Δανάη Παπαϊωάννου

EthelonDays: Συνέντευξη με την Δανάη Παπαϊωάννου

του Κωνσταντίνου Κουντουριώτη

Στις 2-4 Νοεμβρίου η ethelon διοργανώνει ένα event αφιερωμένο στον εθελοντισμό με όνομα ethelonDays και έδρα το Impact Hub. Θέμα του event που θα διαρκέσει 3 μέρες είναι η «Generation V», μια γενιά με motto της την δράση, την αλλαγή και το σεβασμό, μια γενιά που θέλει να ανατρέψει τα κακώς κείμενα της κοινωνίας και να προωθήσει την αυτοβελτίωση. Περισσότερες πληροφορίες για το event θα βρείτε εδώ.

Στα πλαίσια του ethelonDays διοργανώνεται ένα workshop με θέμα «Explore your Uniqueness: Brand Yourself», στο οποίο θα συμμετέχει η Δανάη Παπαϊωάννου. Η ομάδα επικοινωνίας του citycampus.gr ήρθε σε επαφή μαζί της και η ίδια είχε την καλοσύνη να απαντήσει σε μερικές ερωτήσεις. Η Δανάη Παπαϊωάννου μετράει αρκετά χρόνια που ασχολείται με τον εθελοντισμό και πιστεύει στον ρόλο και την προσφορά του.

Η σταδιοδρομία και ιστορία της προκαλούν το ενδιαφέρον, αλλά ας την αφήσουμε να μας τα πει η ίδια, καθώς και να μας μιλήσει για το workshop της στο personal branding, στην συνέντευξη που ακολουθεί!

Πες μας λίγα πράγματα για τη Δανάη. Ποια είναι η Δανάη, με τι ασχολείται, τι έχει σπουδάσει, ποιο είναι το πάθος της;

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο κέντρο της Αθήνας. Τα περιστέρια της Πατησίων ήταν φίλοι μου και τα τρόλεϊ που περνούσαν από εκεί (3,13,5) ένιωθα να με καλούν σε νέες περιπέτειες κάθε φορά που κατηφόριζα προς το κέντρο. Σπούδασα Ελληνική Φιλολογία αλλά στην πραγματικότητα ήθελα να ασχοληθώ με κάτι που είχε να κάνει περισσότερο με τον τρόπο λειτουργίας του μυαλού  και την παροχή ψυχικής υγείας. Έτσι, εξειδικεύτηκα στην Νευρολογία και την Ψυχολογία και αυτή την στιγμή εργάζομαι σε σχολείο ως ειδική παιδαγωγός. Δεν πιστεύω ότι το πάθος είναι κάτι εσωτερικό που περιμένει να το ανακαλύψουμε, κι έτσι κινούμαι κυρίως βάσει της μεθόδου «δοκιμής – σφάλματος».

Ξέρουμε ότι ο εθελοντισμός είναι μεγάλο κομμάτι της ζωής σου. Από πού πηγάζει αυτό και γιατί πιστεύεις ότι μεγάλο μέρος της επιτυχίας και ταυτότητάς σου οφείλεται στην ενασχόληση σου με τον εθελοντισμό;

Είχα την τύχη να μεγαλώσω σε ένα περιβάλλον χωρίς καταπίεση ή σκληροπυρηνικούς περιορισμούς. Σαν παιδί ταξίδευα πολύ, ήθελα να μαθαίνω ιστορίες, να καταχωρώ πληροφορίες στον σκληρό μου. Έτσι, όταν βρέθηκα σε μία στιγμή όπου ένιωθα να χάνω τον εαυτό μου μέσα από αυτά που έκανα, έψαξα και βρήκα μία ομάδα που έφερνε σε επαφή νέους με τον εθελοντισμό.

