν αυτοπεποίθηση και θέλουν να μένουν αυθεντικοί και αληθινοί. Είναι προσανατολισμένοι προς το αποτέλεσμα και πιστεύουν πως τα αποτελέσματα της ομαδικής προσπάθειας είναι καλύτερα από αυτά της προσπάθειας μεμονωμένων ατόμων.

Είναι ταξιδιάρα

Ταξιδεύουν πολύ, θέλουν να γνωρίζουν και να συνομιλούν με νέους ανθρώπους, θέλουν να έρθουν σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς από τον δικό τους και να αποκτήσουν νέες εμπειρίες. Νιώθουν λιγότερο πατριώτες και περισσότερο πολίτες του κόσμου. Λόγω κοινωνικοοικονομικών πιέσεων μεταναστεύουν και επιλέγουν να νιώθουν ελεύθεροι από οποιοδήποτε περιορισμό.

Και πολύ ευαίσθητη σε κοινωνικά θέματα

Σε σύγκριση με προηγούμενες γενιές επιδεικνύουν μεγαλύτερη ανοχή στη διαφορετικότητα και την ποικιλομορφία. Είναι ανοιχτόμυαλοι, ευαισθητοποιημένοι και μάχονται έναντι κάθε μορφής διακρίσεων. Βλέπουν τον άνθρωπο και δεν τους ενδιαφέρει τι χρώμα έχει, από ποια χώρα προέρχεται, με ποιο φύλο ταυτίζεται και αυτοπροσδιορίζεται, από ποιο/α φύλο/α έλκεται ερωτικά και αν πιστεύει  ή όχι σε Θεό ή Θεούς.

Είναι φανερό λοιπόν, πως οι Millennials δεν «καταπίνουν μασημένες τροφές», αμφισβητούν και απορρίπτουν ότι δεν τους κάνει. Είναι μια γενιά υπερμορφωμένη, που θέλει να κάνει τη διαφορά στον κόσμο, πιστεύει στα όνειρα της και ξέρει πως μπορεί να τα κάνει πραγματικότητα.