Παγκόσμια Ημέρα Χορού: 6+1 λόγοι να ξεκινήσεις να χορεύεις τώρα!

Της Ελίζας Σακκά

Ο χορός είναι για πολλούς αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους και για άλλους άγνωστη λέξη. Παρόλα αυτά, όλοι μπορούν να θαυμάσουν και να εκτιμήσουν μία αξιόλογη χορευτική ερμηνεία, όλοι παρασύρονται κάποια στιγμή από το ρυθμό κάποιου είδους μουσικής, διαφορετικό για τον καθένα και οι περισσότεροι από εμάς αναγνωρίζουμε την αξία του χορού ως μορφή τέχνης. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποια στοιχεία που μπορούν να παρακινήσουν ακόμα και τους πιο δύσπιστους να ξεκινήσουν το χορό. Μερικά μπορεί να τα φαντάζεσαι, κάποια άλλα ίσως όχι, γι’ αυτό συνέχισε να διαβάζεις!

Με το χορό γυμνάζεσαι και καις θερμίδες: Κάνοντας κάποιο είδος έντονου και γρήγορου χορού για μία ώρα χάνεις περίπου 250 θερμίδες, όσες αντιστοιχούν και σε μία πιο απαιτητική δραστηριότητα, όπως είναι η αναρρίχηση. Μάλιστα, ο χορός στοχεύει άμεσα στο λίπος που είναι αποθηκευμένο στην περιοχή της κοιλιάς, με αποτέλεσμα να χάνεις ευκολότερα και γρηγορότερα εκατοστά από την περιφέρεια της κοιλιάς.

Αυξάνονται η αντοχή, η δύναμη και η ισορροπία: Η αύξηση αυτών των χαρακτηριστικών είναι απολύτως λογική και συνυφασμένη με τη φύση του χορού, αφού στα πλαίσια εκμάθησης κάποιου είδους χορού, μαθαίνεις να ακολουθείς βήματα που απαιτούν ισορροπία, έλεγχο του κορμού σου και ευρύτερα του σώματος, ενώ σε μερικά είδη, όπως είναι οι latin χοροί, είναι η απαραίτητη η συνεργασία με κάποιο άλλο άτομο, η στήριξή του και η εναρμόνιση των σωμάτων και των κινήσεων. Ενώ είναι προφανές ότι οι γρήγοροι χοροί βελτιώνουν την αντοχή.

Μειώνονται οι πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη: Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα σχετική με την επίδραση της φυσικής άσκησης στο διαβήτη, διαπιστώθηκε ότι όσοι περπατούν, κάνουν ποδήλατο ή χορεύουν για 150 λεπτά την εβδομάδα έχουν κατά 26% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη τύπου ΙΙ, σε σχέση με όσους ακολουθούν έναν καθιστικό τρόπο ζωής.

Αυξάνεται η αυτοπεποίθησή σου: Ο χορός είναι ένας σημαντικός τρόπος έκφρασης συναισθημάτων που χρησιμοποιείται παγκοσμίως και ως μορφή ψυχοθεραπείας, η λεγόμενη χοροθεραπεία. Εξωτερικεύοντας κανείς αυτά που κρατάει μέσα του, ανακουφίζεται, αισθάνεται πιο ελεύθερος και καλύτερα με τον εαυτό του. Ο χορός, επομένως, είναι ένα πολύ αποτελεσματικό μέσο αύξησης της αυτοεκτίμησης.

Επιδρά θετικά στην εγκεφαλική λειτουργία: Η ενασχόληση με το χορό απαιτεί την απομνημόνευση βημάτων και ο συνδυασμός με τη μουσική έχει αποδειχθεί ότι επιδρά θετικά στη μνήμη. Για αυτό ακριβώς το λόγο, θεωρείται ότι προστατεύει από την άνοια τα άτομα μεγάλης ηλικίας. Προορίζεται και ευνοεί, λοιπόν, όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Τονώνει την κοινωνικότητα: Η συμμετοχή σε ομάδες χορού είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να κάνει κάποιος νέες γνωριμίες, να δημιουργήσει φιλίες και να βγει από το σπίτι. Συστήνεται σε άτομα με προβλήματα κοινωνικότητας που αναζητούν διεξόδους, ενώ έχει διαπιστωθεί ερευνητικά ότι όσοι μαθαίνουν να κινούνται συγχρονισμένα αναπτύσσουν πιο ισχυρούς δεσμούς μεταξύ τους, από όσους απλώς γνωρίζονται κοινωνικά. Επίσης, η επιδίωξη ενός κοινού στόχου, όπως η εκτέλεση μίας χορογραφίας, έχει το ίδιο θετικό αποτέλεσμα.

Είναι η καλύτερη μορφή διασκέδασης: Χορεύοντας διασκεδάζεις, χαλαρώνεις, δε σε νοιάζει τίποτα άλλο, παρά να περάσεις καλά και αφήνεσαι να σε παρασύρει ο ρυθμός. Είναι μία μορφή απελευθέρωσης και ο υπέρτατος τρόπος εκτόνωσης, ξεχνάς όσα αρνητικά μπορεί να σου έχουν συμβεί, ακούς τη μουσική και απλά χορεύεις!

Ελπίζω οι παραπάνω λόγοι να σε έπεισαν να ξεκινήσεις να χορεύεις σήμερα, είτε κάνοντας μαθήματα, είτε μόνος σου στο δωμάτιο σου. Όπως και να έχει, τα οφέλη είναι πολλά και η απόλαυση μεγαλύτερη!

*Η Παγκόσμια Ημέρα χορού καθιερώθηκε το 1982 από το Διεθνές Συμβούλιο Χορού της Unesco και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 29 Απριλίου, ημέρα γέννησης του Γάλλου χορευτή και χορογράφου Ζαν-Ζορζ Νοβέρ, δημιουργού του σύγχρονου μπαλέτου.