Μέσα από την συναναστροφή μου με ανθρώπους από εκεί διαπίστωσα πόσο μικρό κομμάτι του κόσμου είχα εξερευνήσει ως τότε. Πόσα πολλά ήθελα ακόμα να μάθω και πως το πρώτο βήμα για να το πετύχω ήταν να αποδεχτώ ότι δεν είμαι σε τίποτα πιο ξεχωριστή από οποιονδήποτε άλλον. Έμαθα να ακούω, να δίνω χρόνο και ευκαιρίες στους ανθρώπους, να εκφράζω τον σεβασμό μου σε όσους νιώθω ότι τον αξίζουν και να πιστεύω πολύ στους στόχους μου. Κυρίως, όμως, έμαθα να μην είμαι τόσο αυστηρή με τον εαυτό μου και να τα πηγαίνουμε λίγο καλύτερα από ότι πριν ξεκινήσω τον εθελοντισμό. Νομίζω ότι η ψυχραιμία και η επιμονή είναι οι δύο βασικές αρετές που εξέλιξα και που με βοήθησαν στην αναζήτηση εργασίας, αλλά και στην γενικότερη ισορροπία που προσπαθώ να επιτυγχάνω στην ζωή μου.

Θα μπορούσες να δεις ποτέ τον εαυτό σου να κάνει κάτι διαφορετικό;

Η εποχή μας απαιτεί ευελιξία και πολλή εργατικότητα. Αν και νιώθω ικανοποιημένη και ευτυχής που εργάζομαι με παιδιά και έχω την ευκαιρία να τα στηρίζω και να ενδυναμώνω τις κλίσεις τους, πιστεύω ότι εάν χρειαζόταν θα ήμουν αρκετά δυνατή ώστε να αλλάξω πορεία στην καριέρα μου. Χαρακτηριστικά όπως η επικοινωνία, η εξωστρέφεια και η ομαδικότητα με βοηθούν να εξελίσσομαι και να νιώθω καλά σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον.

Πολλά άτομα ίσως αγνοούν τον όρο personal branding. Εξήγησε μας τι ακριβώς είναι και πες μας για το ενδιαφέρον workshop στο οποίο θα συμμετέχεις. Τι να περιμένει κάποιος που θα πάρει μέρος;

Η έννοια του personal branding στηρίζεται στην μοναδικότητα που φέρει ο καθένας μας. Στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του, τις δεξιότητες, τα χόμπι και την νοοτροπία του. Πρόκειται για μία ξεκάθαρη τοποθέτηση του εαυτού μας τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Το πρώτο βήμα για να μπορέσουμε να χτίσουμε το δικό μας “Personal Branding” είναι να αναγνωρίσουμε τις αξίες και τα ιδανικά που χρειαζόμαστε για να νιώθουμε πλήρεις. Η εσωτερική ενδοσκόπηση και η ειλικρίνεια απέναντι σε μας τους ίδιους είναι η βάση για να προχωρήσει κανείς στην δημιουργία και ενδυνάμωση του “brand” του.

Όλα τα παραπάνω μαζί με βιωματικά παραδείγματα, πολλή συζήτηση και  feedback που θα παίρνουμε καθ’ όλη την διάρκεια του workshop από το κοινό για το πώς αυτό ορίζει και υπηρετεί την έννοια του “Personal Branding”, ελπίζω ότι θα προσφέρουν μία φρέσκια οπτική και βασικά εργαλεία για να μπορέσει κανείς να βρει και να δομήσει όπως έχει φανταστεί, την δική του προσωπική ιστορία.

Όσον αφορά το Personal Branding, μπορεί να το κάνει ο οποιοδήποτε καλά ή χρειάζεται προσωπικό ταλέντο; Πόσο δύσκολο είναι; Σε περίπτωση λάθους, αντιστρέφεται εύκολα μια κακή εικόνα;

Ταλέντο δεν χρειάζεται για να κατανοήσει κανείς τις ανάγκες και τις επιθυμίες του. Κουράγιο και επιμονή χρειάζεται. Στην προσπάθεια προώθησης του εαυτού η επικοινωνία είναι το Α και το Ω. Ωστόσο ακόμα και κάτι τόσο απλό, μπορεί να γίνει με υπερβολικό ή ελλιπή τρόπο. Σε μία digital εποχή όπου ο κόσμος γνωρίζεται μέσα από τα social media και συχνά διαμορφώνουμε άποψη για κάποιον μέσα από το προφίλ του, χρειάζεται να γνωρίζουμε πως θα επιλέξουμε ποιες πληροφορίες θα μοιραστούμε και ποιες όχι. Γιατί αυτή η επιλογή δυνητικά μπορεί να μας φέρει πιο μακριά ή πιο κοντά από την αυριανή μας δουλειά. Ή ακόμα και τον μελλοντικό μας σύντροφο.

