#FoitiTips: Τι να φας για πρωινό

Tης Μαρίας Γεωργακοπούλου

Είσαι φοιτητής; Τότε η καθημερινότητά σου είναι γεμάτη δραστηριότητες και για να ανταπεξέλθεις χρειάζεσαι, σίγουρα, τροφές που θα σου δώσουν την απαραίτητη ενέργεια. Συγκεκριμένα, το πρωινό είναι το γεύμα, στο οποίο πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη σημασία και προσοχή, διότι ο άνθρωπος που βρίσκεται σε εγρήγορση λόγω υποχρεώσεων έχει ροπή προς το ανθυγιεινό φαγητό. Το πρωινό, όμως, είναι το γεύμα εκείνο που απαιτεί μεγαλύτερη ποσότητα – συγκριτικά με τα υπόλοιπα – και πρέπει να περιέχει υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, βιταμίνες, ασβέστιο και καλά λίπη, ώστε να θεωρηθεί πλήρες.

Είναι γνωστό ότι ένα καλό πρωινό σου δίνει την ενέργεια που χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις δυναμικά την ημέρα σου. Ποιες είναι εκείνες οι τροφές – κλειδιά που σου παρέχουν τα αναγκαία; Αν θεωρήσουμε ότι το πρωινό των φοιτητών απεικονίζεται σαν μία σκάλα, τότε στο πρώτο σκαλοπάτι βρίσκεται η ενυδάτωση! Πιες ένα ποτήρι νερό πριν φας, γιατί το σώμα σου έχει αφυδατωθεί από τον ύπνο. Στην συνέχεια, μπορείς να συνδυάσεις λίγο γιαούρτι με φρούτα, δημητριακά και μέλι ή μαρμελάδα. Δεν είναι ανάγκη να κάνεις μόνο κλασικές επιλογές, όπως για παράδειγμα γάλα με δημητριακά. Επιπλέον, μπορείς να προσθέσεις και κάποιο είδος ξηρών καρπών(αμύγδαλα, καρύδια κλπ.), καθώς είναι πηγή καλών λιπιδίων. Μία εναλλακτική επιλογή όσον αφορά τα φρούτα είναι ο χυμός (κατά προτίμηση φυσικός), μιας και διαθέτει την απαραίτητη ποσότητα βιταμινών.

Για τους πιο δημιουργικούς τα muffins μπορούν να αποτελέσουν μία πολύ καλή λύση όταν δεν ξέρουν τι να φτιάξουν για το πρωινό τους. Είτε γλυκά είτε αλμυρά είναι εξίσου νόστιμα και χορταστικά, αρκεί μόνο να μην χρησιμοποιήσεις υπερβολική ποσότητα ζάχαρης! Υπάρχουν ακόμα και συνταγές για pancakes που είναι υγιεινές, όπως για παράδειγμα αυτή που αποτελείται από μπανάνες και αυγά. Οι επιλογές αυτές έχουν ενταχθεί στο πρωινό πολλών φοιτητών, καθώς είναι αρκετά δημοφιλείς και νόστιμες.

Βέβαια, όλα αυτά ίσως να φαντάζουν εξωπραγματικά για εκείνον που το πρωί δεν προλαβαίνει να φτιάξει το πρωινό του όπως εκείνος επιθυμεί. Αν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία των φοιτητών, μην προβληματίζεσαι, γιατί και για εσένα υπάρχει λύση. Μπορείς είτε να βράσεις ένα αυγό, πράγμα το οποίο απαιτεί πολύ λίγο χρόνο, ή ακόμα και να φτιάξεις μία φρουτοσαλάτα από το προηγούμενο βράδυ και να τη διατηρήσεις στο ψυγείο σου. Ειδικότερα, αν η φρουτοσαλάτα απαρτίζεται από τα λεγόμενα «γλυκά φρούτα», σαν την μπανάνα, μπορείς να αποφύγεις τις λιγούρες κατά την διάρκεια της ημέρας, διότι περιέχει ανθεκτικό άμυλο, τον υπεύθυνο δηλαδή υδατάνθρακα για το αίσθημα του κορεσμού.

Τέλος, μπορεί ο καφές να διχάζει τους νέους σε αυτούς που τον λατρεύουν και σε αυτούς που τον μισούν, αλλά ειδικοί υποστηρίζουν ότι έχει ορισμένα οφέλη και καλό θα ήταν να επιλέγεται για το πρωινό. Εκτός από τη βοήθεια που προσφέρει για το πρωινό ξύπνημα, ο καφές μπορεί να συμβάλει στην προστασία από ασθένειες, όπως ο καρκίνος του προστάτη. Ωστόσο, για να μπορέσεις να πάρεις τα θετικά συστατικά του καφέ, προτίμησε τον χωρίς πολλή ζάχαρη και κρέμα γάλακτος.

Κλείνοντας, είναι περιττό να αναφέρουμε για άλλη μία φορά πως το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας! Από τα παραπάνω έχει γίνει αντιληπτό ότι το πρωινό μπορεί να βοηθήσει και στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας, καθώς είναι μέρος μίας ισορροπημένης διατροφής. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, όμως, και τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας και να αποδίδουμε την αρμόζουσα προσοχή και σε αυτά ανάλογα με τις ανάγκες μας.