Επικοινωνίας και Marketing: 4+1 λόγοι να φοιτήσεις

Της Χριστίνας Αμπαζάι*

Ή αλλιώς Τι είναι το Marketing και γιατί αξίζει να το σπουδάσεις

Επικοινωνίας και Marketing

Πλησιάζει η ώρα των Πανελληνίων και λίγο αργότερα η ώρα να συμπληρώσεις το μηχανογραφικό σου. Είτε είσαι από τους σίγουρους και έχεις όνειρο να ασχοληθείς με το marketing, είτε από τους λίγο πιο αναποφάσιστους για το ποιον τομέα θες να ακολουθήσεις, μέσω αυτού του άρθρου θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω τι είναι η επιστήμη του marketing, τι δεν είναι και θα σου παρουσιάσω 5 λόγους να προτιμήσεις τη δική μου σχολή, Επικοινωνίας και Marketing στο Ο.Π.Α.

Τι είναι λοιπόν το marketing; Με μία γρήγορη αναζήτηση στο Google ή στον Μελετητή της Google θα βρεις πολλούς ορισμούς. Αυτόν που θεωρώ πιο κατάλληλο και κατανοητό στην προκειμένη, είναι ο ορισμός που προτείνει το Βρετανικό Ινστιτούτο Marketing (Chartered Institute of Marketing). Δηλαδή, ότι marketing είναι η διοικητική διαδικασία που έχει την ευθύνη για τον εντοπισμό, την πρόβλεψη και την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών με κερδοφόρο για την επιχείρηση τρόπο.  Στόχος των marketers είναι να δημιουργήσουν μια μακροχρόνια σχέση με τους καταναλωτές, δηλαδή πιστούς πελάτες.

Όπως κατάλαβες από τον ορισμό το marketing είναι κάτι περισσότερο από «α, διαφήμιση και τέτοια» ή «δημόσιες σχέσεις δηλαδή»  που θα ακούσεις κυρίως το καλοκαίρι που θα βγουν τα αποτελέσματα, θα έχεις περάσει και θα το μοιράζεσαι με όλους, αλλά και κατά τη διάρκεια των σπουδών σου. Επίσης, ίσως μερικοί δε παραλείψουν να σου εκφράσουν και την «φιλοσοφία» τους για το πώς το marketing χειραγωγεί τους καταναλωτές δημιουργώντας τους «πλαστές» ανάγκες και ενθαρρύνοντας την υπερκατανάλωση και τον υλισμό. Ωστόσο, δε θα μιλήσω επ’ αυτού σε αυτό το άρθρο, το αφήνω για κάποιο επόμενο. Θα αρκεστώ να πω πως σε μία κοινωνία ενεργών καταναλωτών και μια οικονομία υγιούς ανταγωνισμού, το marketing όχι μόνο δεν είναι αρνητικό αλλά είναι κυρίως εποικοδομητικό.

Και ήρθε η ώρα για τους 4+1.  Voilà:

  1. Θα διδαχθείς ποικιλία μαθημάτων και επιστημών. Από μαθήματα οικονομικών επιστημών (πχ στατιστική, λογιστική) μέχρι ψυχολογία και πληροφορική. Έτσι, αποκτάς σφαιρική κριτική σκέψη για το πώς λειτουργεί η αγορά του σήμερα και οι καταναλωτές, οι επιχειρήσεις και γενικότερα η οικονομία και η κοινωνία.
  2. Αποτελεί ένα «διαδραστικό» πρόγραμμα σπουδών, κυρίως λόγω των εργασιών που θα κληθείς να πραγματοποιήσεις. Μέσω των οποίων θα καλλιεργήσεις δεξιότητες ηγετικές, ομαδικότητας και συνεργασίας καθώς και επικοινωνίας και παρουσίασης. Θα κληθείς να «στύψεις» το μυαλό σου, να διαφοροποιηθείς και να δημιουργήσεις.
  3. Αποτελεί ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα σπουδών, που όσο περνάει ο καιρός, όχι μόνο δε χάνει την αξία του αλλά γίνεται όλο και πιο αναγκαίο. Όλοι χρειάζονται έναν marketer. Από τον εκπαιδευτικό τομέα και τη μηχανική μέχρι τη πληροφορική, την υγεία και την ομορφιά.
  4. Με ένα πτυχίο marketing μπορείς να απασχοληθείς σε πολλούς τομείς, όπως πωλήσεις, διαφήμιση, δημόσιες σχέσεις, ανάλυση της αγοράς, διαδικτυακό marketing κ.α. αλλά φυσικά και με την έρευνα.

Και τέλος, στο +1 για το τμήμα Επικοινωνίας και Marketing σου παραθέτω λόγια του Steve Jobs:

“For me Marketing is about Values. This is a very noisy world and we are not going to get a chance to get people to remember much about us. So, we have to be very clear what we want them to know about us.”

Υ.Γ. Αν δεν γνωρίζεις ποιος είναι o Steve Jobs, γκούγκλαρέ τον αμέσως και διάβασε το βιογραφικό του.

* Η Χριστίνα Αμπαζάι παρακολουθεί το σεμινάριο δημοσιογραφίας του Citycampus