Ο τρόπος που συμπεριφερόμαστε, μιλάμε σε φίλους ή συναδέλφους, ντυνόμαστε ή ακόμα τοποθετούμαστε κοινωνικοπολιτικά, αποτελεί το “Personal Branding” μας. Επομένως, όλοι φέρουμε το δικό μας brand που μπορούμε βέβαια να ενισχύσουμε με διάφορους τρόπους. Όλο και πιο συχνά ακούμε για content creators και influencers που μεταφέρουν και προωθούν υπηρεσίες και προϊόντα στην κοινή γνώμη. Υπάρχει μία ολόκληρη βιομηχανία που επικεντρώνεται στο χτίσιμο της εικόνας και ένα αρκετά μεγάλο ενδεχόμενο αντίστοιχα να παρασυρθούμε εάν δεν έχουμε εντοπίσει πρώτα τις δικές μας αξίες και ανάγκες. Αυτός είναι για μένα ο βασικός κίνδυνος. Η εξαπάτηση λόγω του τόσο μεγάλου όγκου πληροφοριών που δεχόμαστε και του ελάχιστου χρόνου που δίνουμε στους εαυτούς μας για επεξεργασία.

Όσο για ατοπήματα ή λεπτομέρειες που μπορεί να ξεφύγουν κάποιες φορές, αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να μάθουμε κάτι καινούριο. Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω.

Πιστεύεις ότι ένα event όπως το ethelonDays έχει να προσφέρει πράγματα σε ένα νέο άτομο που δεν έχει κάνει ακόμα τα πρώτα του βήματα στον επαγγελματικό τομέα;

Μέσα από εκδηλώσεις σαν κι αυτή που προσφέρει η Ethelon, νέοι (και όχι μόνο) έχουν την δυνατότητα να ενισχύσουν το δίκτυο γνωριμιών τους, να μοιραστούν προβληματισμούς και να συζητήσουν πιθανούς τρόπους με τους οποίους μπορούν να διεκδικήσουν τις συνθήκες που χρειάζονται για να είναι οι ίδιοι ευτυχισμένοι.

Κατά τη γνώμη σου, ποιο πιστεύεις ότι είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο στον εθελοντισμό; Πιστεύεις ότι η ελληνική κοινωνία έχει ενισχύσει την εθελοντική της παρουσία στα χρόνια της κρίσης;

Οι νέοι άνθρωποι έχουν έντονες ανησυχίες και προβληματισμούς, ωστόσο η ανάγκη τους για συναναστροφή και αλληλεπίδραση συχνά περιορίζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο εμπόδιο που οδηγεί πολλούς ανθρώπους στην απόσυρση και την απομόνωση. Ευτυχώς όμως τα ερεθίσματα που φτάνουν στους νέους σήμερα είναι πολλά και οι ευκαιρίες τους να ασχοληθούν με τον εθελοντισμό ακόμα περισσότερες. Η κρίση φαίνεται να έχει ενισχύσει πολλές πρωτοβουλίες που βασίζονται στην αλληλεγγύη και την κοινωνική προσφορά. Το λυπηρό είναι ότι ενώ όλο και περισσότεροι συμμερίζονται τα οφέλη του εθελοντισμού, οι κρατικοί μηχανισμοί συχνά επαναπαύονται σε αυτόν, αφήνοντας συνειδητά χώρο σε εθελοντικές δράσεις να υποκαταστήσουν ρόλους και υποχρεώσεις που θα έπρεπε να διεκπεραιώνει η πολιτεία.

Που μπορούν να σε ακολουθήσουν οι αναγνώστες μας και να μάθουνε περισσότερα για σένα και αυτό που κάνεις;

Ακολουθείστε με και αξιολογήστε το πόσο καλό (ή και όχι) είναι το “Personal Branding” μου.

https://www.facebook.com/itsdpaps

https://www.linkedin.com/in/danae-papaioannou/