Λόγοι αποτυχίας νέων start up επιχειρήσεων

Της Χρύσας Παπαδοπούλου

Σας γοητεύει η ιδέα ίδρυσης της δικής σας start up επιχείρησης;

Αντιλαμβάνεστε κάποιο κενό στην αγορά και θέλετε να της διοχετεύσετε τις νέες καινοτόμες ιδέες σας; Νιώθετε έτοιμοι να κάνετε το επόμενο βήμα;

Εδώ σας παραθέτω 4+1 «λόγους» να ξανασκεφτείτε ορισμένες πλευρές της ιδέας σας!

Αρχικά, ο No1 λόγος αποτυχίας των νέων start up επιχειρήσεων είναι ότι στην ουσία ίσως να μην υπάρχει πραγματική ανάγκη του προϊόντος τους στην αγορά. Η φράση δηλαδή του Steve Jobs για τα iphone, ότι οι άνθρωποι συχνά δεν ξέρουν τι θέλουν μέχρι να τους το δείξεις, πιθανόν να μην ισχύει για τα δικά σας προϊόντα. Ο καταναλωτής αγοράζει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες εκείνες στις οποίες έχει εντοπίσει στοιχεία που ικανοποιούν κάποιες συγκεκριμένες ανάγκες του ή επιθυμίες του και συχνά η αγορά καλύπτεται πλήρως.

Ένας δεύτερος λόγος αποτυχίας νέων start up επιχειρήσεων είναι ότι συγκροτούνται από τη λάθος ομάδα ατόμων. Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι εξαιρετικά κρίσιμος σε οποιαδήποτε επιχείρηση. Το ανθρώπινο κεφάλαιο είναι αυτό που συχνά αποδεικνύεται ως το μεγαλύτερο «ατού» ή ο λόγος αποτυχίας μιας επιχείρησης. Επομένως, η επιλογή των ατόμων που απαρτίζουν την ομάδα σας  θα πρέπει να γίνεται πολύ προσεκτικά.

Ένας ακόμα λόγος αποτυχίας των νέων start up επιχειρήσεων είναι η έλλειψη χρηματικού κεφαλαίου. Συχνά οι νέες start up επιχειρήσεις ξεμένουν από μετρητά είτε επειδή στην πορεία της λειτουργίας τους καλούνται να καλύψουν έξοδα, τα οποία δεν είχαν υπολογίσει, είτε διότι πολύ απλά δεν είχαν προβεί σε μία σωστότερη διαχείριση του κεφαλαίου τους. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι το budget σας καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες σας.

Ο τέταρτος λόγος αποτυχίας των νέων start up επιχειρήσεων είναι η ύπαρξη υψηλού ανταγωνισμό στον κλάδο που επιχειρούν να εισέλθουν. Υπάρχει δηλαδή ισχυρό ενδεχόμενο μια νέα start up επιχείρηση «να βγει εκτός ανταγωνισμού», είτε λόγω ύπαρξης άλλων ηγέτιδων επιχειρήσεων, είτε λόγω άλλων παραγόντων, όπως είναι για παράδειγμα η ύπαρξη εμποδίων εισόδου νέων επιχειρήσεων στον κλάδο (όπως νομοθετικοί περιορισμοί, οικονομίες κλίμακας κτλ).

Τέλος, τα ζητήματα ποιότητας-τιμής, δηλαδή τιμολογιακής πολιτικής, μπορούν να οδηγήσουν στην αποτυχία των νέων start up επιχειρήσεων. Αυτό συμβαίνει διότι οι καταναλωτές επιθυμούν να καταναλώνουν προϊόντα στην καλύτερη δυνατή ποιότητα με την κατώτερη δυνατή τιμή. Για αυτό, λοιπόν, η τιμολόγηση των προϊόντων ή υπηρεσιών των νέων start up επιχειρήσεων θα πρέπει να γίνεται πολύ προσεκτικά και όχι με βάση το δικό τους υψηλότερο δυνατό κέρδος.

Αυτοί, λοιπόν, είναι μερικοί λόγοι για τους οποίους το 75% περίπου των νέων start up επιχειρήσεων αποτυγχάνει. Αποφύγετέ τους!